Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid in children's development of basic personal skills
Arithmetical disorder
Basic ICT skills
Basic information and communication technology skills
Basic qualification
Basic skill
Basic skills
Basic skills in ICT
Basics
Developmental acalculia
Entry skill
Explain basic numeracy skills
Fundamentals
Generic skill
Gerstmann's syndrome
Inspire dance participants to improve
Inspire improvement among dance participants
Show participants particular dance movements
Sub-skills
Teach basic numeracy skills
Teaches basic numeracy skills
Teaching basic numeracy skills

Traduction de «basic skills particularly » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
basic ICT skills | basic information and communication technology skills | basic skills in ICT

compétences de base en technologies de l'information et de la communication | compétences de base en TIC | littéracie en TIC


basic skill [ entry skill | generic skill ]

compétence de base [ qualification de base ]


basic skills [ sub-skills ]

habiletés de base [ talents de base ]


basic skills [ basics | fundamentals ]

technique de base


basic qualification | basic skills

qualifications de base


basic skills

aptitudes clés | compétences de base | savoirs de base


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


aid in children's development of basic personal skills | assists in children's development of basic personal skills | assist in children's development of basic personal skills | help in children's development of basic personal skills

aider au développement des compétences personnelles de base d'enfants


explain basic numeracy skills | teaches basic numeracy skills | teach basic numeracy skills | teaching basic numeracy skills

enseigner des compétences arithmétiques de base


demonstrate technical skills and knowledge in the dance style you offer | show participants particular dance movements | inspire dance participants to improve | inspire improvement among dance participants

inciter les danseurs à s'améliorer
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* The Commission will invite the 'Sub-Group' set up following the Report on the Concrete Objectives of Education and Training Systems also to address basic skills provision outside the formal education and training systems as well as basic skills acquisition by adults, motivation to learn and how to include basic skills, particularly social, personal, ICT and scientific skills provision, in curricula without overloading them [52].

* La Commission invitera le 'sous-groupe' constitué suite au rapport sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'éducation et de formation à étudier également la question de l'acquisition des compétences de base en dehors des systèmes formels d'éducation et de formation, ainsi que l'acquisition de ces compétences par les adultes, la motivation à apprendre et la manière d'inclure les compétences de base, en particulier les aptitudes sociales et personnelles ainsi que les compétences en technologies de l'information et en sciences, ...[+++]


Moreover, in order to overcome qualification shortfalls, there should be more emphasis on the subject-specific education of those who specialise in the teaching of basic skills (particularly MST).

Par ailleurs, pour compenser les déficits en qualifications, il faudrait davantage mettre l'accent sur la formation spécifique de ceux qui se destinent à l'enseignement des compétences de base (en particulier les mathématiques, les sciences et la technologie).


Initial teacher education, induction and teachers’ continuous professional development should focus on developing and practising the competences needed to enable teachers of any subject to reinforce the acquisition of basic skills (particularly reading literacy), at both primary and secondary level.

La formation initiale des enseignants, l'encadrement dont ils bénéficient en début de carrière et leur perfectionnement professionnel devraient avoir pour objectif essentiel de développer et d'exercer les compétences qui leur sont nécessaires pour pouvoir, quelle que soit la branche enseignée, renforcer l'acquisition des compétences de base (en particulier la maîtrise de la lecture), tant au niveau primaire que secondaire.


33. Is of the opinion that, with a view to enhancing participation in continuous and workplace training throughout the life-cycle, especially for low-skilled and older workers, efficient life-long learning strategies can counter-balance the negative impact of the ageing EU work force; considers, however, that a determined effort must be made to raise the basic skills of young people, drastically reduce early school leaving and the underdevelopment of skills in general, and reinforce the social and labour integration of migrants and disabled people, in particular ...[+++]

33. est d'avis que, dans la perspective d'une participation accrue aux formations continues et sur le lieu de travail pendant toute la durée de la vie, spécialement pour les travailleurs peu qualifiés et âgés, des stratégies efficaces d'apprentissage tout au long de la vie peuvent contrebalancer l'impact négatif du vieillissement de la population active de l'Union européenne; considère cependant qu'un effort déterminé doit être fait pour relever les qualifications de base des jeunes, réduire fortement le nombre des décrochages scolai ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Reaffirming this goal, the March 2001 Stockholm European Council stressed the importance of education and training: 'Improving basic skills, particularly IT and digital skills, is a top priority .This priority includes education policies and lifelong learning as well as overcoming the present shortfall in the recruitment of scientific and technical staff ..'.

