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2000 readiness
Audit of compliance with…
Auditing for compliance with…
Authority audit
Benefit
Benefit payment
Century compliance
Check lenses compliance
Company policy compliance
Compliance attestation
Compliance audit
Compliance auditing
Compliance program
Compliance programme
Compliance regime
Compliancy readiness status
Governance information compliance
Granting of a benefit
Granting of benefits
Information compliance governance
Information governance compliance
Millennium compliance
National insurance benefit
Payment of a benefit
Program of compliance
Programme of compliance
Prove lense compliance
Provision of a benefit
Provision of benefits
Receipt of benefits
Social allowance
Social benefit
Social insurance benefit
Social security benefit
Social security payment
Test lenses compliance
Verify lenses compliance
Welfare benefit
Y2000 compliance
Y2000 readiness
Y2K compatibility
Y2K compliance
Y2K compliance level
Y2K compliance status
Y2K readiness
Y2K status
Year 2000 compliance
Year 2000 compliance level
Year 2000 compliance status
Year 2000 conformity
Year 2000 readiness
Year 2000 status
Year Two Thousand compliance

Vertaling van "benefits for compliance " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ensuring regulatory compliance concerning distribution activities | secure regulatory compliance concerning distribution activities | enable regulatory compliance concerning distribution activities regulatory compliance concerning distribution activities | ensure regulatory compliance concerning distribution activities

assurer la conformité des activités de distribution


benefit | benefit payment | national insurance benefit | social allowance | social benefit | social insurance benefit | social security benefit | social security payment | welfare benefit

prestation de sécurité sociale | prestation sociale


Year 2000 compliance | Century compliance | Millennium compliance | Year 2000 conformity | Year Two Thousand compliance | Y2K compliance | Year 2000 readiness | 2000 readiness | Y2K readiness | Y2000 compliance | Y2000 readiness

conformité à l'an 2000 | conformité an 2000


company policy compliance | governance information compliance | information compliance governance | information governance compliance

respect de la gouvernance de l'information


prove lense compliance | test lenses compliance | check lenses compliance | verify lenses compliance

vérifier la conformité des verres et des lentilles


granting of a benefit | granting of benefits | payment of a benefit | provision of a benefit | provision of benefits | receipt of benefits

bénéfice de prestations | octroi de prestations | octroi d'une prestation | service de prestations | service d'une prestation


Y2K compliance level | Year 2000 compliance level | Y2K compliance status | Year 2000 compliance status | Y2K status | Year 2000 status | compliancy readiness status

niveau de conformité à l'an 2000 | niveau de conformité | degré de conformité | degré de conformité an 2000 | degré de conformité à l'an 2000 | statut de conformité à l'an 2000


compliance audit | compliance auditing | audit of compliance with… | auditing for compliance with… | authority audit | compliance attestation

audit de conformité | vérification de conformité | attestation de conformité


compliance regime [ program of compliance | programme of compliance | compliance program | compliance programme ]

programme de conformité [ régime de conformité ]


millennium compliance | Y2K compatibility | Y2K compliance | year 2000 compliance

compatibili an 2000 | compatibilité avec l'an 2000 | conformité à l'an 2000 | conformité an 2000
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Regulation (EU) No 511/2014 establishes rules governing compliance with access and benefit-sharing for genetic resources and traditional knowledge associated with genetic resources in accordance with the provisions of the Nagoya Protocol on Access to Genetic Resources and the Fair and Equitable Sharing of Benefits Arising from their Utilization to the Convention on Biological Diversity (the ‘Nagoya Protocol’).

Le règlement (UE) no 511/2014 établit les règles régissant le respect des obligations portant sur l'accès aux ressources génétiques et aux connaissances traditionnelles associées aux ressources génétiques, conformément au protocole de Nagoya sur l'accès aux ressources génétiques et le partage juste et équitable des avantages découlant de leur utilisation relatif à la convention sur la diversité biologique (ci-après dénommé «protocole de Nagoya»).


Compliance with domestic legislation or regulatory requirements on access and benefit-sharing

Respect des dispositions législatives ou réglementaires internes sur l'accès et le partage des avantages


Regulation (EU) No 511/2014 of the European Parliament and of the Council of 16 April 2014 on compliance measures for users from the Nagoya Protocol on Access to Genetic Resources and the Fair and Equitable Sharing of Benefits Arising from their Utilization in the Union (OJ L 150, 20.5.2014, pp. 59–71)

Règlement (UE) n 511/2014 du Parlement européen et du Conseil du 16 avril 2014 relatif aux mesures concernant le respect par les utilisateurs dans l’Union du protocole de Nagoya sur l’accès aux ressources génétiques et le partage juste et équitable des avantages découlant de leur utilisation (JO L 150 du 20.5.2014, p. 59–71)


The protocol will contribute to the conservation of biological diversity and the sustainable use of its components thanks to its rules on access to genetic resources, benefit sharing and legal compliance.

Le protocole contribuera à la conservation de la diversité biologique et à l’utilisation durable de ses éléments constitutifs, grâce à ses règles en matière d’accès aux ressources génétiques, de partage des avantages et de respect de la législation.


