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Bilingual imperative position
Bilingual non imperative
Bilingual non-imperative position
Imperative bilingual position

Vertaling van "bilingual non-imperative position " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
bilingual non-imperative position

bilingue, nomination non impérative


bilingual imperative position [ imperative bilingual position ]

poste bilingue à nomination impérative


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[13] Only BEUC, the European Consumer's Organisation, submitted a position paper, stating i.al. that in response to those who have argued that the Directive needs to be adapted to the imperatives of the online environment, in their view it is the online environment that needs to be adapted to ensure full respect of the principles of the Directive.

[13] Seul le BEUC, le Bureau européen des unions de consommateurs, a déposé un mémorandum qui, entre autres, répondant à ceux qui avancent que la directive doit être adaptée aux impératifs de l'environnement en ligne, pose qu'à son avis, c'est l'environnement en ligne qui doit être adapté de manière à pleinement tenir compte des principes de la directive.


In recent years, through certain actions and their imperative position, the countries of the Arctic region and various others have made their wish to be the sovereign users of Arctic resources quite clear.

Ces dernières années, par certaines actions et leur position impérieuse, les pays de la région arctique et divers autres pays ont indiqué très clairement leur désir d’être les utilisateurs souverains des ressources arctiques.


the applicant has not been in a position to apply for a visa in advance and submits, if required, supporting documents substantiating unforeseeable and imperative reasons for entry; and

le demandeur n’a pas été en mesure de demander un visa à l’avance et, sur demande, il fait valoir par des pièces justificatives la réalité de motifs d’entrée imprévisibles et impérieux; et


(b) the applicant has not been in a position to apply for a visa in advance and submits, if required, supporting documents substantiating unforeseeable and imperative reasons for entry; and

b) le demandeur n’a pas été en mesure de demander un visa à l’avance et, sur demande, il fait valoir par des pièces justificatives la réalité de motifs d’entrée imprévisibles et impérieux; et


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(b)the applicant has not been in a position to apply for a visa in advance and submits, if required, supporting documents substantiating unforeseeable and imperative reasons for entry; and

b)le demandeur n’a pas été en mesure de demander un visa à l’avance et, sur demande, il fait valoir par des pièces justificatives la réalité de motifs d’entrée imprévisibles et impérieux; et


Question No. 234 Mr. Scott Reid: Concerning federal public servants, how many whose first language is a) French, and b) English are employed in (i) bilingual imperative positions, and (ii) bilingual non-imperative positions, for each of the following Official Language profiles: “E” (Exempt from further testing); “CCC” (Reading, Writing and Oral Interaction at Superior levels); “CBC” (Reading and Oral Interaction at Superior levels, Writing at Intermediate level); “CCB”(Reading and Writing at Superior Levels, Oral Interaction at Intermediate Level); “CBB” (Reading at Superior Level, Writing and Oral Interaction at Intermediate Levels) ...[+++]

Question n 234 M. Scott Reid: Parmi les fonctionnaires fédéraux, combien d'entre-eux dont la langue maternelle est a) le français et b) l’anglais occupent (i) des postes bilingues à nomination impérative et (ii) des postes bilingues à nomination non impérative, pour chacun des profils linguistiques suivants: «E» (Exempt de tout autre test); «CCC» (compréhension de l’écrit, expression écrite et interaction orale, niveau supérieur); «CBC» (compréhension de l’écrit et interaction orale, niveau supérieur, expression écrite, niveau inter ...[+++]


Although the basic requirement proposed by the Commission for operational language proficiency (level 4) has been retained (for English, and for a local language when the Member States consider it necessary for safety reasons), the common position, following Parliament's wishes, also allows the Member States to require advanced proficiency (level 5) for imperative safety reasons.

Bien que l'exigence de base proposée par la Commission en matière de compétences linguistiques au niveau opérationnel (niveau 4) ait été retenue (pour l'anglais, et lorsque les États membres l'estiment nécessaire pour des raisons de sécurité, pour une langue locale), la position commune, suite aux demandes du Parlement, autorise également les États membres à exiger le niveau avancé (niveau 5) pour des raisons impératives de sécuri.


The particular issue of bilingualism in Istria, where there is a fairly large Italian minority, and the position with regard to the regional statute recently adopted by the regional council of Istria are currently being dealt with by Croatia’s administrative court.

La question plus précise du bilinguisme en Istrie, où vit une minorité italienne relativement importante, et de la position par rapport au statut de la région qui a récemment été adopté par le conseil régional d'Istrie est actuellement examinée par le tribunal administratif de Croatie.


The particular issue of bilingualism in Istria, where there is a fairly large Italian minority, and the position with regard to the regional statute recently adopted by the regional council of Istria are currently being dealt with by Croatia’s administrative court.

La question plus précise du bilinguisme en Istrie, où vit une minorité italienne relativement importante, et de la position par rapport au statut de la région qui a récemment été adopté par le conseil régional d'Istrie est actuellement examinée par le tribunal administratif de Croatie.


28. Urges both business and public sector organisations to recognise the case for race equality on grounds of financial efficiency as well as moral imperative and thus to regard European legislation against race discrimination as a positive spur to the adoption of a diversity strategy including setting of targets and positive action for recruitment and promotion;

28. exhorte les organisations du secteur privé comme celles du secteur public à reconnaître que l'égalité raciale se justifie tant par des raisons d'efficacité financière qu'en tant qu'impératif moral et donc à considérer la législation européenne contre la discrimination raciale comme une mesure constructive d'incitation à adopter une stratégie de diversité comportant notamment des objectifs et des actions positives en matière de recrutement et de promotion;




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Date index: 2023-12-25
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