Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assertion about understandability
Common Understanding
Common Understanding on Delegated Acts
Common Understanding on delegated acts
Computational understanding
Computer understanding
Image understanding
Image-understanding
Interpret business information
Interpreting business information
Knowledge of the client's business
Knowledge of the entity and its environment
Knowledge of the entity's business
Machine understanding
PMoU
Paris Memorandum of Understanding
Paris MoU
Read and understand business information
Sense the emotional dimension of a performance
Study business information
Understand a performance from an emotional dimension
Understand a performance's emotional dimension
Understand the emotional dimension of a performance
Understandability
Understandability assertion
Understanding of the entity and its environment

Traduction de «businesses to understand » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
interpreting business information | study business information | interpret business information | read and understand business information

interpréter des informations commerciales


understanding of the entity and its environment | knowledge of the client's business | knowledge of the entity and its environment | knowledge of the entity's business

compréhension de l'entité et de son environnement | connaissance des activités du client | connaissance des activités de l'entité | connaissance de l'entité et de son environnement


understand physical language expressed during a performance | understand the physical language during a live performance | understand the physical language of a live performance | understand the physical language used in live performance

comprendre le langage physique d'une représentation en direct


Common Understanding | Common Understanding between the European Parliament, the Council and the Commission on Delegated Acts | Common Understanding on Delegated Acts

Convention d'entente entre le Parlement européen, le Conseil et la Commission sur les actes délégués | Convention d'entente sur les actes délégués


Common Understanding | Common Understanding on delegated acts | Common Understanding on practical arrangements for the use of delegated acts

Convention d'entente relative aux modalités pratiques d'utilisation des actes délégués | convention d'entente sur les actes délégués


sense the emotional dimension of a performance | understand a performance from an emotional dimension | understand a performance's emotional dimension | understand the emotional dimension of a performance

comprendre la dimension émotionnelle d'une représentation


computational understanding [ machine understanding | computer understanding | machine understanding ]

compréhension-machine [ compréhension automatique ]


understandability assertion | assertion about understandability | understandability

assertion relative à la compréhensibilité | intelligibilité | compréhensibilité | assertion sur l'intelligibilité | assertion sur la compréhensibilité | assertion relative à l'intelligibilité | assertion d'intelligibilité | assertion de compréhensibilité


Paris Memorandum of Understanding | Paris Memorandum of Understanding on Port State Control | Paris MoU | PMoU [Abbr.]

mémorandum d'entente de Paris sur le contrôle des navires par l'État du port | protocole d'entente de Paris sur le contrôle des navires par l'État du port


image understanding | image-understanding

compréhension d'images
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
86. Stresses the importance of developing finance and business management consultation and advisory services to allow people working in the cultural and creative sector, and particularly SMEs and very small businesses, to understand the tools required for good business management in order to improve the creation, production, promotion and distribution of cultural goods and services;

86. met l'accent sur l'importance de développer des services de consultation et de conseils en matière de financements et de gestion d'entreprises pour permettre aux professionnels du secteur culturel et créatif, et notamment les PME et les très petites entreprises, de maîtriser les outils nécessaires à la bonne gestion d'entreprise, afin d'améliorer la création, la production, la promotion et la distribution des biens et services culturels;


86. Stresses the importance of developing finance and business management consultation and advisory services to allow people working in the cultural and creative sector, and particularly SMEs and very small businesses, to understand the tools required for good business management in order to improve the creation, production, promotion and distribution of cultural goods and services;

86. met l'accent sur l'importance de développer des services de consultation et de conseils en matière de financements et de gestion d'entreprises pour permettre aux professionnels du secteur culturel et créatif, et notamment les PME et les très petites entreprises, de maîtriser les outils nécessaires à la bonne gestion d'entreprise, afin d'améliorer la création, la production, la promotion et la distribution des biens et services culturels;


86. Stresses the importance of developing finance and business management consultation and advisory services to allow people working in the cultural and creative sector, and particularly SMEs and very small businesses, to understand the tools required for good business management in order to improve the creation, production, promotion and distribution of cultural goods and services;

86. met l'accent sur l'importance de développer des services de consultation et de conseils en matière de financements et de gestion d'entreprises pour permettre aux professionnels du secteur culturel et créatif, et notamment les PME et les très petites entreprises, de maîtriser les outils nécessaires à la bonne gestion d'entreprise, afin d'améliorer la création, la production, la promotion et la distribution des biens et services culturels;


This approach should be combined with an active campaign to educate business owners about their responsibilities under the law, and businesses should understand that the initial grace period or phase-in period will be followed by more rigorous enforcement.

