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Assistance on Curbing Small Arms in Cambodia
Cambodia
Consider advisable
Consider appropriate
Consider desirable
Consider expedient
Consider just
Consider necessary
Consider social impact of actions on a service user
Consider social impact of actions on service users
Consider to be appropriate
Deem advisable
Deem appropriate
Deem just
Deem just and proper
Democratic Kampuchea
EU ASAC
Kampuchea
Khmer Republic
Kingdom of Cambodia
See fit
Think expedient
Think fit
Think proper
UN Advance Mission in Cambodia
UNAMIC
UNTAC
United Nations Advance Mission in Cambodia
United Nations Transitional Authority in Cambodia

Vertaling van "cambodia considered " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
consider to be appropriate [ consider necessary | consider desirable | consider advisable | consider appropriate | consider just | deem just and proper | think proper | consider expedient | think fit | think expedient | deem appropriate | deem just | deem advisable | see fit ]

juger équitable [ juger indiqué | estimer indiqué | estimer approprié | estimer équitable | estimer opportun | estimer utile | juger à propos | juger approprié | juger convenable | juger opportun ]


consider building constraints in architectural blueprints | consider building constraints in architectural proposals | consider building constraints in architectural designs | consider building constraints in architectural projects

prendre en compte les contraintes de construction dans des projets d’architecture


advise and formulate plans for long-term care for animals | consider environmental factors in long-term-care for animals | consider environmental factors in long- term care for an animal | consider environmental factors in long-term care for animals

prendre en compte les facteurs environnementaux dans les soins à des animaux sur le long terme


consider social impact of actions on a service user | consider the social impact of actions on the service users | act according to political, social and cultural contexts of social service users | consider social impact of actions on service users

étudier l’incidence sociale d'actions sur des usagers


Assistance on Curbing Small Arms in Cambodia | European Union Assistance on Curbing Small Arms and Light Weapons in Cambodia | EU ASAC [Abbr.]

Assistance pour réduire les armes légères et de petit calibre au Cambodge | projet ASAC


United Nations Transitional Administration for Cambodia | United Nations Transitional Authority in Cambodia | UNTAC [Abbr.]

Autorité provisoire de l'ONU pour le Cambodge | Autorité provisoire des Nations unies au Cambodge | APRONUC [Abbr.]


Cambodia | Kingdom of Cambodia

le Cambodge | le Royaume du Cambodge


Cambodia [ Kampuchea | Kingdom of Cambodia ]

Cambodge [ Kampuchea | Royaume du Cambodge ]


United Nations Advance Mission in Cambodia [ UNAMIC | UN Advance Mission in Cambodia | UNAMIC ]

Mission préparatoire des Nations Unies au Cambodge


Cambodia [ Kingdom of Cambodia | Democratic Kampuchea | Khmer Republic ]

Cambodge [ Royaume du Cambodge | Kampuchéa démocratique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In its request, Cambodia considered that considerable efforts had been made by its bicycle industry to gradually comply with the Union rules of origin for the least developed countries (as provided for in Annex 22-03 of Delegated Regulation (EU) 2015/2446), under which in order for a product to be considered originating in the least developed country, the materials used for its production and imported from other countries should not exceed 70 %.

Dans sa demande, le Cambodge a estimé que son secteur de la bicyclette avait accompli des efforts considérables pour se conformer progressivement aux règles d'origine de l'Union applicables aux pays les moins avancés [telles que prévues par l'annexe 22-03 du règlement délégué (UE) 2015/2446], en vertu desquelles, pour qu'un produit soit considéré comme originaire du pays moins avancé, les matières utilisées pour sa production et importées d'autres pays ne doivent pas excéder 70 %.


Under that derogation, Cambodia was entitled, for the purpose of determining the origin of bicycles of HS heading 8712 imported to the Union from Cambodia, to consider parts originating in Malaysia to be materials originating in Cambodia by virtue of regional cumulation under the GSP scheme, even though Malaysia was not a GSP beneficiary country.

