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Agrarian reform
Agricultural reform
Policy and Structural Reform Committee
Progress in structural reform
Progress in structural reform. An overview
Reform of agricultural structures
Reform of the structural funds
SRSP
SRSS
Structural Funds
Structural Reform Support Programme
Structural Reform Support Service
Structural adjustment
Structural reform

Vertaling van "before structural reforms " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Progress in structural reform. An overview [ Progress in structural reform ]

Progrès de la réforme structurelle. Une vue d'ensemble [ Progrès de la réforme structurelle ]


structural adjustment [ structural reform ]

ajustement structurel [ réforme structurelle ]


Policy and Structural Reform Committee

Comité de réforme des politiques et de réforme structurelle


Interregional Programme for Structural Reform through Improvement of Cooperative Development Policies and Legislation

Programme interrégional de réforme structurelle par l'amélioration des politiques et législations de développement coopératif


Structural Reform Support Service | SRSS [Abbr.]

service d’appui à la réforme structurelle


Structural Reform Support Programme | SRSP [Abbr.]

programme d'appui à la réforme structurelle | PARS [Abbr.]




agrarian reform [ agricultural reform | reform of agricultural structures ]

réforme agraire [ réforme de l'agriculture | réforme des structures agricoles | révolution verte ]


Structural Funds [ reform of the structural funds ]

Fonds structurel [ réforme des Fonds structurels ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
42. Welcomes the reduction of structural deficits in all programme countries since the start of their respective assistance programmes; regrets that these have not yet led to a reduction in the ratios of public debt to GDP; notes that the ratio of public debt to GDP has instead sharply increased in all programme countries, as the receipt of conditional loans naturally leads to an increase of public debt and as policy implemented has a recessive impact in the short term; further believes that the accurate estimation of fiscal multipliers is of crucial importance for fiscal adjustment to be successful in reducing the debt-to-GDP ratio; notes that progression towards more sustainable levels of private debt is also necessary for long-term s ...[+++]

42. se félicite de la réduction des déficits structurels dans l'ensemble des pays sous programme depuis le lancement de leurs programmes d'assistance respectifs; déplore que ceux-ci n'ont pas encore permis de réduire le ratio dette publique/PIB; relève que le ratio dette publique/PIB a, au contraire, beaucoup augmenté dans tous les pays sous programme, étant donné que le bénéfice de prêts conditionnels mène naturellement à une augmentation de la dette publique et que la politique mise en œuvre a des effets récessifs à court terme; ...[+++]


Maarten Verwey was formerly Deputy Director-General for the Directorate-General for Economic and Financial Affairs (ECIFN) before being appointed by President Juncker in July 2015 as Director-General of the Structural Reform Support Service, a service providing technical assistance for Member States to assist them in implementing growth-enhancing administrative and structural reforms.

Anciennement directeur général adjoint à la direction générale des affaires économiques et financières (ECFIN), M. Maarten Verwey a été nommé par le président Juncker en juillet 2015 au poste de directeur général du service d’appui à la réforme structurelle, qui fournit une assistance technique aux États membres pour les soutenir dans la mise en œuvre de réformes administratives et structurelles propices à la croissance.


11. Questions the ECB’s recommendations that growth-friendly fiscal consolidation over the medium term should ensure compliance with the fiscal compact, while at the same time boosting potential growth and generating employment opportunities, given the announcement in the Commission’s spring 2014 forecast that GDP in the euro area fell by 0.4 % in 2013 after having already declined by 0.7% in 2012; notes the fact that the focus of current policies remains exclusively on economic growth and recalls the need for an inclusive, rights-based and sustainable approach; stresses the fact that the spreading of growth benefits throughout society could increase sustainability; takes the view that some of the ...[+++]

11. met en doute les recommandations de la BCE qui souhaite un assainissement budgétaire propice à la croissance à moyen terme garantissant le respect du pacte budgétaire, et stimulant en même temps la croissance potentielle et créant de nouvelles perspectives d'emploi, compte tenu de l'annonce dans les prévisions du printemps 2014 de la Commission selon laquelle le PIB de la zone euro a diminué de 0,4 % en 2013 après un déclin de 0,7 % en 2012; constate que les politiques actuelles continuent de se focaliser exclusivement sur la croissance économique et rappelle la nécessité d'une approche inclusive, durable et fondée sur des droits; souligne que la répartition des avantages de la croissance à travers l'ensemble de la société permettrait ...[+++]


After the decision on the next Multi-annual Financial Framework for the EU and before the end of 2013, the Commission will put forward the following proposals to complement the existing framework for economic governance: (i) measures to ensure greater ex-ante coordination of major reform projects and (ii) the creation of a ‘convergence and competitiveness instrument’ to provide financial support for the timely implementation of sustainable growth enhancing structural reforms.