Confirmant cet objectif, le Conseil européen de Stockholm tenu en mars 2001, a réaffirmé l'importance de l'éducation et de la formation: "L'amélioration des aptitudes fondamentales, et notamment la maîtrise de l'informatique et des technologies numériques, est une priorité de tout premier plan. Cette priorité inclut les politiques en matières d'éducation et d'apprentissage tout au long de la vie, ainsi que les moyens de combler le manque de personnel scientifique et technique".


1. In pursuit of the objectives laid down in Lisbon, the Stockholm European Council of 23 and 24 March 2001 decided that improving basic skills, particularly IT and digital skills, was a top priority to make the Union the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world.

1. Dans le cadre de la mise en œuvre des objectifs définis à Lisbonne, le Conseil européen de Stockholm des 23 et 24 mars 2001 a décidé que l'amélioration des aptitudes fondamentales, et notamment la maîtrise de l'informatique et des technologies numériques, est une priorité de tout premier plan pour faire de l'Union l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde.


(1) The conclusions of the European Council in Lisbon of 23 and 24 March 2000 which set the strategic goal of creating a competitive, dynamic and knowledge-based economy as well as specific targets with regard to information and communications technology (ICT) and education, as well as the conclusions of the Stockholm European Council of 23 and 24 March 2001 which reaffirmed that improving basic skills, particularly IT and digital skills is a top priority for the Union.

(1) les conclusions du Conseil européen de Lisbonne des 23 et 24 mars 2000, qui ont fixé l'objectif stratégique de créer une économie compétitive, dynamique et fondée sur la connaissance et des objectifs spécifiques en matière de technologies de l'information et des communications (TIC) et d'éducation, ainsi que les conclusions du Conseil européen de Stockholm des 23 et 24 mars 2001, qui ont réaffirmé que l'amélioration des aptitudes fondamentales, et notamment la maîtrise de l'informatique et des technologies numériques, est une priorité de tout premier plan pour l'Union.


The Stockholm European Council (23-24 March 2001) reaffirmed that improving basic skills, particularly information technology (IT) skills, is a top priority for the European Union (EU).

Le Conseil européen de Stockholm (23-24 mars 2001) a réaffirmé que l'amélioration des aptitudes fondamentales et notamment la maîtrise informatique et des technologies est une priorité de tout premier plan pour l'Union.


In particular, it proposes that the Commission should develop (albeit ‘acting in close collaboration with the Member States’) a ‘European framework of basic skills’ to be acquired by all students before they leave compulsory school education.

Il propose notamment que la Commission établisse ("en étroite collaboration avec les États membres", tout de même) un "cadre européen des compétences de base" que tous les élèves devraient avoir acquises avant de quitter l'éducation scolaire obligatoire.


The Commission and the Member States need to establish a European framework of basic skills. This should pay particular attention to how 'learning to learn' relates to other basic skills; indicate how skill attainment targets can be included in curricula; and underline the right to basic skills as a fundamental right for all.

La Commission et les États membres doivent adopter un cadre européen définissant ces compétences, en accordant une attention particulière à la corrélation entre le fait "d'apprendre à apprendre" et les autres compétences de base, ainsi qu'aux modalités de l'intégration d'objectifs pédagogiques dans les cursus scolaires, et en soulignant que l'accès à des compétences de base doit être un droit fondamental pour tous.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'basic skills particularly' ->

Date index: 2024-05-14
w