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Billing of items
Bulk advice
Bulk advice of items
Bulk billing
Bulk billing of items
Bulk commodity
Bulk entry
Bulk entry of items
Bulk freight
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Bulk grain bill of lading
Determine itineraries of bulk trucks
Goods in bulk
High bulk acrylic yarns
High bulk acrylics
High bulk spun yarn
High bulk yarn
High-bulk yarn
Multiple billing
Prepare itineraries for bulk truck transportation
Schedule bulk truck journeys

Traduction de «bulk billing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




bulk advice of items | bulk billing of items | bulk entry of items

inscription globale des envois


bulk entry [ bulk advice | bulk billing of items ]

inscription globale des envois


bulk entry of items | bulk advice of items | bulk billing of items

inscription globale des envois


billing of items | bulk advice of items | bulk entry of items

inscription globale des envois


bulk grain bill of lading

bulletin d'expédition de grain en vrac


bulk commodity | bulk freight | bulk good | goods in bulk

marchandise en vrac


provide itineraries for loading and movement of bulk trucks | schedule bulk truck journeys | determine itineraries of bulk trucks | prepare itineraries for bulk truck transportation

déterminer les itinéraires des camions de transport en vrac


high-bulk yarn | high bulk yarn | high bulk acrylics | high bulk acrylic yarns | high bulk spun yarn

filé high bulk | filé mousse | filé gonflant
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. Welcomes the increase in payment appropriations for Heading 1b which is the main area affected by the shortage of payments in the Union budget in general; considers nevertheless that this is the bare minimum to cover the actual needs until the end of 2014 and will not be sufficient to solve the recurrent snowball effect of unpaid bills that has been expanding since the 2010 budget; recalls, in particular, that the bulk of invoices under heading 1b are traditionally submitted by Member States towards the end of each financial year ...[+++]

4. salue l'augmentation des crédits de paiement de la rubrique 1b, principal domaine touché par la pénurie de paiements qui touche le budget de l'Union en général; estime, cependant, qu'il s'agit d'un strict minimum pour couvrir les besoins réels d'ici à la fin de 2014 et qu'il ne suffira pas à contrer l'effet «boule de neige» récurrent des factures impayées, qui prend de l'ampleur depuis le budget 2010; rappelle notamment que la majorité des factures relevant de la rubrique 1b sont traditionnellement transmises par les États membres à la fin de chaque exercice afin d'éviter l'annulation de crédits d'engagement due à l'application des ...[+++]


4. Welcomes the increase in payment appropriations for Heading 1b which is the main area affected by the shortage of payments in the Union budget in general; considers nevertheless that this is the bare minimum to cover the actual needs until the end of 2014 and will not be sufficient to solve the recurrent snowball effect of unpaid bills that has been expanding since the 2010 budget; recalls, in particular, that the bulk of invoices under heading 1b are traditionally submitted by Member States towards the end of each financial year ...[+++]

4. salue l'augmentation des crédits de paiement de la rubrique 1b, principal domaine touché par la pénurie de paiements qui touche le budget de l'Union en général; estime, cependant, qu'il s'agit d'un strict minimum pour couvrir les besoins réels d'ici à la fin de 2014 et qu'il ne suffira pas à contrer l'effet «boule de neige» récurrent des factures impayées, qui prend de l'ampleur depuis le budget 2010; rappelle notamment que la majorité des factures relevant de la rubrique 1b sont traditionnellement transmises par les États membres à la fin de chaque exercice afin d'éviter l'annulation de crédits d'engagement due à l'application des ...[+++]


9. Welcomes the fact that Council, in the end, agreed to the mobilisation of the Contingency Margin in 2014, even though to a lower amount than needed; welcomes furthermore the overall reinforcement in payments in the 2014 budget, on a number of budget lines up to a level EUR 4,2 billion, of which EUR 3 168,2 million will be mobilised through the Contingency Margin for 2014 as well as the fact that the increases proposed in DAB No 3/2014 in payment appropriations for Heading 1a and Heading 4 have been largely preserved in the final compromise; notes that the reinforcements mainly target Heading 1b, where the ...[+++]

