2. Notes that, through ERTMS, digital technology will be applied un
iformly to European rail infrastructure as well, thus enabling congestion at junctions and bottlenecks to be eliminated, without need for costly new building; notes, however, that during the migration stage considerable additional costs will be incurred, which will be economically impossible for building firms to meet on their o
wn; considers that continuous traction without time-consuming changes of locomotive and driver when crossing a bo
rder cuts ...[+++]costs and journey times and increases the reliability of the service; 2. observe que, grâce à l'ERTMS, la technique digitale est introduite de manière uniforme également au niveau des infrastructures ferroviaires en Europe, de sorte que les congestions aux intersections et dans les goulets d'étranglement peuvent être évitées sans que de nouvelles constructions onéreuses soient indispensables; note, en revanche, que pendant la phase de migrati
on sont générés des frais supplémentaires considérables que les entreprises ferroviaires ne peuvent pas assumer seules; considère qu'une traction sans interruption et sans longs changements de locomotives et de conducteurs à la frontière réduit les coûts et la durée
...[+++]du transport et renforce la fiabilité de la prestation;