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4 X 4 scraper
4 X 4 scraper unit
4x2 unit
Agricultural engineering
Agricultural infrastructure
Agricultural technology
All engine out
All engines out
All-engine gradient
Average all-engine gradient
Combustion engine
Dual engine scraper
Engine
Means of agricultural production
Single engine overhung scraper
Single engine two-axle scraper
Tandem engine scraper
Tandem powered wheel tractor-scraper
Tandem-powered scraper
Twin powered all wheel drive scraper
Twin-engine scraper combination
Two axle all wheel scraper
Two axle scraper
Two axle scraper combination
Two-axle all-wheel scraper combination
Vertical density gradient
Vertical gradient
Vertical gradient of ozone
Vertical gradient of ozone density

Vertaling van "all-engine gradient " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




vertical density gradient | vertical gradient | vertical gradient of ozone | vertical gradient of ozone density

gradient vertical | gradient vertical de l'ozone


all engine out [ all engines out ]

extinction de tous les moteurs


two-axle all-wheel scraper combination [ 4x2 unit | single engine overhung scraper | single engine two-axle scraper | two axle all wheel scraper | two axle scraper combination | two axle scraper ]

scraper automoteur [ décapeuse automotrice ]


twin-engine scraper combination [ tandem powered wheel tractor-scraper | twin powered all wheel drive scraper | tandem-powered scraper | 4 X 4 scraper unit | dual engine scraper | tandem engine scraper | 4 X 4 scraper ]

scraper avec moteur avant-train et moteur benne [ décapeuse avec moteur avant-train et moteur benne | scraper automoteur avec moteur benne | décapeuse automotrice avec moteur benne | scraper à deux trains moteurs | décapeuse à deux trains moteurs ]


reference landing approach speed, all engines operating

vitesse d'approche de référence, tous moteurs en fonctionnement


minimum control speed during landing approach with all engines operating

vitesse minimale de contrôle à l'approche, tous moteurs en fonctionnement


means of agricultural production [ agricultural engineering | agricultural infrastructure | agricultural technology | Agricultural engineering | [http ...]

moyen de production agricole [ génie agricole | génie rural | infrastructure agricole | technologie agricole ]


engine [ combustion engine ]

moteur [ moteur à combustion ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2.4.2. For vehicles in which the energy is absorbed by the braking action of the engine alone, a tolerance of ± 5 km/h on the average speed shall be permitted, and the gear enabling the speed to be stabilised at the value closest to 30 km/h on the 6 % down-gradient shall be engaged.

2.4.2. Pour les véhicules sur lesquels l'énergie est absorbée par l'action du frein moteur seul, une tolérance de ± 5 km/h sur la vitesse moyenne sera admise et le rapport de transmission qui permet d'obtenir la stabilisation de la vitesse à la valeur la plus proche de 30 km/h sur la pente descendante de 6 % sera engagé.


Even with the tractor engine not rotating, the combination at the maximum permissible mass remains stationary on the prescribed gradient when the activation of a single control device by the driver, from his driving seat, has applied the tractor parking braking system and the towed vehicle service braking system or only one of those two braking systems.

Même si le moteur du tracteur ne tourne pas, l'ensemble, à la masse maximale admissible, reste à l'arrêt sur la pente prescrite lorsque l'actionnement d'un seul dispositif de commande par le conducteur, depuis son siège de conduite, a enclenché le système de freinage de stationnement du tracteur et le système de freinage de stationnement du véhicule tracté, ou seulement l'un de ces deux systèmes de freinage.


The gradient of the take-off flight path from 50 ft to the assumed engine failure height is equal to the average all-engine gradient during climb and transition to the en-route configuration, multiplied by a factor of 0·77; and

la pente de la trajectoire de décollage de 50ft jusqu'à la hauteur présumée de la panne moteur est égale à la pente moyenne tous moteurs en fonctionnement durant les phases de montée et de transition pour atteindre la configuration en route, multipliée par un coefficient de 0,77 ; et


The assumed en-route gradient with one engine inoperative shall be the gross gradient of descent or climb, as appropriate, respectively increased by a gradient of 0·5%, or decreased by a gradient of 0·5%.

la pente de descente ou de montée, selon le cas, prévue en route un moteur en panne, sera égale à la pente brute augmentée, respectivement diminuée, de 0,5%.


