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Benefit computation base
Benefit entitlement
Benefit right
Constitutional right
Entitlement to benefit
Entitlement to benefits
Entitlement to pension
Gender-based human rights violation
Irrevocable benefits
Pension right
Pensionable wage
Positional bargaining
Power-based negotiation
Right based on the Constitution
Right to benefit
Right to benefits
Right to pension
Right to pension benefits
Rights-based approach
Rights-based negotiation
SDR based rate
Special drawing right based rate
Vested benefits
Vested rights

Vertaling van "benefit rights-based " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
right to benefit [ benefit entitlement | entitlement to benefit | benefit right ]

droit aux prestations [ droit acquis à des prestations ]


entitlement to benefits | right to benefits

droit à des prestations


right to pension benefits | right to pension | pension right | entitlement to pension

droit à la pension | droit à pension


benefit computation base | pensionable wage

base de l'assiette d'une pension




constitutional right | right based on the Constitution

droit constitutionnel


positional bargaining [ rights-based negotiation | power-based negotiation ]

négociation sur positions [ négociation sur les positions | négociation positionnelle ]


SDR based rate | special drawing right based rate

taux fondé sur le droit de tirage spécial | taux fondé sur le DTS


vested rights | vested benefits | irrevocable benefits

droits acquis | avantages acquis


gender-based human rights violation

violation sexospécifique des droits fondamentaux de la personne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
50. Stresses that the right to education and training is of special importance to the long-term unemployed; recalls that the long-term unemployed benefit most from a rights-based approach targeting their specific needs and not from standard measures; stresses that the long-term unemployed need to know about their right to training, that measures targeting them need to respect take-up options and that training needs to be affordable and decent and to address their actual needs; recalls that if these conditions are met, the long-term unemployed will be able to use upskilling as an opportunity to improve their working and living conditio ...[+++]

50. souligne que le droit à l'éducation et à la formation revêt une importance particulière pour les chômeurs de longue durée; rappelle que ces derniers tirent un plus grand avantage d'une démarche fondée sur des droits spécifiquement axée sur leurs besoins que de mesures classiques; fait valoir que les chômeurs de longue durée doivent connaître leur droit à la formation, que les mesures qui leur sont destinées doivent respecter la liberté de choix et que la formation doit être abordable, acceptable et conforme à leurs besoins réels; rappelle que, si ces conditions sont remplies, les chômeurs de longue durée pourront profiter de la mi ...[+++]


29. If a person who is entitled, under any of subsections 12(1), 12.1(2), 13(1) or 13.001(1) or any regulations made for the purposes of section 24.2, to an annuity or an annual allowance is re-employed in the public service and becomes a contributor under this Part, whatever right or claim that he or she may have to the annuity or annual allowance shall be terminated without delay, but the period of service on which the benefit was based, except any period specified in clause 6(1)(a)(iii)(C) or (E), may be counted by that person as pensionable service for the purposes of subsection 6(1), except that if that person, on ceasing to be so r ...[+++]

29. Lorsqu’une personne qui a droit, en vertu de l’un des paragraphes 12(1), 12.1(2), 13(1) ou 13.001(1) ou des règlements pris en application de l’article 24.2, à une pension ou à une allocation annuelle est de nouveau employée dans la fonction publique et devient un contributeur selon la présente partie, tout droit ou titre qu’elle peut avoir à cette pension ou allocation annuelle cesse immédiatement, mais la période de service sur laquelle cette prestation reposait — à l’exception de toute pareille période mentionnée aux divisions 6(1)a)(iii)(C) ou (E) — peut être comptée par cette personne comme service ouvrant droit à pension pour l ...[+++]


(a) in operational service, any right or claim he may have had to the annuity or annual allowance shall forthwith be terminated and the period of service on which that benefit was based shall be counted by that person as pensionable service for the purposes of subsection 6(1); and

a) dans le service opérationnel, tout droit ou titre qu’ils auraient eu à ces pension ou allocation annuelle cesse immédiatement et ils doivent compter comme service ouvrant droit à pension pour l’application du paragraphe 6(1) la période de service sur laquelle se fondaient ces prestations;


6. Takes the view that the Commission should impose the highest levels of integrity in the procurement processes for implementation of EU-funded projects, in particular by promoting greater accessibility to calls for tender for local organisations; stresses that a human rights-based approach to procurement benefits from the participation of a broader range of actors, namely those affected by the bidding process (such as associations of land-owners as well as disadvantaged groups); considers that a human rights-based approach to procurement also encourages authorities to emp ...[+++]

6. estime que la Commission devrait imposer l'intégrité la plus stricte dans les procédures de passation de marchés concernant l'exécution de projets financés par l'Union européenne, notamment en favorisant une meilleure accessibilité aux appels d'offres pour les organisations locales; souligne qu'une stratégie axée sur les droits de l'homme dans les marchés publics bénéficie de la participation d'un plus large éventail d'acteurs, notamment ceux qui sont concernés par la procédure d'appel d'offres (comme les associations de propriétaires terriens ainsi que les groupes défavorisés); considère qu'une telle stratégie encourage également l ...[+++]


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Thus, a criminal has the right to apply for employment insurance benefits when he is released from prison, and those benefits are based on a maximum qualifying period of 104 weeks. Meanwhile, if a victim of crime loses his or her job, a scenario that is rather common, he or she would have a qualifying period of only 52 weeks to be eligible for employment insurance.

