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ATAE
Auto diesel oil
Automotive Crisis Group
Automotive Trade Association Executives
Automotive Trade Association Managers
Automotive diesel oil
Automotive gas oil
Automotive gas-oil
Automotive industry
Automotive sector
Automotive trade
Automotive trade policy framework
Buy automotive equipment
DERV fuel
Diesel
Diesel fuel
Diesel oil
EUCAR
Establish automotive electrical equipment
European Council for Automotive R&D
Future of the Automotive Industry Interregional Group
Gain automotive equipment
Install automotive electrical equipment
Installation of automotive electrical equipment
Motor industry
Purchase automotive equipment
Purchasing automotive equipment
Set up automotive electrical equipment

Vertaling van "automotive trade " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Automotive Trade Association Executives [ ATAE | Automotive Trade Association Managers ]

Automotive Trade Association Executives [ ATAE | Automotive Trade Association Managers ]


automotive trade policy framework

politique-cadre sur le commerce de l'automobile


automotive trade

commerce des produits automobiles [ échanges de produits automobiles ]


buy automotive equipment | gain automotive equipment | purchase automotive equipment | purchasing automotive equipment

acheter des équipements automobiles


installation of automotive electrical equipment | set up automotive electrical equipment | establish automotive electrical equipment | install automotive electrical equipment

installer des équipements électriques sur des véhicules


conduct negotiations with key stakeholders in automotive retail | undertake negotiations with key automotive retail industry stakeholders | negotiate with key automotive retail business stakeholders | negotiate with key stakeholders in the automotive retail sector

négocier avec les principaux intervenants du secteur de la vente au détail d'automobiles


Automotive Crisis Group | Future of the Automotive Industry Interregional Group | Interregional group on the Future of the Automotive Industry | Interregional Group on the Future of the Automotive Industry in our Territories

groupe «Crise automobile» | groupe interrégional «Avenir de l'industrie automobile» | groupe interrégional sur l’avenir de l’industrie automobile dans nos territoires


European Council for Automotive R&D | European Council for Automotive Research and Development | EUCAR [Abbr.]

Conseil européen pour la recherche et le développement dans le secteur automobile | Conseil européen pour la recherche et le développement dans le secteur de l'automobile | Conseil européen pour la recherche et le développement de l'industrie automobile | EUCAR [Abbr.]


automotive industry | automotive sector | motor industry

industrie automobile | secteur automobile | secteur de l'automobile


diesel fuel | diesel oil | automotive gas oil | automotive gas-oil | automotive diesel oil | auto diesel oil | DERV fuel | diesel

carburant diesel | carburant diésel | gazole | huile diesel | diesel | diésel | combustible diesel | combustible pour diesel | combustible pour moteur diesel | gas-oil | gasoil | gas-oil auto | gas-oil moteur | diesel oil
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Enhancing competitiveness on global markets: the EC will conduct international trade policy (e.g. free trade agreements) with the goal of maintaining a strong and competitive automotive manufacturing base in the EU.

Renforcement de la compétitivité sur les marchés mondiaux: la CE mènera ses politiques de commerce international (par exemple ses accords de libre-échange) dans l’objectif de maintenir une base de production automobile forte et compétitive dans l’UE.


The automotive industry provides approximately 12 million jobs in the EU and adds a significant contribution to the EU’s trade balance (€90 billion in 2011).

L’industrie automobile fournit environ 12 millions d’emplois dans l’UE et contribue de manière significative à la balance commerciale de l’UE (90 milliards d’euros en 2011).


It is a world leader in sustainability and returns a EUR 365 billion surplus in the trade of manufactured products (EUR 1 billion a day),[2] generated mainly by a few high- and medium-technology sectors. They include the automotive, machinery and equipment, pharmaceuticals, chemicals, aeronautics, space and creative industries sectors, and high-end goods in many other sectors, including food.

L’Union est la pionnière mondiale du développement durable et enregistre un excédent de 365 milliards d’euros dans les échanges de produits manufacturés (un milliard d’euros chaque jour)[2], grâce surtout à quelques secteurs de haute et moyenne technologie comme l’industrie automobile, les machines et équipements, les produits pharmaceutiques, les produits chimiques, l’aéronautique, l’industrie spatiale, l’industrie de la création et des produits haut de gamme relevant de bien d’autres secteurs, dont l’industrie agroalimentaire.


This group, called CARS 21, brings together the European Commission, leaders of the automotive industry, the European Parliament, Trade Unions NGOs and Users, and will develop an integrated strategy for sustainable development of the industry, define the best possible regulatory approaches and set the necessary conditions for innovation.

Ce groupe, appelé CARS 21, réunit la Commission européenne, de grandes entreprises de l’industrie automobile, le Parlement européen, des syndicats, des ONG et des utilisateurs. Il élaborera une stratégie intégrée pour le développement durable de l’industrie, définira les meilleures approches réglementaires envisageables ainsi que les conditions nécessaires pour l’innovation.


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The Commission's investigation revealed that, for more than three years, Automotive Lighting, Hella and Valeo coordinated prices and other trading conditions for the supply of vehicle lighting systems, across the European Economic Area (EEA).

L'enquête de la Commission a fait apparaître que, pendant plus de trois ans, Automotive Lighting, Hella et Valeo ont coordonné leurs prix et d'autres conditions de transaction relatives à la fourniture de systèmes d'éclairage pour véhicules, et ce dans l'ensemble de l'Espace économique européen (EEE).


Bringing fair play to automotive trade relations

Pour des relations commerciales plus loyales dans le secteur automobile


Bringing fair-play to automotive trade relations

Pour des relations commerciales plus loyales dans le secteur automobile


Bringing fair play to automotive trade relations

Pour des relations commerciales plus loyales dans le secteur automobile


60. Recalls that the successful conclusion of multilateral trade negotiations should remain a priority for the EU; nevertheless, supports the Commission's will to negotiate new bilateral trade agreements, primarily in Asia, in order to improve market access conditions; stresses that free trade agreements (FTAs) should always aim at a high level of access to the market of the partner country; insists that EU policy must safeguard the competitiveness of EU automobile manufacturers operating in the EU and in non-EU countries; is convinced of the importance for the automotive industry ...[+++]

60. rappelle que la conclusion positive de négociations commerciales multilatérales devrait rester une priorité pour l'Union européenne; souscrit néanmoins à la volonté de la Commission de négocier de nouveaux accords commerciaux bilatéraux, en Asie avant tout, afin d'améliorer les conditions d'accès au marché; souligne que les accords de libre-échange (ALE) devraient toujours avoir pour objectif de permettre un accès étendu au marché du pays partenaire; est d'avis que la politique de l'UE doit préserver la compétitivité des constructeurs automobiles européens exerçant leur activité au sein de l'Union européenne et dans les pays tiers ...[+++]


59. Calls for caution in the Commission's efforts to revise trade defence instruments in principle; recalls that the automotive industry may be subject to anti-competitive practices by third countries and urges the Commission to safeguard the basic philosophy of trade defence instruments in defending EU industry from unfair practices;

59. appelle la Commission à faire preuve de prudence dans les efforts qu'elle déploie pour revoir, sur le plan des principes, les instruments de défense commerciale; rappelle que l'industrie automobile peut faire l'objet de pratiques anticoncurrentielles de la part de pays tiers; invite instamment la Commission à sauvegarder la philosophie de base des instruments de défense commerciale quand elle cherche à protéger l'industrie de l'Union européenne contre les pratiques déloyales;


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