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Above aerodrome elevation
Above aerodrome level
Aerodrome
Aerodrome elevation
Airport
Airport altitude
Airport charge
Airport due
Airport elevation
Airport facilities
Airport fee
Airport infrastructure
Airport planning
Airport tax
Airport terminal requirements
Airport terminal standards
Charges for use of infrastructure
Dock due
Elevator attendant
Elevator boy
Elevator girl
Elevator man
Elevator operator
Embarkation tax
Field elevation
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heliport
High altitude airport
Lift attendant
Lift boy
Lift man
Lift operator
Montréal - Pierre Elliott Trudeau Airport
Montréal A
Montréal International Airport
Montréal Pierre Elliott Trudeau Airport
Montréal Pierre Elliott Trudeau International Airport
Operational standards for airport terminals
Pierre Elliott Trudeau Airport
Pierre Elliott Trudeau International Airport
Planning for airport operations
Port charge
Port due
Port tax
Programming for airports
Regional airport
Runway
S-T elevation
S-T segment elevation
ST elevation
ST segment elevation
Seaplane base
Standards for airport terminals

Traduction de «airport elevation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




aerodrome elevation [ above aerodrome elevation | airport elevation | field elevation | airport altitude | above aerodrome level ]

altitude d'un aérodrome [ altitude d'aérodrome | altitude au-dessus de l'aérodrome ]


airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


airport terminal requirements | standards for airport terminals | airport terminal standards | operational standards for airport terminals

normes relatives aux terminaux aéroportuaires


Montréal Pierre Elliott Trudeau International Airport [ Montréal-Trudeau Airport,Montréal-Trudeau | Montréal - Pierre Elliott Trudeau International Airport | Pierre Elliott Trudeau International Airport | Montréal Pierre Elliott Trudeau Airport | Montréal - Pierre Elliott Trudeau Airport | Pierre Elliott Trudeau Airport | Montréal International Airport | Montréal A ]

aéroport international Pierre-Elliott-Trudeau de Montréal [ aéroport de Montréal-Trudeau,Montréal-Trudeau | aéroport international Pierre-Elliott-Trudeau | aéroport Pierre-Elliott-Trudeau de Montréal | aéroport Pierre-Elliott-Trudeau | aéroport international de Montréal | aéroport de Montréal | aéroport international de Montréal à Dorval | aéroport international de Montréa ]


elevator operator | lift attendant | lift operator | lift man | lift boy | elevator man | elevator boy | elevator girl | elevator attendant

liftier | liftière | garçon d'ascenseur | fille d'ascenseur | opérateur d'ascenseur


ST segment elevation | S-T segment elevation | ST elevation | S-T elevation

sus-décalage du segment ST | sus-décalage de ST
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
J. whereas indiscriminate fighting around ports, airports and oil fields, usually involving the use of inaccurate unguided munitions (in particular Grad-type rockets), is giving rise to an elevated risk of collateral damage and posing death and injury threats to personnel using the facilities;

J. considérant que les combats menés sans discernement autour des ports, des aéroports et des champs pétrolifères, qui impliquent en général l'utilisation de projectiles imprécis et non guidés (en particulier les fusées de type Grad), créent un risque élevé de dommages collatéraux et représentent une menace de mort et de blessures pour le personnel utilisant ces infrastructures;


The outer surface, shown on Gore Bay Airport Zoning Plan No. 52-024 86-228, Sheets 1 to 9 inclusive, dated September 4, 1990, is an imaginary plane established at a constant elevation of 45 m above the elevation of the airport reference point, except that, where that plane is less than 9 m above the surface of the ground, the outer surface is located at 9 m above the surface of the ground.

La surface extérieure figurant sur le plan de zonage de l’aéroport de Gore Bay n 52-024 86-228, feuilles 1 à 9 inclusivement, daté du 4 septembre 1990, est un plan imaginaire situé à l’altitude constante de 45 m au-dessus de l’altitude du point de repère de l’aéroport; cette surface extérieure est toutefois située à 9 m au-dessus du sol lorsque le plan décrit ci-dessus est à moins de 9 m au-dessus de la surface du sol.


The outer surface, shown on Grand Manan Airport Zoning Plan Nos. S-2503-1 to S-2503-6 inclusive, dated February 28, 1990, is an imaginary plane established at a constant elevation of 45 m above the elevation of the airport reference point, except that, where that plane is less than 9 m above the surface of the ground, the outer surface is located at 9 m above the surface of the ground.

La surface extérieure, figurant sur le plan de zonage de l’aéroport de Grand Manan n S-2503-1 à S-2503-6 inclusivement, datés du 28 février 1990, est un plan imaginaire situé à l’altitude constante de 45 m au-dessus de l’altitude du point de repère de l’aéroport; cette surface extérieure est toutefois située à 9 m au-dessus du sol lorsque le plan décrit ci-dessus est à moins de 9 m au-dessus de la surface du sol.


Being an imaginary surface consisting of a common plane established at a constant elevation of forty-five (45) metres above the elevation of the Airport Zoning Reference Point, except that where the common plane is less than nine (9) metres above the ground at any point, the outer surface is an imaginary plane located at nine (9) metres above the ground, which outer surface is shown on Public Works and Government Services Canada Goose Bay Airport Zoning Plan No. S-4006, dated February 11, 2000.

La surface extérieure est une surface imaginaire qui consiste en un plan commun établi à une altitude constante de 45 m au-dessus de l’altitude du point de repère du zonage de l’aéroport, sauf que, en tout point où le plan commun est à moins de 9 m au-dessus du sol, la surface extérieure est établie à 9 m au-dessus du sol. La surface extérieure figure sur le plan de zonage de l’aéroport de Goose Bay, plan n S-4006 de Travaux publics et Services gouvernementaux Canada, daté du 11 février 2000.


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The outer surface, shown on Gillam Airport Zoning Plan No. E.2854, dated November 8, 1990, is an imaginary plane established at a constant elevation of 45 m above the elevation of the airport reference point, except that, where that plane is less than 9 m above the surface of the ground, the outer surface is located at 9 m above the surface of the ground.

La surface extérieure, figurant sur le plan de zonage de l’aéroport de Gillam n E.2854 daté du 8 novembre 1990, est un plan imaginaire situé à l’altitude constante de 45 m au-dessus de l’altitude du point de repère de l’aéroport; cette surface extérieure est toutefois située à 9 m au-dessus du sol lorsque le plan décrit ci-dessus est à moins de 9 m au-dessus de la surface du sol.


The outer surface, shown on Gjoa Haven Airport Zoning Plan No. E.2845, dated April 18, 1990, is an imaginary plane established at a constant elevation of 45 m above the elevation of the airport reference point, except that, where that plane is less than 9 m above the surface of the ground, the outer surface is located at 9 m above the surface of the ground.

La surface extérieure figurant sur le plan de zonage de l’aéroport de Gjoa Haven n E.2845 daté du 18 avril 1990, est un plan imaginaire situé à l’altitude constante de 45 m au-dessus de l’altitude du point de repère de l’aéroport; cette surface extérieure est toutefois située à 9 m au-dessus du sol lorsque le plan décrit ci-dessus est à moins de 9 m au-dessus de la surface du sol.


The objectives of this Directive can be achieved without including large-scale fixed installations such as oil platforms, airport luggage transport systems or elevators within its scope.

Les objectifs de la présente directive peuvent être atteints sans inclure dans son champ d'application les grosses installations fixes telles que les plates-formes pétrolières, les systèmes de transport des bagages dans les aéroports ou les ascenseurs.




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'airport elevation' ->

Date index: 2023-07-20
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