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(b) For instrument approaches with decision heights below 200 ft, an operator must verify that the approach mass of the aeroplane, taking into account the take-off mass and the fuel expected to be consumed in flight, allows a missed approach gradient of climb, with the critical engine failed and with the speed and configuration used for go-around of at least 2·5%, or the published gradient, whichever is the greater.

(b) Dans le cadre d'approches aux instruments avec des hauteurs de décision inférieures à 200 ft, l'exploitant doit vérifier que la masse de l'avion lors de la procédure d'approche - compte tenu de la masse au décollage et de la consommation de carburant prévue en cours de vol - permet, en cas d'approche interrompue, une pente de montée au minimum égale à 2,5% avec la vitesse et la configuration utilisées pour la remise des gaz, et le moteur critique en panne, ou égale à la pente publiée, la plus élevée des deux.


The gradient of the take-off flight path from the height reached in accordance with sub-paragraph (4) above to the end of the take-off flight path is equal to the one engine inoperative en-route climb gradient shown in the Aeroplane Flight Manual.

la pente de la trajectoire de décollage en partant de la hauteur atteinte conformément aux dispositions du sous-paragraphe (4) ci-dessus jusqu'à la fin de la trajectoire de décollage est égale à la pente de montée en route un moteur en panne spécifiée dans le manuel de vol.


The net flight path must have a positive gradient at 1500 ft above the aerodrome where the landing is assumed to be made after engine failure.

La trajectoire nette de vol doit présenter une pente positive à une hauteur de 1 500 ft au-dessus de l'aérodrome prévu pour l'atterrissage suite à une panne de moteur.


1.5.2. For vehicles in which the energy is absorbed by the braking action of the engine alone, a tolerance of ± 5 km/h on the average speed shall be permitted and the gear enabling the speed to be stabilised at the value closest to 30 km/h on a 7 % down gradient shall be engaged.

1.5.2. Pour les véhicules où l'énergie est absorbée par l'action de freinage du moteur seul, une tolérance de ± 5 km/h sur une vitesse moyenne est admise et le rapport de transmission qui permet d'obtenir la stabilisation de la vitesse à la valeur la plus proche de 30 km/h sur une pente descendante de 7 % est engagé.


1.4.2. For vehicles in which the energy is absorbed by the braking action of the engine alone, a tolerance of ± 5 km/h on the average speed shall be permitted, and the gear enabling the speed to be stabilised at the value closest to 30 km/h on the 6 % down gradient shall be engaged.

1.4.2. Pour les véhicules où l'énergie est absorbée par l'action de freinage du moteur seul, une tolérance de ± 5 km/h sur une vitesse moyenne est admise et le rapport de transmission qui permet d'obtenir la stabilisation de la vitesse à la valeur la plus proche de 30 km/h sur la pente descendante de 6 % est engagé.


1.3. where the vehicle submitted for type approval is fitted with a retarder, other than an engine brake, identical to a retarder which has already been tested under the following conditions: 1.3.1. in a test carried out on a gradient of at least 6 % (Type II test) or of at least 7 % (Type II A test), this retarder has, on its own, stabilised the speed of a vehicle with a maximum weight at the time of testing at least equal to the maximum weight of the vehicle submitted for type approval;

1.3. Le véhicule considéré est équipé d'un ralentisseur, autre que le frein moteur, identique à un ralentisseur déjà contrôlé dans les conditions ci-après: 1.3.1. ce ralentisseur a stabilisé seul, lors d'un essai effectué sur une pente d'au moins 6 % (essai du type II) ou d'au moins 7 % (essai du type II bis), un véhicule dont le poids maximal lors de l'essai est au moins égal au poids maximal du véhicule à réceptionner;


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