30. Believes that if the media were to publicise good examples of both women’s roles in society and their achievements in all sectors, which must be highlighted in order to create positive images of women and to encourage the involvement of other women and men in achieving gender equal
ity and a work-life balance, this would help greatly to combat the negative stereotypes which women face; calls on the Commission, therefore, to draw up measures, under the Media 2007 programme for example, to raise awar
eness in the media, through, for exam ...[+++]ple, permanent consultation forums with members of that sector, of the stereotypes that they convey and to promote equal opportunities, particularly with a view to informing and raising awareness among young men and women; 30. estime que la diffusion, grâce aux médias, d'exemples positifs tant sur le rôle des femmes dans la société que sur les succès de celles-ci dans tous les domaines - qui doivent être mis en valeur, afin de forger une image positive des femmes et d'encourager la participation d'autres femmes et d'autres hommes à la réalisation de l'égalité de genr
e et à la conciliation entre vie familiale et vie professionnelle, est un instrument efficace pour lutter contre les stéréotypes négatifs auxquels les femmes sont confrontées; demande, de ce fait, à la Commission de préparer des initiatives dans le cadre du programme Media 2007, visant, par ex
...[+++]emple, à sensibiliser les médias aux stéréotypes qu'ils véhiculent, notamment en établissant des forums de consultation permanents avec les opérateurs de ce secteur, et à promouvoir l'égalité des chances, en particulier afin d'informer et de sensibiliser les jeunes hommes et femmes;