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Interest rate on the main refinancing operations
NPB
National promotional bank
The Bank promoting European objectives

Vertaling van "bank mainly promotes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
interest rate applied by the European Central Bank to its main refinancing operations | interest rate on the main refinancing operations

principal taux directeur | taux des opérations principales de refinancement | taux d'intérêt appliqué aux opérations principales de refinancement | taux d'intérêt appliqué par la Banque centrale européenne à ses opérations principales de refinancement


The Bank promoting European objectives

La banque des projets européens


national promotional bank | NPB [Abbr.]

banque de développement nationale | BDN [Abbr.]


Oceanographic and ice observations on Main Bank and vicinity

Oceanographic and ice observations on Main Bank and vicinity
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Disaster risk management || Implement EU disaster prevention framework Integration of disaster risk management (prevention preparedness, response) and disaster risk assessment in EU and MS planning European Flood Awareness System, European Drought Observatory Promote disaster proofing in EU funding instruments || Implementation of the Hyogo Framework for Action and elaboration of a follow-up framework for disaster risk reduction after 2015 Focus on main priorities outlined in the EUs disaster risk reduction implementation plan Support ...[+++]

Gestion des risques de catastrophes || Mise en œuvre du cadre de l’UE pour la prévention des catastrophes Intégration de la gestion des risques de catastrophe (prévention, préparation, réaction) et de l’évaluation des risques dans la planification de l'UE et des États membres Système européen de sensibilisation aux inondations, Observatoire européen de la sécheresse Mesures en faveur de la protection contre les catastrophes dans les instruments de financement de l'UE || Mise en œuvre du cadre d'action de Hyogo et élaboration d’un cadre de suivi pour la réduction des risques de catastrophe après 2015 Concentration sur les principales prio ...[+++]


10. Regrets that the World Bank mainly promotes a large-scale and export-oriented energy model rather than supporting small-scale decentralised energy projects that are often more appropriate and effective in meeting basic needs in rural areas; urges the World Bank to support alternative, small-scale decentralised energy projects which take account of the needs of local communities and the economic realities of different countries, and to set specific targets and monitoring guidelines to ensure that energy lending will benefit the poor;

10. déplore que la Banque mondiale encourage essentiellement un modèle énergétique à grande échelle et axé sur l'exportation, au lieu de soutenir de petits projets énergétiques décentralisés, qui sont souvent plus adaptés et efficaces pour répondre aux besoins de base dans les zones rurales; demande instamment à la Banque mondiale d'appuyer des projets énergétiques différents, décentralisés et de taille réduite, en tenant compte d ...[+++]


10. Regrets that the World Bank mainly promotes a large-scale and export-oriented energy model rather than supporting small-scale decentralised energy projects that are often more appropriate and effective in meeting basic needs in rural areas; urges the World Bank to support alternative, small-scale decentralised energy projects which take account of the needs of local communities and the economic realities of different countries, and to set specific targets and monitoring guidelines to ensure that energy lending will benefit the poor;

10. déplore que la Banque mondiale encourage essentiellement un modèle énergétique à grande échelle et axé sur l'exportation, au lieu de soutenir de petits projets énergétiques décentralisés, qui sont souvent plus adaptés et efficaces pour répondre aux besoins de base dans les zones rurales; demande instamment à la Banque mondiale d'appuyer des projets énergétiques différents, décentralisés et de taille réduite, en tenant compte d ...[+++]


10. Regrets that the World Bank mainly promotes a large-scale and export-oriented energy model rather than supporting small-scale decentralised energy projects that are often more appropriate and effective in meeting basic needs in rural areas; urges the World Bank to support alternative, small-scale decentralised energy projects which take account of the needs of local communities and the economic realities of different countries, and to set specific targets and monitoring guidelines to ensure that energy lending will benefit the poor;

10. déplore que la Banque mondiale encourage essentiellement un modèle énergétique à grande échelle et axé sur l'exportation, au lieu de soutenir de petits projets énergétiques décentralisés, qui sont souvent plus adaptés et efficaces pour répondre aux besoins de base dans les zones rurales; demande instamment à la Banque mondiale d'appuyer des projets énergétiques différents, décentralisés et de taille réduite, en tenant compte d ...[+++]


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National promotional banks and the investment plan for Europe Summaries of EU legislation: direct access to the main summaries page

Banques nationales de développement et plan d’investissement pour l’Europe Synthèses de la législation de l'UE: accès direct à la page principale des synthèses


While implementation of the plan relies mainly on the Commission and EIB working together as strategic partners, an effective involvement of National Promotional Banks (NPBs) is necessary to enhance its impact on investment, growth and employment due to their particular expertise and their knowledge of the local context, business and investor communities as well as national policies and strategies.

