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Bar cut cold from strip
Bar from suing
Be barred from recovery
Bilking
Date from which prosecution is barred
Fall from gymnastic bars
Incapacitated from engaging in gainful employment
Provide bus bars to connect power
Provide electricity from bus bars
Provide power connection from bus bars
Provide power from bus bars
Resign from the engagement
Withdraw from the engagement

Vertaling van "barred from engaging " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
provide electricity from bus bars | provide power from bus bars | provide bus bars to connect power | provide power connection from bus bars

fournir une connexion électrique à partir de barres omnibus


withdraw from the engagement | resign from the engagement

se retirer de la mission | mettre fin à la mission | démissionner


Definition: Parents forcing the child to be different from the local norm, either sex-inappropriate (e.g. dressing a boy in girl's clothes), age-inappropriate (e.g. forcing a child to take on responsibilities above her or his own age) or otherwise inappropriate (e.g. pressing the child to engage in unwanted or too difficult activities).

Définition: Parents forçant l'enfant à se comporter de façon différente de la norme locale, que ce soit par rapport à son sexe (en habillant un garçon en fille), par rapport à son âge (en forçant un enfant à prendre des responsabilités plus lourdes qu'il ne peut en assumer pour son âge) ou pour d'autres raisons (obligeant l'enfant à entreprendre des activités contre son gré ou des activités trop difficiles pour lui).


Fall from gymnastic bars

chute des barres de gymnastique


bar cut cold from strip

barre découpée à froid dans le feuillard


incapacitated from engaging in gainful employment

incapable d'exercer une activité lucrative


date from which prosecution is barred

date d'expiration


making off from a hotel, restaurant or bar without payment | bilking

filouterie d'auberge | grivèlerie | filouterie d'aliments




be barred from recovery

être déchu du droit de recouvrer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
26. Deplores the decision of the Conference of Presidents to bar the engagement of MEPs in the CARS 2020 discussions; notes that many other representative organisations and Member State politicians are involved; demands that the Conference of Presidents review this decision in the light of the important proposals on the future of the car industry being developed in the CARS 2020 framework; notes that, as any legislation evolving from CARS 2020 will be closely examined and approved by the Parliament, participating in policy groups d ...[+++]

26. déplore la décision de la Conférence des présidents d'interdire la participation de députés européens aux pourparlers relatifs à CARS 2020; observe que de nombreuses autres organisations représentatives et de nombreux responsables politiques nationaux y sont associés; demande que la Conférence des présidents réexamine cette décision à la lumière des propositions importantes concernant l'avenir de l'industrie automobile élaborées dans le cadre de CARS 2020; relève qu'étant donné que toute législation émanant de CARS 2020 sera examinée de manière approfondie et approuvée par ses soins, la participation à des groupes de travail ne po ...[+++]


(4) A silver bar, showing an ascending World War II heavy bomber, shall be awarded to members of an air crew and non-flying personnel in respect of a period of one day of operational service with a Bomber Command squadron as listed in the United Kingdom Air Ministry Confidential Air Force Lists who were engaged in or supported bombing operations over Continental Europe from September 3, 1939 to May 8, 1945.

(4) Une barrette en argent, sur laquelle figure un bombardier lourd de la Seconde Guerre mondiale en ascension, est décernée, en reconnaissance d’une période de service opérationnel de un jour au sein d’un escadron du Bomber Command, aux membres des équipages aériens ou du personnel non navigant figurant sur les listes confidentielles des membres des forces aériennes du Air Ministry du Royaume-Uni et ayant participé aux opérations de bombardement menées sur le territoire continental européen du 3 septembre 1939 au 8 mai 1945, ou les ayant soutenues.


But that's a different process from what is going on in the program my colleagues have described, where one typically tries to prove more directly the nature of the acts the people were engaged in to prove that they committed war crimes, to either exclude them in the refugee stream or, if they're coming in, under subsection 19(1), not as a refugee, to bar them under paragraph 19(1)(j), for example, by showing that they were engaged in the commission of a war crime.

Il s'agit là d'une démarche différente de celle décrite par mes collègues, où il s'agit généralement de prouver de façon plus directe la nature des actes commis par les individus en question en vue d'établir qu'ils ont commis des crimes de guerre. On vise alors à les exclure du programme des réfugiés ou, s'ils arrivent au Canada au titre du paragraphe 19(1) sans être un demandeur du statut de réfugié, à les empêcher d'entrer en vertu de l'alinéa 219(1)j) en démontrant, par exemple, qu'ils ont participé à la perpétration d'un crime de guerre.