Cette approche doit être combinée avec une campagne active d’information des chefs d’entreprise sur leurs responsabilités légales: ceux-ci doivent comprendre que le délai de grâce initial ou la phase d’adaptation sera suivi d’une application plus rigoureuse de la législation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is thanks to their efforts that the smallest businesses are able to apply legislative measures; that businesses have access to funding, mainly from the EU; and that decision-makers can understand the real needs of small businesses and adapt their policies accordingly.

C'est par leur intermédiaire que les mesures législatives peuvent être appliquées par les plus petites entreprises, que les entreprises peuvent bénéficier des financements notamment de l'UE et que les décideurs peuvent connaître leurs besoins réels en vue d’adapter leurs politiques.


The burden on businesses is understandably difficult to quantify but it should not be underestimated, particularly with regard to SMEs.

Il est compréhensible que la charge pesant sur les entreprises soit difficile à quantifier, mais il ne faudrait pas la sous-estimer, notamment en ce qui concerne les PME.


This difficulty has led to all kinds of practices in which non-EU drivers work for Community businesses illegally and under social conditions which are considerably worse than those enjoyed by their EU colleagues. This results in distortion of competition between EU businesses and, understandably, protests among EU drivers.

De cette difficulté de vérification sont nées des pratiques permettant à des entreprises de l’Union européenne d’employer des conducteurs de pays tiers de manière illégale et dans des conditions sociales nettement inférieures à celles de leurs collègues ressortissants d’un État membre de l’UE. D’où les distorsions de concurrence entre entreprises de l’UE et protestations compréhensibles de la part des chauffeurs de l’UE.


This is due to a lack of understanding by many SMEs of what e-business can deliver and how to realise those benefits, and a failure of ICT providers to understand the e-business needs and expectations of SMEs, particularly those working in specialised sectors.

Cette situation résulte tant d'une méconnaissance de la part de bon nombre de PME des possibilités offertes par le commerce électronique et des moyens obtenir ces avantages que d'un manque de compréhension de la part des fournisseurs de TIC des besoins et des attentes des PME en matière de cyberactivité (notamment dans les secteurs spécialisés).


This includes, for instance, improving knowledge transfer from experienced business support organisations to SMEs, providing incentives to SMEs to make use of professional IT and e-business services, showcasing good practice examples, and helping SMEs to improve the managerial understanding of e-business issues and enhance their employees' e-business skills.

Il s'agit par exemple d'améliorer le transfert des connaissances depuis les centres expérimentés de soutien aux entreprises vers les PME, d'inciter les PME à utiliser les services aux entreprises dans les domaines de l'informatique et de la cyberactivité, de fournir des exemples de bonnes pratiques et d'aider les PME à renforcer les compétences de leurs salariés dans le domaine de la cyberactivité.


[15] The Commission launched in late 2001 the European e-Business Market Watch (the e-Business W@tch) to monitor and analyse the up-take of electronic business across different sectors of the European economy and to provide sound economic analysis in order to improve the understanding of e-business impacts at the sectoral level.

[15] À la fin de l'année 2001, la Commission a lancé une enquête de surveillance du marché de la cyberactivté (e-Business W@tch) non seulement en vue de suivre et d'analyser l'introduction de la cyberactivité dans les différents secteurs de l'économie européenne mais également de fournir une étude économique approfondie visant à améliorer la compréhension de l'influence de la cyberactivité au niveau sectoriel.


w