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Audit Report Generator On Line
Audit Report Generator Online System
CARGO
Collections and Accounting Report Generator On-line
First-line internal audit reporting system

Vertaling van "audit report generator on line " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Audit Report Generator On Line [ A.R.G.O.,ARGO | Audit Report Generator Online System ]

Générateur interactif de rapports de vérification [ G.I.R.V.,GIRV | Système spécial de demandes de vérification en direct ]


Collections and Accounting Report Generator On-line [ CARGO ]

CARGO


first-line internal audit reporting system

système d'établissement des rapports de vérification interne de première main
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Findings indicate that Phare programming, on the whole, generates projects whose priorities are in line with those of the Accession Partnerships and take into account Regular Reports and Action Plans.

Il ressort des observations que, dans l'ensemble, la programmation Phare génère des projets dont les priorités correspondent à celles des partenariats pour l'adhésion et tiennent compte des rapports réguliers et des plans d'action.


Findings indicated that Phare programming, on the whole, generates projects whose priorities are in line with those of the Accession Partnerships and take into account Regular Reports and Action Plans.

D'après les observations, la programmation Phare génère dans l'ensemble des projets dont les priorités correspondent à celles des partenariats pour l'adhésion et tiennent compte des rapports réguliers et des plans d'action.


Findings indicate that PHARE programming, on the whole, generates projects whose priorities are in line with those of the Accession Partnerships and take into account Regular Reports and Action Plans.

Leurs conclusions indiquent que, globalement, la programmation PHARE génère dans l'ensemble des projets dont les priorités correspondent à celles des partenariats pour l'adhésion et tiennent compte des rapports réguliers et des plans d'action.


In that report, the Commission should explain whether the measures taken to reduce the audit burden, generated by the fact that seven Authorising Officers by Delegation are responsible for the Research budget, have been effective and, if not, propose other solutions; Evaluation report (Article 318 TFEU) and enhanced use of performance audits

la Commission devrait expliquer dans ce rapport si les mesures prises pour réduire la charge de l'audit, imputable au fait que sept ordonnateurs délégués sont responsables du budget de la recherche, ont été efficaces et, dans le cas contraire, proposer d'autres solutions; R apport d'évaluation (article 318 du traité FUE) et meilleure utilisation des audits de performance


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(aa) In that report, the Commission should explain whether the measures taken to reduce the audit burden, generated by the fact that seven Authorising Officers by Delegation are responsible for the Research budget, have been effective and, if not, propose other solutions;

(aa) la Commission devrait expliquer dans ce rapport si les mesures prises pour réduire la charge de l'audit, imputable au fait que sept ordonnateurs délégués sont responsables du budget de la recherche, ont été efficaces et, dans le cas contraire, proposer d'autres solutions;


The implementation report shall be accompanied by an opinion of an independent audit body, drawn up in accordance with internationally accepted audit standards, establishing that the statement justifying the expenditure gives a true and fair view and that the financial contribution from the Fund is legal and regular, in line with Article 59(5) and Article 60(5) of Regulation (EU, Euratom) No 966/2012.

Le rapport de mise en œuvre est accompagné de l’avis d’un organisme d’audit indépendant, élaboré conformément aux normes internationalement reconnues en matière d’audit, établissant que la déclaration justificative des dépenses donne une image fidèle de la situation et que la contribution financière du Fonds est légale et régulière, conformément à l’article 59, paragraphe 5, et à l’article 60, paragraphe 5, du règlement (UE, Euratom) no 966/2012.


4. Sees as yet no sufficient basis for a final assessment, and therefore reminds the Commission that more use of regulations and a wide-ranging, in-depth impact assessment are needed, looking at the various political options, focusing on practical issues in line with the principles of ‘better lawmaking’, addressing the importance of accounting in providing accurate information about the sustainable economic development of companies and including an analysis of interest groups in order to clarify the segmentation of the impact assessment study for the various groups, such as SMEs, SIFIs and other listed and non-listed companies; takes th ...[+++]

4. ne voit actuellement pas encore de base suffisante pour une évaluation finale et, pour cette raison, rappelle à la Commission la nécessité de réaliser une analyse large et exhaustive des incidences, qui étudie les différentes options politiques, qui soit centrée sur les questions pratiques, et ce conformément aux principes du «mieux légiférer», qui reconsidère également l'importance de l'information financière en vue d'une information correcte sur l'évolution économique durable des entreprises, et qui inclut une analyse des représentants d'intérêt dans le but de clarifier la segmentation de l'étude d'incidence pour les différents grou ...[+++]


4. Sees as yet no sufficient basis for a final assessment, and therefore reminds the Commission that more use of regulations and a wide-ranging, in-depth impact assessment are needed, looking at the various political options, focusing on practical issues in line with the principles of ‘better lawmaking’, addressing the importance of accounting in providing accurate information about the sustainable economic development of companies and including an analysis of interest groups in order to clarify the segmentation of the impact assessment study for the various groups, such as SMEs, SIFIs and other listed and non-listed companies; takes th ...[+++]

4. ne voit actuellement pas encore de base suffisante pour une évaluation finale et, pour cette raison, rappelle à la Commission la nécessité de réaliser une analyse large et exhaustive des incidences, qui étudie les différentes options politiques, qui soit centrée sur les questions pratiques, et ce conformément aux principes du "mieux légiférer", qui reconsidère également l’importance de l’information financière en vue d’une information correcte sur l’évolution économique durable des entreprises, et qui inclut une analyse des représentants d’intérêt dans le but de clarifier la segmentation de l’étude d’incidence pour les différents grou ...[+++]


35. Demands that the Commission follow up on the recommendations of its Internal Audit Service (IAS) and establish a system of reporting lines between the designated control and audit functions within each DG and their counterparts (i.e. the IAS) having the same responsibilities for the Commission as a whole; notes that such reporting lines are a necessary complement to the existing normal operational reporting lines;

35. demande que la Commission donne suite aux recommandations formulées par son service d'audit interne (SAI) et instaure un système de lignes de notification entre les fonctions désignées de contrôle et d'audit au sein de chaque DG et leurs contreparties (c'est‑à‑dire le SAI) qui assument les mêmes responsabilités pour l'ensemble de la Commission; relève que de telles lignes de notification sont un complément nécessaire aux ligne ...[+++]


The implementation report shall be accompanied by an opinion of an independent audit body, drawn up in accordance with internationally accepted audit standards, establishing that the statement justifying the expenditure gives a true and fair view and that the financial contribution from the Fund is legal and regular, in line with Article 59(5) and Article 60(5) of Regulation (EU, Euratom) No 966/2012.

Le rapport de mise en œuvre est accompagné de l’avis d’un organisme d’audit indépendant, élaboré conformément aux normes internationalement reconnues en matière d’audit, établissant que la déclaration justificative des dépenses donne une image fidèle de la situation et que la contribution financière du Fonds est légale et régulière, conformément à l’article 59, paragraphe 5, et à l’article 60, paragraphe 5, du règlement (UE, Euratom) no 966/2012.




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Date index: 2022-05-14
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