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Arctic class icebreaker
Arctic class ship
Arctic class triple screw icebreaker
CLASS
CLASS-System
Containerised Lighter Aboard Ship System
Containerised lighter aboard ship
UN shipping name and class

Vertaling van "arctic class ship " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Equivalent Standards for the Construction of Arctic Class Ships

Normes équivalentes pour la construction de navires de classe arctique


<b class=yellow3>Arctic class icebreaker [ Arctic class triple screw icebreaker ]

brise-glace de la classe arctique [ brise-glace à trois hélices de la classe arctique ]


CLASS-System | Containerised Lighter Aboard Ship System

système CLASS


containerised lighter aboard ship | CLASS [Abbr.]

CLASS [Abbr.]


UN shipping name and class

appellation et classe d'expédition ONU
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(3) A pollution prevention officer may accept a ship as an Arctic class ship where the shaft power is less than that required by subsection (1) for a ship of that Arctic class if the owner of the ship has demonstrated by physical model tests or by actual demonstration that the ship is suitable for navigation in those zones and at those times of year in which a ship of that Arctic class is permitted to operate.

(3) Un fonctionnaire chargé de la prévention de la pollution peut accepter un navire de cote arctique lorsque la puissance sur l’arbre est inférieure à celle prescrite au paragraphe (1) pour un navire de cote arctique, si son propriétaire démontre, par des épreuves de modèles en bassin ou par l’essai du navire, qu’il est apte à naviguer dans ces zones et dans le temps de l’année où un navire de cote arctique est autorisé à naviguer.


11 (1) The rudder, rudders posts, rudder stocks, pintles and steering gear of every Arctic class ship shall be strengthened as necessary to withstand the anticipated loading that a ship of that Arctic class may experience when navigating in those zones and at those times of year in which a ship of that Arctic class is permitted to operate.

11 (1) Les safrans, les étambots arrière, les mèches inférieures, les aiguillots et l’appareil à gouverner des navires de cote arctique sont renforcés pour résister à la charge qu’un navire de cette catégorie peut rencontrer en naviguant dans les zones et pendant le temps de l’année où un tel navire est autorisé à naviguer.


9. Notwithstanding the requirements of sections 5 to 8 of this Schedule, where, in the case of an Arctic class ship set out in Column I of an item of the table to this section, the propeller tips at their highest point are not less than the distance set out in Column II of that item below the lightest operating waterline of the ship, the construction of the propellers, shafts and gears need not be stronger than that required for an Arctic class 3 ship.

9. Nonobstant les prescriptions des articles 5 à 8 de la présente annexe, lorsque, dans le cas d’un navire de cote arctique visé à l’un des articles du tableau ci-après dans la colonne I, la distance entre le point le plus élevé que les bords d’ailes des hélices atteignent et la ligne de charge maximale du navire n’est pas inférieure à celle qui est indiquée dans la colonne II du tableau au même article, il n’est pas nécessaire que les hélices, les arbres et les engrenages soient plus résistants que ce qui est prescrit pour un navire de cote arctique 3.


2 (1) Subject to subsection (2), in every Arctic class ship, other than a Class 1 ship,

2 (1) Sous réserve du paragraphe (2), dans tout navire de cote arctique autre qu’un navire de cote 1,


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(2) In every Arctic class ship, other than a Class 1 ship,

(2) Dans tout navire de cote arctique autre qu’un navire de cote 1




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Date index: 2021-11-11
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