Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assume pedal control
Caterpillar lorry
Chauffeur
Commercial vehicle
Control movement of lorries
Crawler lorry
Delivery car
Drive heavy trucks
Drive lorries
Drivers
Driving personnel
Driving staff
Give guidance over the phone
Give telephonic advice and support
Heavy goods vehicle driver
Juggernaut
Light lorry
Light truck
Light van
Light-duty vehicle
Lorry
Lorry driver
Lorry mounted crane
Lorry mounted mobile crane
Lorry tanker
Lorry with automatic discharging device
Manoeuvre heavy trucks
Over-all bifacial retouch
Over-all bifacial retouching
Over-all retouch
Provide over the phone guidance
Provide social guidance over the phone
Take over control of pedals
Take over pedal control
Take over pedals control
Tipping lorry
Trailer
Train driver
Truck
Truck mounted crane
Utility car

Vertaling van "all lorries over " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
lorry mounted crane | lorry mounted mobile crane | truck mounted crane

grue mobile sur camion | grue sur porteur


commercial vehicle [ juggernaut | lorry | lorry tanker | trailer | truck ]

véhicule utilitaire [ camion | camion-citerne | poids lourd | remorque | semi-remorque ]


control movement of lorries | drive lorries | drive heavy trucks | manoeuvre heavy trucks

manœuvrer des poids-lourds




lorry with automatic discharging device | tipping lorry

camion à déchargement automatique


over-all retouch [ over-all bifacial retouch | over-all bifacial retouching ]

retouche couvrante [ retouche bifaciale générale | retouche bifaciale couvrante ]


give guidance over the phone | provide over the phone guidance | give telephonic advice and support | provide social guidance over the phone

donner des conseils en matière sociale par téléphone


assume pedal control | take over control of pedals | take over pedal control | take over pedals control

reprendre le contrôle des pédales


light-duty vehicle [ delivery car | light lorry | light truck | light van | utility car | [http ...]

véhicule utilitaire léger [ camion léger | camionnette | fourgonnette | véhicule de livraison | voiture utilitaire | VUL ]


drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

personnel de conduite [ camionneur | chauffeur | conducteur de train | personnel roulant ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
"Considers that the "Eurovignette 2" Directive is an initial step towards fair intermodal competition: fair competition is not possible when the levying of charges is mandatory throughout the EU for all trains on all rail routes, while road tolls in the EU have an upper limit, are charged only on a voluntary basis without an internalisation of external costs, mostly only on motorways and only for lorries; calls, therefore, on the Commission to submit a proposal for a directive by 2008 (cf. Article 1(9) of Directive 2006/38/EC of the European Parliament and of the Council of 17 May 2006 amending Directive 1999/62/EC on the charging of heavy goods vehicles for the use of certain infrastructures ) in which the Eurovignette is adjusted in line ...[+++]

estime que la directive "Eurovignette 2" constitue un premier pas vers une concurrence intermodale loyale, toute concurrence équitable étant rendue impossible par l'application obligatoire de redevances sur tous les tronçons ferrés et sur tous les trains de l'ensemble de l'Union, alors que les péages routiers, au montant plafonné, et sans internalisation des coûts externes, sont facultatifs et ne s'appliquent le plus souvent qu'aux autoroutes et aux poids lourds; invite dès lors la Commission à présenter une proposition de directive ...[+++]


2. Considers that the "Eurovignette 2" Directive is an initial step towards fair intermodal competition: fair competition is not possible when the levying of charges is mandatory throughout the EU for all trains on all rail routes, while road tolls in the EU have an upper limit, are charged only on a voluntary basis without an internalisation of external costs, mostly only on motorways and only for lorries; calls, therefore, on the Commission to submit a proposal for a directive by 2008 (cf. Article 1(9) of Directive 2006/38/EC of the European Parliament and of the Council of 17 May 2006 amending Directive 1999/62/EC on the charging of heavy goods vehicles for the use of certain infrastructures ) in which the Eurovignette is adjusted in li ...[+++]

2. estime que la directive "eurovignette 2" constitue un premier pas vers une concurrence intermodale loyale, toute concurrence équitable étant rendue impossible par l'application obligatoire de redevances sur tous les tronçons ferrés et sur tous les trains de l'ensemble de l'Union, alors que les péages routiers, au montant plafonné, et sans internalisation des coûts externes, sont facultatifs et ne s'appliquent le plus souvent qu'aux autoroutes et aux poids lourds; invite dès lors la Commission à présenter une proposition de directi ...[+++]