Bien que la mise en œuvre de ce plan repose principalement sur la collaboration de la Commission et de la BEI en tant que partenaires stratégiques, une participation effective des banques nationales de développement (BND) s'impose, étant donné leur expertise propre et leur connaissance du contexte et des entreprises et investisseurs locaux ainsi que des politiques et stratégies nationales, afin de renforcer son impact sur l’investi ...[+++]


25. Calls on the Union not to hesitate to impose appropriate, proportionate and smart sanctions targeted against the regime's main authorities – while providing support for the population and increasing direct assistance to strengthen civil society – on countries which fail to honour their commitments with regard to human rights, good governance and democratisation, giving due consideration, before taking any action, to the impact of such sanctions on the populations of the beneficiary countries; stresses that cooperation with third countries must be based on the premise of equal, mutual respect between countries; calls for the creatio ...[+++]

25. demande à l'Union de ne pas hésiter à imposer des sanctions appropriées, proportionnées et «intelligentes» contre les principales autorités du régime, tout en assurant un soutien aux populations et en augmentant l'assistance directe pour renforcer la société civile, aux pays qui ne tiennent pas leurs engagements en matière de respect des droits de l'homme, de bonne gouvernance et de démocratisation, tout en évaluant, avant d'agir, les effets de ces sanctions sur les populations des pays bénéficiaires; souligne que la coopération avec les pays tiers doit se faire sur une base ...[+++]


25. Calls on the Union not to hesitate to impose appropriate, proportionate and smart sanctions targeted against the regime’s main authorities – while providing support for the population and increasing direct assistance to strengthen civil society – on countries which fail to honour their commitments with regard to human rights, good governance and democratisation, giving due consideration, before taking any action, to the impact of such sanctions on the populations of the beneficiary countries; stresses that cooperation with third countries must be based on the premise of equal, mutual respect between countries; calls for the creatio ...[+++]

25. demande à l'Union de ne pas hésiter à imposer des sanctions appropriées, proportionnées et "intelligentes" contre les principales autorités du régime, tout en assurant un soutien aux populations et en augmentant l'assistance directe pour renforcer la société civile, aux pays qui ne tiennent pas leurs engagements en matière de respect des droits de l'homme, de bonne gouvernance et de démocratisation, tout en évaluant, avant d'agir, les effets de ces sanctions sur les populations des pays bénéficiaires; souligne que la coopération avec les pays tiers doit se faire sur une base ...[+++]


According to Greece (49), ‘The main purpose stated in the statue of ETVA as a development bank was promotion of the development of the country through the financing of production activities in the Greek economy (tourism, industrial production, etc.)’. ETVA was the only development bank in Greece.

Selon les arguments avancés par la Grèce (49), «L’ETVA, en tant que banque pour le développement, avait pour principal objet, selon ses statuts, la promotion du développement du pays par le biais du financement d’activités de production de l’économie grecque (tourisme, production industrielle, etc.)» L’ETVA était la seule banque de développement de la Grèce.


The Member States will promote favourable conditions for private sector activity and investment and will focus public support on investment in human capital and the creation of suitable infrastructures (see also the BEPG guidelines 18 and 19), thanks mainly to the support of the Cohesion Fund, the Structural Funds and the European Investment Bank.

Les États membres encourageront la création de conditions favorables à l'activité du secteur privé et à l'investissement et focaliseront l'aide publique sur le développement du capital humain et la création d'infrastructures adéquates (voir également les GOPE, lignes directrice 18 et 19) grâce au soutien notamment du Fond de cohésion, des Fonds structurels ainsi que de la Banque européenne d'investissement.




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Date index: 2025-02-25
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