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Advocate for consumer matters in production plants
Advocate on consumer matters in production plants
Argue for consumer matters in production plants
Chafea
Consumer attitude
Consumer behavior
Consumer behaviour
Consumer education
Consumer education in primary and secondary schools
Consumer information
Consumer policy action plan
Consumer protection
Consumerism
Consumers' rights
Consumers'behavior
Consumers'behaviour
DG E
DG I
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
European Research Council Executive Agency
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive agency
Explore complaints related to consumer protection
INEA
Innovation and Networks Executive Agency
Investigate complaints related to consumer protection
Keep watch on consumables stock
Manage consumables stock
Manage stocks of consumables
Oversee consumables stock
REA
Research Executive Agency
Speak for consumer matters in production plants
TEN-T EA
Trans-European Transport Network Executive Agency
User behaviour

Traduction de «can educate consumers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
consumer information [ consumer education | consumer education(UNBIS) ]

information du consommateur [ éducation du consommateur ]


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | EACEA | EACI | EAHC | EASME | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA ]


consumer protection [ consumerism | consumer policy action plan | consumers' rights ]

protection du consommateur [ consommatisme | consumeurisme | défense du consommateur | droits du consommateur | plan d'action en faveur des consommateurs ]


consumer attitude | consumer behavior | consumer behaviour | consumers'behavior | consumers'behaviour | user behaviour

comportement des consommateurs | comportement du consommateur | habitude d'achat | habitude du consommateur


consumer education in primary and secondary schools

éducation du consommateur dans l'enseignement primaire et secondaire


DG I | Directorate-General E - Environment, Education, Transport and Energy | Directorate-General I - Climate Change, Environment, Health, Consumers, Foodstuffs, Education, Youth, Culture, Audiovisual and Sport | DG E [Abbr.]

Direction générale E - Environnement, éducation, transports et énergie | Direction générale I - Changement climatique, environnement, santé, consommateurs, denrées alimentaires, éducation, jeunesse, culture, audiovisuel et sport | DG E [Abbr.] | DG I [Abbr.]


explore complaints related to consumer protection | investigating complaints related to consumer protection | investigate a complaint related to consumer protection | investigate complaints related to consumer protection

enquêter sur des plaintes liées à la protection des consommateurs


advocate on consumer matters in production plants | speak for consumer matters in production plants | advocate for consumer matters in production plants | argue for consumer matters in production plants

faire valoir la perspective du consommateur dans des usines de production


manage stocks of consumables | oversee consumables stock | keep watch on consumables stock | manage consumables stock

gérer un stock de consommables


Can't Find the Consumer Information You Need?: Go to Consumer Connection and Make Information Work for You

Vous ne trouvez pas de renseignements en consommation? : visitez le carrefour des consommateurs et profitez pleinement de l'ère de l'information
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. Calls on the Commission and the Member States to strengthen consumer awareness and training in order to empower consumers throughout their lives; encourages Member States to ensure that clear and intelligible information is provided, in particular, to young consumers for products and services aimed at them; encourages, in particular, Member States to include consumer aspects in their national curricula at all levels of education in order to equip children with the necessary skills to take complex decisions later in life, and to consider educational programmes for parents and adult consumers, with the longer-term aim of developing an ...[+++]

8. invite la Commission et les États membres à accroître la sensibilisation et la formation des consommateurs tout au long de leur vie, afin de renforcer leurs moyens d'action; encourage les États membres à garantir des informations claires et intelligibles, en particulier aux plus jeunes en ce qui concerne les produits et les services qui leur sont destinés; encourage notamment les États membres à inclure dans leurs programmes scolaires nationaux, à tous les niveaux d'enseignement, les aspects relatifs à la consommation, afin de do ...[+++]


8. Calls on the Commission and the Member States to strengthen consumer awareness and training in order to empower consumers throughout their lives; encourages Member States to ensure that clear and intelligible information is provided, in particular, to young consumers for products and services aimed at them; encourages, in particular, Member States to include consumer aspects in their national curricula at all levels of education in order to equip children with the necessary skills to take complex decisions later in life, and to consider educational programmes for parents and adult consumers, with the longer-term aim of developing an ...[+++]

8. invite la Commission et les États membres à accroître la sensibilisation et la formation des consommateurs tout au long de leur vie, afin de renforcer leurs moyens d'action; encourage les États membres à garantir des informations claires et intelligibles, en particulier aux plus jeunes en ce qui concerne les produits et les services qui leur sont destinés; encourage notamment les États membres à inclure dans leurs programmes scolaires nationaux, à tous les niveaux d'enseignement, les aspects relatifs à la consommation, afin de do ...[+++]