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This Regulation establishes rules governing compliance with access and benefit-sharing for genetic resources and traditional knowledge associated with genetic resources in accordance with the provisions of the Nagoya Protocol on Access to Genetic Resources and the Fair and Equitable Sharing of Benefits Arising from their Utilization to the Convention on Biological Diversity (the ‘Nagoya Protocol’).

Le présent règlement établit les règles régissant le respect des obligations portant sur l’accès aux ressources génétiques et aux connaissances traditionnelles associées aux ressources génétiques, conformément au protocole de Nagoya sur l’accès aux ressources génétiques et le partage juste et équitable des avantages découlant de leur utilisation rattaché à la convention sur la diversité biologique (ci-après dénommé «protocole de Nagoya»).


112. Notes the functioning of the GSP+ (Generalised System of Preferences) regime; considers, however, that this system which rewards countries with considerable trade benefits for compliance with international human rights and labour rights conventions and standards must be more closely and transparently monitored, including by the use of detailed Human Rights Impacts Assessments, a consistent and fair benchmarking system, and open consultations when the preference is being awarded, and that trade preferences must be granted only to countries that have ratified and effectively implemented key international conventions on sustainable de ...[+++]

112. prend acte du fonctionnement du système de préférences généralisées (SPG+); estime cependant que ce système, qui récompense des pays réalisant des bénéfices commerciaux considérables lorsqu'ils se conforment aux conventions et aux normes internationales en matière de droits de l'homme et de droit du travail, doit être suivi de plus près et d'une manière plus transparente, notamment par le moyen d'évaluations détaillées de l'impact sur les droits de l'homme, d'un système de référence plus cohérent et plus juste et de consultations ouvertes au moment de l'octroi de la préférence, et ajoute que les préférences commerciales doivent être accordées aux pays qui ont ratifié les conventions internationales importantes sur le développement dur ...[+++]


108. Notes the functioning of the GSP+ (Generalised System of Preferences) regime; considers, however, that this system which rewards countries with considerable trade benefits for compliance with international human rights and labour rights conventions and standards must be more closely and transparently monitored, including by the use of detailed Human Rights Impacts Assessments, a consistent and fair benchmarking system, and open consultations when the preference is being awarded, and that trade preferences must be granted only to countries that have ratified and effectively implemented key international conventions on sustainable de ...[+++]

108. prend acte du fonctionnement du système de préférences généralisées (SPG+); estime cependant que ce système, qui récompense des pays réalisant des bénéfices commerciaux considérables lorsqu'ils se conforment aux conventions et aux normes internationales en matière de droits de l'homme et de droit du travail, doit être suivi de plus près et d'une manière plus transparente, notamment par le moyen d'évaluations détaillées de l'impact sur les droits de l'homme, d'un système de référence plus cohérent et plus juste et de consultations ouvertes au moment de l'octroi de la préférence, et ajoute que les préférences commerciales doivent être accordées aux pays qui ont ratifié les conventions internationales importantes sur le développement dur ...[+++]


112. Notes the functioning of the GSP+ (Generalised System of Preferences) regime; considers, however, that this system which rewards countries with considerable trade benefits for compliance with international human rights and labour rights conventions and standards must be more closely and transparently monitored, including by the use of detailed Human Rights Impacts Assessments, a consistent and fair benchmarking system, and open consultations when the preference is being awarded, and that trade preferences must be granted only to countries that have ratified and effectively implemented key international conventions on sustainable de ...[+++]

112. prend acte du fonctionnement du système de préférences généralisées (SPG+); estime cependant que ce système, qui récompense des pays réalisant des bénéfices commerciaux considérables lorsqu'ils se conforment aux conventions et aux normes internationales en matière de droits de l'homme et de droit du travail, doit être suivi de plus près et d'une manière plus transparente, notamment par le moyen d'évaluations détaillées de l'impact sur les droits de l'homme, d'un système de référence plus cohérent et plus juste et de consultations ouvertes au moment de l'octroi de la préférence, et ajoute que les préférences commerciales doivent être accordées aux pays qui ont ratifié les conventions internationales importantes sur le développement dur ...[+++]


67. Calls on the Commission to draw up future annual plans with greater precision, and to report on participatory procedures, shortcomings in project proposals, reasons for rejection, cost-benefit analyses, compliance with EU horizontal policies, shortcomings with regard to scrutiny and an internal efficiency analysis of implementation of the Regulation;

67. invite la Commission à établir à l'avenir les plans annuels de manière plus précise ainsi qu'à rendre compte des procédures de participation, des carences des projets proposés, des raisons de refus, des analyses coût-bénéfices, du respect des politiques horizontales de l'UE, des lacunes en matière de contrôle ainsi que de l'analyse de l'efficacité interne en matière d'application du règlement;


67. Calls on the Commission to draw up future annual plans with greater precision, and to report on participatory procedures, shortcomings in project proposals, reasons for rejection, cost-benefit analyses, compliance with EU horizontal policies, shortcomings with regard to scrutiny and an internal efficiency analysis of implementation of the Regulation;

66. demande à la Commission d'établir à l'avenir les plans annuels de manière plus précise ainsi que de rendre compte des procédures de participation, des carences des projets proposés, des raisons de refus, des analyses coût-bénéfices, du respect des politiques horizontales de l'UE, des lacunes en matière de contrôle ainsi que de l'analyse de l'efficacité interne en matière d'application du règlement.




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