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Bulk coal carrier
Bulk coal port
Bulk loading coal terminal
Bulk-loading coal terminal
Coal bunkering port
Coal carrier
Coal port
Coal ship
Coal vessel
Coal-carrying bulker
Coaling port

Vertaling van "bulk coal port " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


coal vessel [ coal carrier | coal ship | bulk coal carrier | coal-carrying bulker ]

navire charbonnier [ transporteur de charbon ]






bulk-loading coal terminal [ bulk loading coal terminal ]

terminal de chargement en vrac du charbon [ terminus de chargement en vrac du charbon | quai de chargement en vrac du charbon ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To move bulk cargo through the Port of Vancouver, such as potash, sulphur or coal, costs approximately $7.50 a tonne so you have to overcome a $2.50 differential.

Pour transporter du fret en vrac par le port de Vancouver, par exemple de la potasse, du soufre ou du charbon, il en coûte environ 7,50 $ la tonne; il faut donc payer la différence de 2,50 $.


Grain, forest products, coal, sulphur, fertilizer, metals and minerals, and many other bulk commodities rely almost exclusively on rail to get to destinations in the United States or to export position at Canadian ports.

L'acheminement des céréales, des produits forestiers, du charbon, du soufre, des engrais, des métaux et minéraux et de nombreuses autres marchandises en vrac se fait presque exclusivement par rail à destination des États-Unis ou des points d'exportation que sont les ports canadiens.


Much of the 400 million tonnes of cargo that moves through Canadian ports is bulk material coal from Alberta and B.C., iron ore from Quebec, salt from Nova Scotia, wheat from the Prairies.

La plus grande part des 400 millions de tonnes de marchandises qui passent par les ports canadiens est sous forme de vrac—charbon de l'Alberta et de la Colombie-Britannique, minerai de fer du Québec, sel de la Nouvelle-Écosse, blé des Prairies.


Coal, which is a significant export — the second-largest export for the Province of British Columbia and an important export for the Province of Alberta — is a principal bulk cargo export handled by rail, as is grain, an important cargo for the Port of Prince Rupert as well, containerized intermodal cargo, wood pellets, which are a biofuel product, et cetera.

Le charbon, qui est un produit d'exportation important — le deuxième en importance en Colombie-Britannique et un produit d'exportation important en Alberta —, est une marchandise en vrac principale transportée par rail, comme le grain, une marchandise importante pour le port de Prince Rupert également, la cargaison conteneurisée acheminée par le transport multimodal, les granulés de bois, qui est un biocombustible, et cetera.


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Ms. Wilson: It is basically a bulk port, which means that we are bringing in coal and coke, all those things that support the steel industry, and then all the peripheral industries that support the steel industry.

Mme Wilson: Notre port reçoit essentiellement des marchandises en vrac, c'est-à-dire du charbon et du coke, des produits qui sont utilisés par l'industrie sidérurgique et les industries connexes.




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Date index: 2024-10-17
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