9. se félicite que le Conseil ait, en fin de compte, donné son accord pour la mobilisation de la marge pour imprévus en 2014, quoique pour un montant inférieur aux besoins; salue en outre le renforcement global des crédits de paiement dans le budget 2014, sur un certain nombre de lignes budgétaires, à concurrence de 4,2 milliards d'EUR, dont 3 168,2 millions d'EUR seront mobilisés au titre de la marge pour imprévus pour 2014, ainsi que le fait que les augmentations proposées dans le PBR n° 3/2014 en crédits de paiement pour la rubrique 1a et la rubrique 4 aient été largement préservés dans le compromis final; constate que ce renforceme ...[+++]


9. Welcomes the fact that Council, in the end, agreed to the mobilisation of the Contingency Margin in 2014, even though to a lower amount than needed; welcomes furthermore the overall reinforcement of payments in the 2014 budget, on a number of budget lines up to a level of EUR 4,2 billion, of which EUR 3 168,2 million will be mobilised through the Contingency Margin for 2014, as well as the fact that the increases proposed in DAB No 3/2014 in payment appropriations for Heading 1a and Heading 4 have been largely preserved in the final compromise; notes that the reinforcements mainly target sub-heading 1b, where the ...[+++]

9. se félicite que le Conseil ait, en fin de compte, donné son accord pour la mobilisation de la marge pour imprévus en 2014, quoique pour un montant inférieur aux besoins; salue en outre le renforcement global des crédits de paiement dans le budget 2014, sur un certain nombre de lignes budgétaires, à concurrence de 4,2 milliards d'euros, dont 3 168,2 millions d'euros seront mobilisés au titre de la marge pour imprévus pour 2014, ainsi que le fait que les augmentations proposées dans le PBR n° 3/2014 en crédits de paiement pour la rubrique 1a et la rubrique 4 aient été largement préservés dans le compromis final; constate que ce renfor ...[+++]


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19. Urges that this crisis be seen as an extra incentive to press ahead with the much needed ecological conversion of industry and urges that the bulk of the public recovery money be channelled into 'green' investments, which will pay off, with less climate change and energy dependency, lower energy bills and environmental degradation, and a better quality of life for the citizens; points out that delaying the necessary action will ultimately lead to greater costs;

19. demande que la crise incite à accélérer la conversion écologique très nécessaire des entreprises et demande que la majeure partie des ressources publiques mobilisées pour la relance finance des investissements "verts" dont les retombées seront une réduction du changement climatique et de la dépendance énergétique ainsi que des factures énergétiques et de la dégradation de l'environnement et donc une meilleure qualité de vie pour les citoyens, alors que tout atermoiement n'engendrerait que des surcoûts;


When doctors bill Medicare directly (“bulk bill”), they accept the 85% level as full payment and the patient pays nothing.

Lorsque les médecins facturent directement le régime, ils acceptent que le pourcentage de 85 % constitue la totalité de leur honoraire et le patient ne paie rien.


Under medicare, doctors can choose to directly bill, or the patient can choose to assign the benefit directly to the doctor in what is called " direct billing" or colloquially called " bulk billing" .

En vertu de notre régime d'assurance de soins médicaux, les médecins peuvent choisir de facturer directement le régime, ou le patient peut choisir la facturation directe, c'est-à-dire que le remboursement est envoyé directement au médecin.


The other concern is that this bulk billing has actually had some negative incentives on the quality of general practice care delivery. GPs shift to high turnover medicine to maximize income in order to survive, in order to maintain an economically viable practice.

L'autre préoccupation, c'est que cette facturation globale a en fait eu une incidence négative sur la qualité de la prestation des soins de pratique générale, en passant à des services médicaux à roulement élevé afin de maximiser le revenu pour survivre, pour maintenir une pratique économiquement viable.


The patient who is bulk-billed is being subsidized by the co-payment charged to the wealthier person who the doctor may feel can afford to pay.

Le patient qui se fait facturer globalement est subventionné par la quote-part imposée à la personne la plus riche dont le docteur estime qu'elle est capable de payer.


Whereas accessibility and the competitive pressures around bulk billing were seen as reducing the price to individuals and I think the public policy sits in that context.

Je pense que c'est dans ce contexte qu'il faut situer la politique publique.




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'bulk billing' ->

Date index: 2024-07-22
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