Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BOP
BSC
Balance of payments
Balance of payments on current account
Balance on current account
Balance scorecard
Balanced business scorecard
Balanced scorecard
Business score card
Capital balance
Closing day of the balance sheet
Closing of the balance sheet
Current account balance
Current-account balance
Date of closing the balance sheet
Date of the balance sheet
Declining balance method
Declining balance method of depreciation
Diminishing balance method
Diminishing balance method of depreciation
External balance
Fixed percentage of declining balance
Fixed percentage of declining balance method
Human transporter
Mohr balance
Mohr's balance
Mohr-Westphal balance
Mohr-Westphal density balance
OBS business
Off-balance-sheet business
On- and off-balance-sheet business
On-balance-sheet business
Performance measurement system
Personal transporter
Reducing balance method
Reducing balance method of depreciation
Segway
Self-balancing human transporter
Self-balancing personal transporter
Self-balancing scooter
Westphal balance
Westphal's balance

Traduction de «balance in business » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
OBS business | off-balance-sheet business

activité hors-bilan | opération hors-bilan




on- and off-balance-sheet business

opérations de bilan et de hors-bilan


balance scorecard (1) | business score card (2) | performance measurement system (3) | balanced business scorecard (4) | balanced scorecard (5) [ BSC ]

tableau de bord de performance (1) | tableau de bord prospectif (2) | tableau de bord équilibré (3) [ TBP ]


diminishing balance method [ declining balance method | diminishing balance method of depreciation | declining balance method of depreciation | reducing balance method | reducing balance method of depreciation | fixed percentage of declining balance method | fixed percentage of declining balance ]

amortissement dégressif [ méthode de l'amortissement dégressif | méthode de l'amortissement dégressif à taux constant | amortissement décroissant | méthode de l'amortissement décroissant | méthode de l'amortissement décroissant à taux constant ]


balance of payments [ BOP | capital balance ]

balance des paiements [ balance des capitaux | BdP ]


Westphal balance [ Mohr balance | Westphal's balance | Mohr's balance | Mohr-Westphal balance | Mohr-Westphal density balance ]

balance de Westphal [ balance de Mohr | balance de Mohr-Westphal ]


balance on current account [ current-account balance | current account balance | balance of payments on current account | external balance ]

balance des paiements courants [ solde des paiements courants | balance des opérations courantes ]


closing of the balance sheet (1) | date of the balance sheet (2) | closing day of the balance sheet (3) | date of closing the balance sheet (4)

date de clôture des comptes (1) | date du bilan (2) | date de clôture de l'exercice (3) | jour du bilan (4)


self-balancing human transporter | self-balancing personal transporter | self-balancing scooter | human transporter | personal transporter | Segway

gyropode | Segway
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As the reasons for the under-representation of women in business leadership are multifaceted, the Commission proposes a set of accompanying measures to improve the gender balance in business leadership in order to help Member States implement legislative proposals and improve gender equality in decision-making at all levels.

Les raisons de la sous‑représentation des femmes à la tête des entreprises étant très diverses, la Commission propose un ensemble de mesures d'accompagnement destinées à remédier à ce déséquilibre, pour aider les États membres à mettre en œuvre les propositions législatives et à faire progresser l'égalité entre les hommes et les femmes à tous les niveaux de la sphère décisionnelle.


COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE EUROPEAN ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS Gender balance in business leadership: a contribution to smart, sustainable and inclusive growth

COMMUNICATION DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN, AU CONSEIL, AU COMITÉ ÉCONOMIQUE ET SOCIAL EUROPÉEN ET AU COMITÉ DES RÉGIONS L'équilibre hommes–femmes aux postes de direction des entreprises: une contribution à une croissance intelligente, durable et inclusive


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52012DC0615 - EN - COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE EUROPEAN ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS Gender balance in business leadership: a contribution to smart, sustainable and inclusive growth

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52012DC0615 - EN - COMMUNICATION DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN, AU CONSEIL, AU COMITÉ ÉCONOMIQUE ET SOCIAL EUROPÉEN ET AU COMITÉ DES RÉGIONS L'équilibre hommes–femmes aux postes de direction des entreprises: une contribution à une croissance intelligente, durable et inclusive


Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions — Gender balance in business leadership: a contribution to smart, sustainable and inclusive growth (COM(2012) 615 final of 14.11.2012)

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions — L’équilibre hommes-femmes aux postes de direction des entreprises: une contribution à une croissance intelligente, durable et inclusive (COM(2012) 615 final du 14.11.2012)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 1710_2 - EN - Gender balance in business leadership

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 1710_2 - EN - L’équilibre hommes-femmes aux postes de direction des entreprises


The external experts shall be selected by the Commission together with the participating countries, on the basis of their skills, experience and knowledge relevant to the specific activities, taking into account any potential conflict of interest, and striking a balance between business representatives and other civil society experts.

Les experts externes sont choisis par la Commission, conjointement avec les pays participants , sur la base de leurs compétences, de leur expérience et de leurs connaissances utiles pour les activités considérées, en tenant compte de tout conflit d'intérêts potentiel et en veillant à assurer un juste équilibre entre représentants du monde des entreprises et d'autres experts de la société civile.


11. Emphasizes the importance of the Institute's activities on gender approach and wider involvement of women in leadership positions as required by the recent Commission documents on gender equality such as the proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on improving the gender balance among non-executive directors of companies listed on stock exchanges and related measures (COM(2012)0614) and the Communication entitled" Gender balance in business leadership: a contribution to smart, sustainable and inclusive growth" (COM(2012)0615);

11. souligne l'importance des activités de l'Institut pour l'intégration de la problématique hommes-femmes dans les politiques et le renforcement de la présence des femmes aux postes de direction, tels qu'exigés par les récents documents de la Commission sur l'égalité des hommes et des femmes, comme la proposition de directive du Parlement européen et du Conseil relative à un meilleur équilibre hommes-femmes parmi les administrateurs non exécutifs des sociétés cotées en bourse et à des mesures connexes (COM(2012)0614) et la communication intitulée "L'équilibre hommes-femmes aux postes de direction des entreprises: une contribution à une ...[+++]


30. Believes companies should design and implement business practices aimed at monitoring the possible impact of new ICT products on human rights, including at the research and development phase, and ensuring non-complicity in possible human rights violations in third countries; calls on the Commission to provide EU businesses with a wide range of information so that they can strike the right balance between business interests and corporate social responsibility;

30. estime que les entreprises doivent élaborer et mettre en œuvre des pratiques commerciales visant à évaluer l'impact possible de nouveaux produits des TIC sur les droits de l'homme, y compris au cours de la phase de recherche et de développement, et s'assurer de ne pas être complices d'éventuelles violations des droits de l'homme dans les pays tiers; demande à la Commission de fournir aux entreprises de l'Union européenne un large éventail d'informations en sorte qu'elles puissent trouver le juste équilibre entre les intérêts commerciaux et la responsabilité sociale des entreprises.


13. Believes companies should design and implement business practices aimed at monitoring the possible impact of new ICT products on human rights, including in the research and development phase, and ensuring non-complicity in possible human rights violations in third countries; calls on the Commission to provide EU businesses with a wide range of information in order to strike the right balance between business interests and corporate social responsibility.

13. estime que les entreprises doivent élaborer et mettre en œuvre des pratiques commerciales évaluant l'impact possible de nouveaux produits des TIC sur les droits de l'homme, y compris au cours de la phase de recherche et de développement, et s'assurer de ne pas être complice d'éventuelles violations des droits de l'homme dans les pays tiers; demande à la Commission de fournir aux entreprises de l'Union européenne un large éventail d'information afin d'assurer le juste équilibre entre les intérêts commerciaux et la responsabilité sociale des entreprises.


3. In order to calculate the proportion that trading-book business bears to total business for the purposes of points (a) and (c) of paragraph 2, the competent authorities may refer either to the size of the combined on- and off-balance-sheet business, to the profit and loss account or to the own funds of the institutions in question, or to a combination of those measures.

3. Pour calculer, aux fins du paragraphe 2, points a) et c), la part que représente le portefeuille de négociation dans l'ensemble des opérations, les autorités compétentes peuvent se référer soit au volume combiné des opérations de bilan et de hors-bilan, soit au compte de profits et pertes, soit aux fonds propres des établissements concernés, soit à une combinaison de ces mesures.


w