It is a wide ranging government bill that has a number of purposes: first, to streamline, consolidate and modernize the marine regulatory regim
e; second, to make Canadian ports more competitive, efficient and commercially oriented; third, to dismantle the bureaucratic and discredited Canada Ports Corporation resulting in the establishment of autonomous port authorities and the divestiture or closure of certain harbours and ports due to inefficiency and/or redundancy; fourth, to dismantle the ports police division of Canada Ports Corporation, shifting this responsibility to local and regional p
...[+++]olice forces; fifth, to commercialize the St. Lawrence Seaway through a joint venture with the U.S. seaway authorities; sixth, to commercialize various government ferry services and other infrastructure relating to maritime trade and transportation, including numerous Marine Atlantic operations; finally, seventh, to amend the federal Pilotage Act and amend and repeal other acts as a result in order to improve the cost effectiveness, efficiency and self-sufficiency of national pilotage services (1620 ) The Reform Party supports the general intent of Bill C-44.Cette vaste mesure législative gouvernementale vise un certain nombre d'objectifs: premièrement, rationaliser, grouper et moderniser le régime de réglementation maritime; deuxièmemen
t, rendre les ports canadiens plus concurrentiels, plus efficaces et davantage axés sur le commerce; troisièmement, démanteler la Société canadienne des
ports, organisme bureaucratique discrédité, ce qui permettra la création d'administrations portuaires autonomes et l'aliénation ou la fermeture de certains havres et
ports à cause d'une inefficacité ou d'une surabondance; quatrièmement, démante
...[+++]ler la division de la police des ports de la Société canadienne des ports et transférer cette responsabilité aux forces policières locales et régionales; cinquièmement, commercialiser la voie maritime du Saint-Laurent au moyen d'une coentreprise avec les administrations maritimes américaines; sixièmement, commercialiser divers services fédéraux de traversiers et d'autres infrastructures liées au commerce et au transport maritimes, y compris de nombreuses activités de la société Marine Atlantique; septièmement, modifier la loi fédérale sur le pilotage et modifier ou supprimer d'autres lois en conséquence afin d'accroître la rentabilité, l'efficacité et l'autonomie des services nationaux de pilotage (1620) Le Parti réformiste appuie l'objectif général du projet de loi C-44.