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ACP-EC Council
ACP-EC Council of Ministers
ACP-EU Council of Ministers
Allowable stress
Analyse stress resistance of products
Angular stress
Apply a credit stress testing methodology
Apply credit stress testing methodologies
Calculate stress resistance of products
Conduct analyses of stress resistance of products
Conversion hysteria
Departmental staff of a minister
Design stress
Hysteria hysterical psychosis
Identify customer interaction stress points
Identify points of customer stress interaction
Identify stress points of customer interaction
Implement credit stress testing methodologies
Locked-up stress
Mental stress
Minister
Permissible stress
Reaction
Residual stress
Safe stress
Stress
Torsion stress
Torsional stress
Trapped stress
Twisting stress
Unrelieved stress
Utilise credit stress testing methodologies
Working stress

Traduction de «all ministers stressed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
calculate stress resistance of products | conduct analyses of stress resistance of products | analyse stress resistance of products | explore stress resistance of products, investigate stress resistance of products, assess stress resistance of products, evaluate stress resistance of products

analyser la résistance aux contraintes de produits


allowable stress | design stress | permissible stress | safe stress | working stress

contrainte admissible | contrainte autorisée


angular stress | torsion stress | torsional stress | twisting stress

effort de torsion | sollicitation à la torsion | travail à la torsion


locked-up stress | residual stress | trapped stress | unrelieved stress

contrainte résiduelle


anticipate and manage stress points of customer interaction | identify customer interaction stress points | identify points of customer stress interaction | identify stress points of customer interaction

identifier les points d’amélioration dans la relation avec la clientèle | identifier les problèmes dans les interactions avec les clients | identifier les points de tension dans les interactions avec la clientèle | identifier les points de tension dans les interactions avec les clients


implement credit stress testing methodologies | utilise credit stress testing methodologies | apply a credit stress testing methodology | apply credit stress testing methodologies

appliquer des méthodes de simulation de crise du crédit


mental stress [ stress | Stress(ECLAS) ]

tension mentale [ stress ]


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have previously been classified as various types of conversion hysteria . They are presumed to be psychogenic in origin, being associated closely in time with traumatic ev ...[+++]

Définition: Les divers troubles dissociatifs (ou de conversion) ont en commun une perte partielle ou complète des fonctions normales d'intégration des souvenirs, de la conscience de l'identité ou des sensations immédiates et du contrôle des mouvements corporels. Toutes les variétés de troubles dissociatifs ont tendance à disparaître après quelques semaines ou mois, en particulier quand leur survenue est associée à un événement traumatique. L'évolution peut également se faire vers des troubles plus chroniques, en particulier des paralysies et des anesthésies, quand la survenue du trouble est liée à des problèmes ou des difficultés interpersonnelles insolubles. Dans le passé, ces troubles ont été classés comme divers types d'hystérie de conve ...[+++]


minister [ departmental staff of a minister ]

ministre [ cabinet du ministre ]


ACP-EU Council of Ministers [ ACP-EC Council | ACP-EC Council of Ministers ]

Conseil des ministres ACP-UE [ Conseil ACP-CE | Conseil des ministres ACP-CE ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In Council [1], Ministers stressed the need for a concerted effort to bring together and pool our common resources.

Les ministres réunis en Conseil [1] ont souligné la nécessité d'un effort concerté pour regrouper les ressources disponibles et les mettre en commun.


EU ministers stress the following 3 priorities to maximise the potential of youth policy in achieving the Europe 2020 strategy’s goals:

Les ministres de l’UE ont défini les trois priorités suivantes afin d’utiliser au mieux les possibilités qu’offre la politique en faveur de la jeunesse pour réaliser les objectifs de la stratégie Europe 2020:


In the recent letter of Federal Chancellor Gerhard Schröeder, President Jacques Chirac and Prime Minister Tony Blair in anticipation to the 2003 Spring Council, the potential of biotechnology in improving European industrial competitiveness and ensure employment opportunities was recognised, while stressing the need to develop all aspects of European business as a key role in the success of the Lisbon Strategy.

La lettre récente du chancelier fédéral Gerhard Schröder, du président Jacques Chirac et du premier ministre Tony Blair, publiée en prévision du Conseil du printemps 2003, reconnaissait les possibilités offertes par la biotechnologie d'améliorer la compétitivité de l'industrie européenne et de garantir des perspectives en matière d'emploi, tout en insistant sur la nécessité de développer tous les aspects de l'économie européenne en tant qu'élément clé du succès de la stratégie de Lisbonne.