8. Calls on the Commission and the Member States to strengthen consumer awareness and training in order to empower consumers throughout their lives; encourages Member States to ensure that clear and intelligible information is provided, in particular, to young consumers for products and services aimed at them; encourages, in particular, Member States to include consumer aspects in their national curricula at all levels of education in order to equip children with the necessary skills to take complex decisions later in life, and to consider educational programmes for parents and adult consumers, with the longer-term aim of developing an ...[+++]

8. invite la Commission et les États membres à accroître la sensibilisation et la formation des consommateurs tout au long de leur vie, afin de renforcer leurs moyens d'action; encourage les États membres à garantir des informations claires et intelligibles, en particulier aux plus jeunes en ce qui concerne les produits et les services qui leur sont destinés; encourage notamment les États membres à inclure dans leurs programmes scolaires nationaux, à tous les niveaux d'enseignement, les aspects relatifs à la consommation, afin de do ...[+++]


4. Underlines that empowered and educated consumers help to foster competition, quality and innovation within the banking and financial services industries and recalls that educated and confident investors can provide additional liquidity to capital markets for investment and growth;

4. souligne que des consommateurs éduqués et dotés des moyens nécessaires contribuent à stimuler la concurrence, la qualité et l'innovation dans les secteurs des services bancaires et financiers, et rappelle que des investisseurs informés et confiants peuvent apporter des liquidités supplémentaires aux marchés de capitaux au titre de l'investissement et de la croissance;


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7. Underlines that empowered and educated consumers help to foster competition, quality and innovation within the banking and financial services industries and recalls that educated and confident investors can provide additional liquidity to capital markets for investment and growth; stresses that consumer education and protection can never replace an efficient supervision but actually increases its effectiveness when in proper balance.

7. souligne que des consommateurs éduqués et dotés des moyens nécessaires contribuent à stimuler la concurrence, la qualité et l'innovation dans les secteurs des services bancaires et financiers, et rappelle que des investisseurs informés et confiants peuvent apporter des liquidités supplémentaires aux marchés de capitaux au titre de l'investissement et de la croissance; souligne que l'éducation et la protection du consommateur ne sauraient en aucun cas remplacer une supervision efficace ...[+++]


The Commission itself undertakes to inform and educate consumers, notably through a conference that aims to bring together best practice in consumer education and to find out how to improve their financial literacy.

Elle s'engage, quant à elle, à informer et à éduquer les consommateurs, notamment au travers d'une conférence visant à réunir les meilleures pratiques en matière d'éducation des consommateurs et à trouver la façon d'améliorer leur connaissance financière.


The Commission for its part is committed, as part of its health and consumer protection strategy, to ensure better informed and educated consumers.[46] In this context, the Commission plans a conference for Spring 2007 to bring together examples of best practice in consumer education and improving consumer financial literacy.

Pour sa part, la Commission s’engage, dans le cadre de sa stratégie en matière de santé et de protection des consommateurs, à garantir une meilleure information et une meilleure éducation de ces derniers[46]. Dans ce contexte, elle projette d’organiser une conférence au printemps 2007, pour fédérer les meilleures pratiques en matière d’éducation des consommateurs, ainsi que sur la manière d’améliorer leur connaissance du secteur financier.


Although the prime responsibility for consumer education rests with the Member States, the Commission can promote not just a pan-EU exchange of views on financial education, consumer literacy and best practice, but also facilitate common projects.

Même si l'éducation des consommateurs incombe d’abord aux États membres, la Commission peut promouvoir non seulement un échange de vues sur l'amélioration des connaissances des consommateurs et sur les meilleures pratiques en matière financière, mais aussi la réalisation de projets communs.


The Commission itself undertakes to inform and educate consumers, notably through a conference that aims to bring together best practice in consumer education and to find out how to improve their financial literacy.

Elle s'engage, quant à elle, à informer et à éduquer les consommateurs, notamment au travers d'une conférence visant à réunir les meilleures pratiques en matière d'éducation des consommateurs et à trouver la façon d'améliorer leur connaissance financière.


This Green Paper sees the process of educating consumers (including children) and companies as an important way of promoting demand for more environmentally friendly products, thereby making for greener consumption.

Le présent livre vert considère que l'éducation des consommateurs (y compris les enfants) et des entreprises est un moyen important pour que la demande des produits respectueux de l'environnement augmente et que la consommation devienne ainsi plus écologique.


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