Sur la base de cette dérogation, le Cambodge était autorisé, aux fins de la détermination de l'origine des bicyclettes de la position 8712 du système harmonisé (SH) importées dans l'Union en provenance du Cambodge, à considérer les parties originaires de Malaisie comme des matières originaires du Cambodge en vertu du cumul régional dans le cadre du schéma SPG, même si la Malaisie n'était pas un pays bénéficiaire du SPG.


On 15 June 2017, Cambodia transmitted its answer to that request, as a result of which its application was considered complete.

Le 15 juin 2017, le Cambodge a transmis sa réponse à cette demande, à la suite de quoi sa demande a été considérée comme complète.


The Commission considers that the existence of IUU vessels in the RFMO vessel lists that carried the flag of Cambodia after their inclusion in these lists, as well as the sightings on IUU activities carried out by its vessels in RFMOs, are clear indications that Cambodia has failed to undertake its flag State responsibilities under international law.

La Commission considère que la présence de navires INN sur les listes de l’ORGP qui battaient le pavillon du Cambodge après leur inscription sur ces listes, ainsi que les observations d’activités de pêche INN exercées par ses navires dans les ORGP, indiquent clairement que le Cambodge n’a pas pris ses responsabilités en tant qu’État du pavillon, en vertu du droit international.


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This conclusion is further confirmed by the ITF which considers Cambodia as a flag of convenience (35).

Cette conclusion est également confirmée par la Fédération internationale des ouvriers du transport (ITF), qui considère le Cambodge comme un pavillon de complaisance (35).


In this respect, the financial and administrative capacity constraints of the competent authorities may be considered as one factor that undermines the ability of Cambodia to fulfil its cooperation and enforcement duties.

À cet égard, les contraintes liées à la capacité financière et administrative des autorités compétentes peuvent être considérées comme un facteur qui compromet la capacité du Cambodge à remplir ses obligations en matière de coopération et d’exécution.


In order to evaluate the compliance of Cambodia with its international obligations as flag, port, coastal or market State, the Commission considered appropriate to use the Unclos as the primary basic international legal text, namely Articles 91, 94, 117 and 118, setting out obligations of States and established by the relevant RFMOs, together with the framework established by APFIC and Seafdec referred to in recital 71.

Afin d’évaluer le respect par le Cambodge de ses obligations internationales en sa qualité d’État du pavillon, d’État du port, d’État côtier ou d’État de commercialisation, la Commission a jugé approprié d’utiliser la CNUDM comme principal texte juridique international de base, à savoir les articles 91, 94, 117 et 118, définissant les obligations des États et établies par les ORGP compétentes, ainsi que le cadre mis en place par l’APFIC et le SEAFDEC visé au considérant 71.


With respect to the existing capacity of the Cambodian authorities, it should be noted that, according to the United Nations Human Development Index (32), Cambodia is considered as a medium human development country (139th in 187 countries).

En ce qui concerne les capacités existantes des autorités du Cambodge, il convient de noter que, selon l’indicateur du développement humain des Nations unies (32), le Cambodge est considéré comme un pays dont le niveau de développement humain est moyen (139e sur 187 pays).


8. Calls on the Commission, the Council and the governments of the Member States to raise this question with the Cambodian government and to consider imposing appropriate sanctions if the National Assembly and the government of Cambodia do not reverse their recent actions;

8. invite la Commission, le Conseil et les gouvernements des États membres à soulever cette question auprès du gouvernement cambodgien et à envisager d'appliquer des sanctions appropriées si l'Assemblée nationale et le gouvernement du Cambodge ne rapportent pas leurs récentes mesures;


4. Considers that the criminal charges brought by the leaders of the ruling coalition against opposition party members constitute a major setback for democracy in Cambodia, casting doubts on the government's commitment to genuine pluralistic democracy;

4. considère que les accusations de crime portées par les dirigeants de la coalition au pouvoir contre des membres de partis d'opposition représentent un revers majeur pour la démocratie au Cambodge, jetant le doute sur l'engagement du gouvernement en faveur d'une véritable démocratie pluraliste;




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