Après la décision relative au prochain cadre financier pluriannuel de l'Union et avant la fin de 2013, la Commission présentera les propositions suivantes pour compléter le cadre existant de la gouvernance économique: i) des mesures visant à assurer une plus grande coordination en amont des grands projets de réforme et ii) la création d'un «instrument de convergence et de compétitivité» pour apporter un soutien financier à la mise en œuvre en temps utile de la croissance durable favorisant les réformes structurelles.


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Evaluate the impact of temporary policies introduced in response to the economic crisis before deciding to make these policies part of structural reforms.

Évaluer la portée des mesures provisoires mises en place au lendemain de la crise économique avant de décider de les incorporer à des réformes d’ordre structurel.


Evaluate the impact of temporary policies introduced in response to the economic crisis before deciding to make these policies part of structural reforms.

Évaluer la portée des mesures provisoires mises en place au lendemain de la crise économique avant de décider de les incorporer à des réformes d’ordre structurel.


Ilda Figueiredo (GUE/NGL), in writing (PT) The resolution before us reveals the true nature of the ‘Lisbon Strategy’ – the European-level agenda of the employers and the large financial and economic groups – which was reinforced by the 2005 relaunch of the Strategy and the launch of national reform programmes in all Member States in order to push through so-called structural reforms, aimed at making labour relations more flexible, deregulating the markets, liberalising services, commercialisin ...[+++]

Ilda Figueiredo (GUE/NGL), par écrit. - (PT) La présente résolution révèle la véritable nature de la «stratégie de Lisbonne» - l’agenda des employeurs et des grands groupes financiers et économiques au niveau européen -, qui a été renforcée par la relance de la stratégie en 2005 et par le lancement de programmes de réforme nationaux dans tous les États membres afin de les forcer à mener des «réformes structurelles». Ces réformes visent à rendre les relations de travail plus flexibles, à déréglementer les marchés, ...[+++]


Ilda Figueiredo (GUE/NGL ), in writing (PT) The resolution before us reveals the true nature of the ‘Lisbon Strategy’ – the European-level agenda of the employers and the large financial and economic groups – which was reinforced by the 2005 relaunch of the Strategy and the launch of national reform programmes in all Member States in order to push through so-called structural reforms, aimed at making labour relations more flexible, deregulating the markets, liberalising services, commercialisi ...[+++]

Ilda Figueiredo (GUE/NGL ), par écrit . - (PT) La présente résolution révèle la véritable nature de la «stratégie de Lisbonne» - l’agenda des employeurs et des grands groupes financiers et économiques au niveau européen -, qui a été renforcée par la relance de la stratégie en 2005 et par le lancement de programmes de réforme nationaux dans tous les États membres afin de les forcer à mener des «réformes structurelles». Ces réformes visent à rendre les relations de travail plus flexibles, à déréglementer les marchés ...[+++]


Whereas the change from the planned economy existing in the new Laender before unification to a market economy has been carried out practically without a transitional period; whereas, therefore, implementation of the reform comes at a time when agricultural production structures are in the process of change; whereas this situation and the loss of traditional markets in the countries of eastern Europe led to a significant and unfo ...[+++]

considérant que le changement du système de l'économie planifiée existant avant l'unification dans les nouveaux Laender vers une économie de marché a été opéré pratiquement sans la période transitoire; que, de ce fait, l'application de la réforme intervient à un moment où les structures de la production agricole des nouveaux Laender sont en plein changement; que cette situation ainsi que les pertes des marchés traditionnels dans les pays de l'Est ont conduit à une baisse considérable et imprévisible, au moment de l'adoption du règlement (CEE) no 1765/92, de la production an ...[+++]


Similarly, macroeconomic stabilization needs to come before structural reform.

De même, la stabilisation macro-économique doit précéder la réforme structurelle.




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'before structural reforms' ->

Date index: 2022-08-10
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