Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
CAIS
COGLR
CUSFTA
CVAC
CVC
Canada Oil and Gas Land Regulations
Canada-US Free Trade Agreement
Canada-United States Free Trade Agreement
Central American Integration System
Central American organisation
Central American organization
Central line
Central vascular catheter
Central venous access catheter
Central venous catheter
Central venous line
ECB
European Central Bank
Latin American intergovernmental organisation
Latin American intergovernmental organization
Latin American organisation
Latin American organization
Latin American regional organisation
Latin American regional organization
MCC Canada
Mennonite Central Committee
Mennonite Central Committee Canada
OCAS
Organisation of Central American States
Organization of Central American States
SICA

Traduction de «canada any central » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Canada-United States Free Trade Agreement | Canada-US Free Trade Agreement | Free Trade Agreement between Canada and the United States of America | CUSFTA [Abbr.]

Accord de libre-échange entre le Canada et les Etats-Unis | ALE [Abbr.]


Agreement between the European Union and Canada establishing a framework for the participation of Canada in the European Union crisis management operations

Accord entre l'Union européenne et le Canada établissant un cadre pour la participation du Canada aux opérations de gestion de crises menées par l'Union européenne


Central American Integration System [ CAIS | OCAS | Organisation of Central American States | Organization of Central American States | SICA ]

Système d'intégration de l'Amérique centrale [ ODEAC | ODECA | Organisation des États centre-américains | Organisation des États centroaméricains | Organisation des États d'Amérique centrale | SICA | Système d'intégration centraméricain ]


Malignant neoplasm of brain and other parts of central nervous system whose point of origin cannot be classified to any one of the categories C70-C72.5

Tumeur maligne de l'encéphale et d'autres parties du système nerveux central dont le point de départ ne peut être classé à aucune des catégories C70-C72.5


European Central Bank [ ECB [acronym] ]

Banque centrale européenne [ BCE [acronym] ]


Latin American organisation [ Central American organisation | Central American organization | Latin American intergovernmental organisation | Latin American intergovernmental organization | Latin American organization | Latin American regional organisation | Latin American regional organization ]

organisation latino-américaine [ organisation de l'Amérique centrale | organisation de l'Amérique latine | organisation intergouvernementale latino-américaine | organisation régionale latino-américaine ]


central line | central vascular catheter | central venous access catheter | central venous catheter | central venous line | CVAC [Abbr.] | CVC [Abbr.]

cathéter veineux central | CVC [Abbr.]


Canada Oil and Gas Land Regulations [ COGLR | Regulations Respecting the Administration and Disposition of Oil and Gas Belonging to Her Majesty in Right of Canada Under all Lands Forming Part of Canada but not Within any Province ]

Règlement sur les terres pétrolifères et gazifères du Canada [ RTPGC | Règlement concernant l'administration et l'aliénation des droits d'exploitation du pétrole et du gaz appartenant à sa Majesté du chef du Canada dans toutes les terres faisant partie du Canada, mais non dans les limites d'une province ]


Payroll Deductions Tables - Income Tax Deductions - In Canada Beyond the Limits of Any Province or Outside Canada

Tables de retenues sur la paie - Retenues aux fins de l'impôt sur le revenu - Au Canada au-delà des limites d'une province ou à l'extérieur du Canada


Mennonite Central Committee Canada [ MCC Canada | Mennonite Central Committee (Canada) ]

Comité Central Mennonite du Canada [ CCM du Canada ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Examples of these are the two agreements with the US and with Canada, just renewed for a further five years; the TEMPUS programme, originally launched in 1990 as part of the original Phare activity, but now (since the EC's main education activities are open to associated countries) embracing Eastern Europe, the Caucasus, Central Asia and the Western Balkans; and ALFA, a programme that seeks to develop higher education in Latin America through links with EC institutions.

Citons par exemple les deux accords conclus avec les États-Unis et le Canada, qui viennent d'être reconduits pour une période de cinq années supplémentaires; le programme TEMPUS, lancé à l'origine en 1990 dans le cadre de l'activité PHARE, mais qui recouvre à présent (depuis l'ouverture des principales activités de la Communauté européenne en matière d'éducation aux pays associés) l'Europe orientale, le Caucase, l'Asie centrale et les Balkans de l ...[+++]


This isn't just the Bank of Canada; any central bank could be affected.

Cela ne touche pas seulement la Banque du Canada. Toutes les banques centrales pourraient être concernées.


The Arctic covers the Central Arctic Ocean, its regional seas such as the Barents, Kara and Chukchi seas, as well as the territories of Canada, the Kingdom of Denmark, Finland, Iceland, Norway, the Russian Federation, Sweden and the United States.