The ministers participating in the conference adopted a declaration [9] stressing the need to further develop the exchange of good practices and to ensure inclusion and security in online public service delivery.

Les ministres participants ont adopté une déclaration [9] dans laquelle ils insistent sur la nécessité de développer l'échange des bonnes pratiques et de garantir l'inclusion et la sécurité dans la fourniture des services publics en ligne.


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20. Condemns the ungrounded public denunciation of the Ombudsman by government ministers, stresses that the role of the Ombudsman is central to the system of checks and balances of the government and calls on the authorities to ensure that the independence and integrity of the Ombudsman are preserved; calls on the authorities to provide the Ombudsman with full political and administrative support for his work and to safeguard his right to request official documents in line with the Law on Public Information;

20. condamne les accusations publiques non fondées à l'encontre du médiateur par les ministres du gouvernement, souligne que le médiateur occupe une place centrale dans le mécanisme d'équilibre des pouvoirs au sein du gouvernement et demande aux autorités de veiller à ce que l'indépendance et l'intégrité du médiateur soient préservées; demande aux autorités d'apporter au médiateur tout le soutien politique et administratif nécessaire dans ses travaux et de garantir son droit de demander des documents officiels conformément à la loi sur l'information du public;


20. Condemns the ungrounded public denunciation of the Ombudsman by government ministers, stresses that the role of the Ombudsman is central to the system of checks and balances of the government and calls on the authorities to ensure that the independence and integrity of the Ombudsman are preserved; calls on the authorities to provide the Ombudsman with full political and administrative support for his work and to safeguard his right to request official documents in line with the Law on Public Information;

20. condamne les accusations publiques non fondées à l'encontre du médiateur par les ministres du gouvernement, souligne que le médiateur occupe une place centrale dans le mécanisme d'équilibre des pouvoirs au sein du gouvernement et demande aux autorités de veiller à ce que l'indépendance et l'intégrité du médiateur soient préservées; demande aux autorités d'apporter au médiateur tout le soutien politique et administratif nécessaire dans ses travaux et de garantir son droit de demander des documents officiels conformément à la loi sur l'information du public;


8. Welcomes the Commission proposal to establish a Barcelona Process: Union for the Mediterranean Co-Presidency responsible for organising meetings of Heads of State and Foreign Ministers; stresses that the holder of the Presidency representing the southern partner countries should be appointed by consensus and that the country holding the Presidency should invite all countries involved in the Barcelona Process: Union for the Mediterranean to attend summits and ministerial meetings;

8. accueille favorablement la proposition de la Commission d'établir une coprésidence du Processus de Barcelone: Union pour la Méditerranée, appliquée pour l'organisation des réunions au niveau des chefs d'État et des ministres des affaires étrangères; souligne que la présidence des partenaires du Sud devrait être nommée par consensus et que le pays assurant la présidence devrait inviter, lors des sommets et des réunions ministérielles, tous les États participant au Processus de Barcelone: Union pour la Méditerranée;


In the context of the revised Lisbon Strategy, in 2005 the EU education ministers stressed the need to modernise European education and training, to better meet the demand of international labour markets.

En 2005, dans le cadre de la stratégie de Lisbonne révisée, les ministres de l'éducation de l'UE ont souligné la nécessité de moderniser les systèmes d'éducation et de formation afin de mieux satisfaire la demande sur les marchés du travail internationaux.


The Ministers of Education took a decisive step in May 2003 by agreeing on five European benchmarks to be attained by 2010, while stressing they do not define national targets or prescribe decisions to be taken by national governments.

En mai 2003, les ministres de l’éducation ont franchi une étape décisive par l’adoption de cinq critères de référence européens à réaliser à l’horizon 2010, tout en soulignant que ces critères ne définissent pas d’objectifs nationaux, ni n’imposent de décisions qu’auraient à prendre les gouvernements nationaux.


In his reply, however, the Finance Minister stressed that the necessary amendments would be submitted when the introduction of the common currency was imminent.

Dans sa réponse, le ministre des finances a cependant fait valoir que les modifications requises seraient présentées lorsque l'introduction de la monnaie commune serait d'actualité.


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