This is a problem in the EI system that is screwing up the labour market, in the same way we are screwing up by not making sure that there is full competition by, from my point of view, having more engaged, more satisfied, more driven union-free workers, but who are barred from doing unionized work.

C'est un problème avec le système d'AE qui bousille le marché du travail, de la même façon que, selon moi, nous gâchons tout en n'assurant pas une saine compétition grâce à des travailleurs non syndiqués plus ambitieux, plus satisfaits et plus engagés, mais qui n'ont pas le droit de faire du travail syndiqué.


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(Return tabled) Question No. 973 Hon. Irwin Cotler: With regard to the government's proposal to double the victim surcharge and limit judicial discretion in sentencing as is currently provided for by section 730 of the Criminal Code, and to eliminate the “undue hardship” defense: insofar as the victim surcharge is used to fund provincial and territorial victims' services, (a) on what data did the Minister of Justice rely in determining the specific amount by which the government proposes to raise the surcharge, in particular, did the Minister rely on data directly provided by (i) the province of Alberta, (ii) the province of British Columbia, (iii) the province of Manitoba, (iv) the province of New Brunswick, (v) the province of Newfoundlan ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 973 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la proposition du gouvernement de doubler la suramende compensatoire, de limiter la discrétion que l’article 730 du Code criminel confère au tribunal en matière de détermination de la peine et d’éliminer la défense du « préjudice injustifié »: dans la mesure où la suramende compensatoire sert à financer les services provinciaux et territoriaux aux victimes, a) sur quelles données s’est fondé le ministre de la Justice pour proposer de doubler la suramende, en particulier, s’est-il fondé sur les données communiquées directement par (i) l’Alberta, (ii) la Colombie-Britannique, (iii) le Manitoba, (iv) le Nouveau-Brunswick, (v) Terre-Neuve-et-Labdrador, (vi) la Nouve ...[+++]


In its Preliminary Assessment the Commission identified two clauses of the Cannes Extension Agreement as raising concerns with regard to their compatibility with Article 81 of the EC Treaty and 53 of the EEA Agreement: Clause 9(a), which limits the possibility of collecting societies to grant rebates to commercial users, and clause 7(a)(i), under which collecting societies are barred from engaging into any activities in the music publishing or record producing markets.

Dans son évaluation préliminaire, la Commission a relevé deux clauses de la convention prolongeant l'accord de Cannes qui soulevaient des doutes quant à leur compatibilité avec l'article 81 du traité CE et l'article 53 de l'accord EEE: la clause 9 a), qui limite la possibilité d'octroi de remises aux utilisateurs commerciaux par les sociétés de gestion collective et la clause 7 a) i), qui interdit aux sociétés de gestion collective de s'engager dans des activités d'édition ou de production d'enregistrements.


In the case of companies which are engaged predominantly in the direct sale of food to the final consumer – such as bakeries, butchers, food stores and market stalls, and indeed, farmers' coffee shops, wine bars and the seasonal wine taverns run by the vineyards, where the owner or manager is known to the customer and is generally available in person – we must undoubtedly apply different criteria from those applicable to a major co ...[+++]

Dans le cas des entreprises qui s’occupent essentiellement de vente directe de denrées alimentaires au consommateur final (comme les boulangeries, les boucheries, les épiceries et les échoppes de marché, voire les cafés, les bars à vin et les tavernes qui proposent du vin de saison et sont gérées par les viticulteurs, où les clients connaissent le propriétaire ou le gérant, qui est habituellement présent en personne), nous devons indubitablement appliquer des critères différents de ceux applicables aux grandes entreprises.


Mr. Derek Lee (Scarborough-Rouge River, Lib.): Mr. Speaker, on behalf of Nigerians whose voices cannot be heard from behind prison bars, I would like to draw the attention of the House to activities engaged in by the de facto government in the Commonwealth country of Nigeria as they relate to human rights.

M. Derek Lee (Scarborough-Rouge River, Lib.): Monsieur le Président, au nom des Nigérians qui ne peuvent se faire entendre parce qu'ils croupissent dans les prisons, je voudrais attirer l'attention de la Chambre sur les activités auxquelles se livre le gouvernement de facto du Nigéria, pays du Commonwealth, en matière de droits de la personne.




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'barred from engaging' ->

Date index: 2022-12-18
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