La région de l'Arctique comprend la partie centrale de l'océan Arctique, des mers régionales (mer de Barents, mer de Kara, mer des Tchouktches) et des territoires appartenant au Canada, au Royaume du Danemark, à la Finlande, à l'Islande, à la Norvège, à la Fédération de Russie, à la Suède et aux États-Unis.


The European Commission determines that five countries (Canada, Switzerland, South Africa, Mexico and the Republic of Korea) have the equivalent regulatory regimes for central counterparties as the European Union.

La Commission européenne considère que cinq pays (Canada, Suisse, Mexique, Afrique du Sud et République de Corée) appliquent une réglementation des contreparties centrales (CCP) équivalente à celle de l’UE.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As Scott explained, a perceived advantage of targeting nominal GDP is that it gives the bank or any central bank, but the Bank of Canada in this case more flexibility in being able to take its eye off of inflation and be concerned a little bit more about real GDP growth in the short run.

Scott l’a expliqué, mais un avantage perçu du ciblage du PIB nominal est qu’il offre la marge de manœuvre voulue pour que la banque centrale, la Banque du Canada dans ce cas-ci, puisse détourner son attention de l’inflation, afin de surveiller de plus près la croissance du PIB réel à court terme.


On the European level one can think of Jean-Claude Trichet and Mario Draghi and even beyond Europe, changing from a po-sition in the government to the central bank is not unusual, recent examples are the Governor of the Bank of Canada and his Deputy, Mark Carney and Tiff Macklem.

Au niveau européen, on peut penser à Jean-Claude Trichet et à Mario Draghi. Hors d'Europe aussi, quitter un poste au gouvernement pour un poste à la banque centrale n'est pas inhabituel: des exemples récents en sont le gouverneur de la Banque du Canada et ses sous-gouverneurs Mark Carney et Tiff Macklem.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and ther ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ...[+++]


M. whereas the central banks of Canada and Sweden put an end to a long series of rate cuts by increasing their main refinancing rate in April 2002, and whereas the chairman of the Federal Reserve declared in his testimony to the US Congress on 17 April 2002 that "over time, the current accommodative stance of (Fed) monetary policy is not likely to be consistent with maintaining price stability",

M. considérant que les banques centrales du Canada et de Suède ont mis fin à une longue série de réductions des taux en augmentant leur taux principal de refinancement en avril 2002; considérant, en outre, que le président de la Federal Reserve Bank (Fed) déclarait le 17 avril 2002 devant le Congrès américain qu'avec le temps, l'esprit de conciliation qui anime actuellement la Fed dans sa politique monétaire ne va guère dans le sens d'un maintien de la stabilité des prix,


PNR data are sent to a set of central units within the DHS, the Canada Border Services Agency and the Australian Customs Service, which may transfer such data to other domestic authorities responsible for law enforcement or counter-terrorism.

Les données PNR sont envoyées à un ensemble d'unités centrales au sein du DHS, de l'Agence des services frontaliers du Canada et du service des douanes australien, qui ne peuvent les transférer qu'à d'autres services nationaux compétents en matière de répression ou de lutte antiterroriste.


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium Mr Melchior WATHELET Deputy Prime Minister, Minister for Justice Mr Johan VANDE LANOTTE Minister for the Interior Denmark Ms Birte WEISS Minister for the Interior Mr Bjoern WESTH Minister for Justice GERMANY Mr Manfred KANTHER Minister for the Interior Mr Kurt SCHELTER State Secretary, Ministry of the Interior Mr Ingo KOBER State Secretary, Ministry of Justice Mr Alwin ZIEL Minister for the Interior, Brandenburg Mr Hermann LEEB Minister for Justice, Bavaria Greece Mr Sifis VALIRAKIS Minister for Public Order Mr Anastasios PEPONIS Minister for Justice Spain Mr Juan Albert BELLOCH Minister for Justice Ms Maria Teresa F. DE LA VEGA SANZ State ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Melchior WATHELET Vice-Premier Ministre, Ministre de la Justice M. Johan VANDE LANOTTE Ministre de l'Intérieur Pour le Danemark : Mme Birte WEISS Ministre de l'Intérieur M. Bjoern WESTH Ministre de la Justice Pour l'Allemagne : M. Manfred KANTHER Ministre de l'Intérieur M. Kurt SCHELTER Secrétaire d'Etat à l'Intérieur M. Ingo KOBER Secrétaire d'Etat à la Justice M. Alwin ZIEL Ministre de l'Intérieur du Land de Brandenburg M. Hermann LEEB Ministre de la Justice de la Bavière Pour la Grèce : M. Sifis V ...[+++]


w