Ainsi, un criminel possède le droit de demander des prestations d'assurance-emploi à sa sortie de prison, qui sont basées sur une période maximum de 104 semaines pour se qualifier, alors qu'une victime qui aurait perdu son emploi, un scénario que l'on voit d'ailleurs régulièrement, n'a le droit qu'à une période de 52 semaines pour se qualifier à l'assurance-emploi.


Based on those analyses, including over 1,500 surveys and interviews with people receiving the benefits right now, and having run numerous scenarios on the financial aspect of the benefits, it was determined that remaining with the program we had better met our needs.

En nous fondant sur ces analyses, qui comprennent plus de 1 500 sondages et entrevues réalisés auprès de bénéficiaires actuels, et après avoir examiné plusieurs scénarios sur l'aspect financier des prestations, nous avons déterminé qu'il valait mieux conserver le programme que nous avions pour répondre à nos besoins.


77. Urges all Member States to safeguard human-rights based asylum policy in accordance with the UN Convention relating to the Status of Refugees and other relevant human rights law, whilst working to end the dependence of asylum seekers on benefits by allowing them to work, and to consider the development of more legal immigration routes;

77. demande instamment à tous les États membres de préserver une politique d'asile fondée sur les droits de l'homme, conformément à la Convention des Nations unies relative au statut des réfugiés et aux autres instruments juridiques relatifs aux droits de l'homme, tout en s'employant à mettre fin à la dépendance des demandeurs d'asile à l'égard des prestations, et ce en leur permettant de travailler, ainsi que d'envisager la mise en place de filières d'immigration légale plus nombreuses;


94. Urges all Member States to safeguard human rights based asylum policy in accordance with the Convention relating to the Status of Refugees and other relevant human rights law, whilst working to end asylum seekers" dependence on benefits by allowing them to work and consider the development of more legal immigration routes; criticises strongly the ongoing breaches by Member States of that convention and other human rights law;

94. invite instamment tous les États membres à préserver une politique d'asile fondée sur les droits de l'homme, conformément à la Convention relative au statut des réfugiés et autres instruments juridiques relatifs aux droits de l'homme, tout en s'employant à mettre fin à la dépendance des demandeurs d'asile à l'égard de prestations, et ce en leur permettant de travailler, ainsi qu'à envisager le développement de filières d'immigration légale; critique vivement les violations persistantes, par les États membres, de la Convention relative aux réfugiés et d'autres instruments juridiques relatifs aux droits de l'homme;


94. Urges all Member States to safeguard human rights based asylum policy in accordance with the Convention relating to the Status of Refugees and other relevant human rights law, whilst working to end asylum seekers’ dependence on benefits by allowing them to work and consider the development of more legal immigration routes; criticises strongly the ongoing breaches of the Refugee Convention and other human rights law by Member States;

94. invite instamment tous les États membres à préserver une politique d'asile fondée sur les droits de l'homme, conformément à la Convention relative au statut des réfugiés et autres instruments juridiques relatifs aux droits de l'homme, tout en s'employant à mettre fin à la dépendance des demandeurs d'asile à l'égard de prestations, et ce en leur permettant de travailler, ainsi qu'à envisager le développement de filières d'immigration légale; critique vivement les violations persistantes de la Convention relative aux réfugiés et d'autres instruments juridiques relatifs aux droits de l'homme;


In New Zealand, which does not allow discrimination based on sexual orientation, courts still ruled that the opposite sex requirement for marriage was not a basic human right (1225) Closer to home, the Government of Alberta has also found a new arrangement that both retains the traditional definition of marriage and provides benefits, rights and privileges to homosexual couples.

Dans ce pays, qui interdit la discrimination fondée sur l'orientation sexuelle, les tribunaux continuent de soutenir que le critère selon lequel deux personnes doivent être de sexes opposés pour se marier n'est pas assimilable à un droit fondamental de la personne (1225) Plus près de chez nous, le gouvernement de l'Alberta a aussi trouvé un nouvel arrangement qui permet de maintenir la définition traditionnelle du mariage tout en conférant des avantages, des droits et des privilèges aux couples homosexuels.




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'benefit rights-based' ->

Date index: 2021-12-12
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