2. Considers that the "Eurovignette 2" Directive is an initial step towards fair intermodal competition: fair competition is not possible when the levying of charges is mandatory throughout the EU for all trains on all rail routes, while road tolls in the EU have an upper limit, are charged only on a voluntary basis without an internalisation of external costs, mostly only on motorways and only for lorries; calls, therefore, on the Commission to submit a proposal for a directive by 2008 (cf. Article 1(9) of Directive 2006/38/EC of the European Parliament and of the Council of 17 May 2006 amending Directive 1999/62/EC on the charging of heavy goods vehicles for the use of certain infrastructures ) in which the Eurovignette is adjusted in li ...[+++]

2. estime que la directive "eurovignette 2" constitue un premier pas vers une concurrence intermodale loyale, toute concurrence équitable étant rendue impossible par l'application obligatoire de redevances sur tous les tronçons ferrés et sur tous les trains de l'ensemble de l'Union, alors que les péages routiers, au montant plafonné, et sans internalisation des coûts externes, sont facultatifs et ne s'appliquent le plus souvent qu'aux autoroutes et aux poids lourds; invite dès lors la Commission à présenter une proposition de directi ...[+++]


The lorry toll is four times higher than in Germany and applies to all roads and all lorries over 3.5 tonnes.

La redevance sur les poids lourds y est quatre fois plus élevée qu'en Allemagne et s'applique à toutes les routes et à tous les poids lourds de plus de 3,5 t.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Considers that the “Eurovignette 2” directive is an initial step towards fair intermodal competition: fair competition is not possible when the levying of charges is mandatory throughout the EU for all trains on all rail routes, while road tolls in the EU have an upper limit, are charged only on a voluntary basis without internalisation of external costs, mostly only on motorways and only for lorries; calls, therefore, on the Commission to submit a directive by 2008 (cf. Article 1(9) of Directive 2006/38/EC) in which the Eurovignette is adjusted in line with the rail route pricing system, tolls are made mandatory for all lorries over 3.5. tonnes on all ...[+++]

2. estime que la directive "Eurovignette 2" constitue un premier pas vers une concurrence intermodale loyale, toute concurrence équitable étant rendue impossible par l'application obligatoire de péages sur tous les tronçons ferrés et sur tous les trains de l'ensemble de l'Union européenne, alors que les péages routiers, au montant plafonné, et sans internalisation des coûts externes, sont facultatifs et ne s'appliquent le plus souvent qu'aux autoroutes et aux poids lourds; invite dès lors la Commission à présenter une directive d'ici ...[+++]


Slovakia taken to court over training given to lorry drivers

Saisine à l’encontre de la Slovaquie sur la formation des chauffeurs routiers


2. Where rice is taken over outside the applicant’s store, representative samples shall be taken of each part-delivery (by lorry, barge, railway wagon) under the conditions laid down in paragraph 1.

2. En cas de prise en charge du produit hors du magasin de l’offrant, des échantillons représentatifs sont constitués pour chaque livraison partielle (camion, péniche, wagon), dans les conditions fixées au paragraphe 1.


In 1992, the EU decided to make speed limiters compulsory on all lorries over 12 tonnes, and buses over 10 tonnes, which have been registered since 1988.

En 1992, l'UE a décidé d'imposer les limiteurs de vitesse à tous les camions de plus de 12 tonnes et à tous les autobus de plus de 10 tonnes immatriculés depuis 1988.


- Austria As Austria pointed to a need for fewer EC transit lorries as a way of reducing pollution, the Commission put forward a model whereby the Community would undertake to cut pollution significantly over a long period by introducing cleaner vehicles without, however, putting a curb on the current number of lorries (no change) and even maintaining a degree of flexibility (as yet undefined) as regards the number of lorries if efforts by haulage firms to switch to cleaner vehicles led to pollution falling more swiftly then envisaged ...[+++]

- Autriche Comme l'Autriche indiquait la nécessité d'une diminution du nombre de camions communautaires transitant par son territoire pour réduire la pollution, la Commission a proposé un modèle permettant un engagement communautaire de réduction importante de la pollution sur une longue période grâce à l'introduction de véhicules moins polluants sans limiter le nombre actuel de camions (status quo) et en gardant même une marge de flexibilité (à définir) sur le nombre de camions si la réduction de la pollution est plus rapide que celle envisagée dans l'accord en raison d'efforts de la part des transporteurs pour adopter des véhicules moi ...[+++]


From the dates shown below the bridge over the River Inn at Kufstein will carry the number of vehicles shown: 1 September 1990, 1 500 lorries/day 15 September 1990, 2 000 - 2 500 lorries/day 1 January 1991, 3 000 lorries/day from mid-1991 the status quo ante will be restored.

Le pont de l'Inn à Kufstein assurera le passage à partir du : 1.9.90, de 1.500 camions par jour 15.9.90, de 2.000/2.500 camions par jour 1.1.91, de 3.000 camions par jour dès la mi-91, le statu quo sera rétabli.


w