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Candidacy
Candidate nomination meeting
Candidate officially nominated
Candidature
Confirmed candidate
Day fixed for the nomination of candidates
Day of nomination
Day of nominations
Making of a nomination
Nomination as a candidate
Nomination day
Nomination of a replacement candidate
Nomination of candidates
Official candidate
Officially nominated candidate
Right to nominate a candidate

Traduction de «candidate nominated since » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
candidate nomination meeting

assemblée d'investiture | réunion d'investiture | convention à l'investiture | convention


confirmed candidate [ officially nominated candidate | official candidate | candidate officially nominated ]

candidat confirmé [ candidate confirmée | candidat officiellement désigné | candidate officiellement désignée | candidat officiellement présenté | candidat officiel | candidate officielle ]


nomination day [ day of nomination | day of nominations | day fixed for the nomination of candidates ]

jour de clôture des candidatures [ jour des présentations | jour de la présentation | jour des déclarations | jour de la déclaration | jour de déclaration de candidature ]


nomination of candidates [ making of a nomination ]

présentation des candidats [ mise en candidature | présentation des candidatures ]




a candidate may not be nominated in more than one constituency

les candidatures multiples sont interdites


nomination of a replacement candidate

proposition de remplacement | candidature de remplacement




candidature | candidacy | nomination as a candidate

candidature
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Although this Rule, unlike Rule 16(1), does not expressly provide for new nominations to be introduced between ballots during the election of Vice-Presidents, such action is permissible because Parliament, being a sovereign body, must be able to consider all possible candidates, especially since the absence of such an option might impede the smooth running of the election.

Quoique, à la différence de l'article 16, paragraphe 1, l'introduction de nouvelles candidatures entre les différents tours de scrutin ne soit pas expressément prévue lors de l'élection des vice-présidents, celle-ci est de droit en raison de la souveraineté de l'Assemblée, qui doit pouvoir se déterminer sur toute candidature possible, d'autant plus que l'absence de cette faculté pourrait faire obstacle au bon déroulement de l'élection.


With respect to the nomination of directors for appointment by the body competent under national company law, the responsibility for identifying candidates to fill board vacancies should in principle be entrusted to a group composed mainly of executive directors, since executive directors can usefully bring their deep knowledge of the challenges facing the company and of the skills and experience of the human resources grown up wit ...[+++]

En ce qui concerne la proposition des administrateurs en vue de leur nomination par l'organe compétent en vertu du droit national des sociétés, la responsabilité de la sélection des candidats aptes à occuper ces fonctions devrait en principe être laissée à un groupe principalement composé de membres du conseil d'administration, car les administrateurs peuvent utilement apporter leur connaissance approfondie des défis auxquels la so ...[+++]


Although this Rule, unlike Rule 14(1), does not expressly provide for new nominations to be introduced between ballots during the election of Vice-Presidents, such action is permissible because Parliament, being a sovereign body, must be able to consider all possible candidates, especially since the absence of such an option might impede the smooth running of the election.

Quoique, à la différence de l'article 14, paragraphe 1, l'introduction de nouvelles candidatures entre les différents tours de scrutin ne soit pas expressément prévue lors de l'élection des vice-présidents, celle-ci est de droit en raison de la souveraineté de l'Assemblée, qui doit pouvoir se déterminer sur toute candidature possible, d'autant plus que l'absence de cette faculté pourrait faire obstacle au bon déroulement de l'élection.


Since the entry into force of that act, other regulations establishing other agencies, such as in particular Regulation (EC) No 1907/2006 on the European Chemicals Agency, Regulation (EC) No 726/2004 on the European Medicines Agency and Regulation (EC) No 178/2002 on the European Food Safety Authority, have included the provision that the candidate nominated by the Management Board of the Agency is invited to make a statement to the European Parliament and to answer questions put by its Members.

Depuis l'entrée en vigueur de cet acte, d'autres règlements établissant d'autres agences, comme en particulier le règlement (CE) n° 1907/2006 instituant l'Agence européenne des produits chimiques, le règlement (CE) n° 726/2004 instituant l'Agence européenne des médicaments et le règlement (CE) n° 178/2002 instituant l'Autorité européenne de sécurité des aliments, contiennent la disposition prévoyant que le candidat retenu par le conseil d'administration de l'agence est invité à faire une déclaration devant le Parlement européen et à r ...[+++]


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Although this Rule, unlike Rule 14(1), does not expressly provide for new nominations to be introduced between ballots during the election of Vice-Presidents, such action is permissible because Parliament, being a sovereign body, must be able to consider all possible candidates, especially since the absence of such an option might impede the smooth running of the election.

Quoique, à la différence de l'article 14, paragraphe 1, l'introduction de nouvelles candidatures entre les différents tours de scrutin ne soit pas expressément prévue lors de l'élection des vice-présidents, celle-ci est de droit en raison de la souveraineté de l'Assemblée, qui doit pouvoir se déterminer sur toute candidature possible, d'autant plus que l'absence de cette faculté pourrait faire obstacle au bon déroulement de l'élection.


Although this Rule, unlike Rule 14(1), does not expressly provide for new nominations to be introduced between ballots during the election of Vice-Presidents, such action is permissible because Parliament, being a sovereign body, must be able to consider all possible candidates, especially since the absence of such an option might impede the smooth running of the election.

Quoique, à la différence de l'article 14, paragraphe 1, l'introduction de nouvelles candidatures entre les différents tours de scrutin ne soit pas expressément prévue lors de l'élection des vice-présidents, celle-ci est de droit en raison de la souveraineté de l'Assemblée, qui doit pouvoir se déterminer sur toute candidature possible, d'autant plus que l'absence de cette faculté pourrait faire obstacle au bon déroulement de l'élection.


More important, since 1974, we have very effectively reined in the costs of running for office through expense limits at the party level, the candidate level and, as of the last round of reforms, even at the nomination race level.

Mais ce qui est plus important, c'est que depuis 1974, nous avons réussi à bien contenir les coûts en imposant des limites de dépenses, tant au niveau du parti que du candidat, et même, grâce aux dernières réformes, au niveau de la course à la candidature.


Among the candidates appointed so far to the Social Security Tribunal we have Valerie Parker, who donated $1,450 to the Conservative Party; Leroy Legere, a former MP and provincial Conservative minister in Nova Scotia; Pierre Lafontaine, a defeated Conservative candidate in Jeanne-Le Ber in the 2011 election; Jean-Philippe Payment, a defeated Conservative candidate in Terrebonne—Blainville in 2011; Claude Durand, a defeated candidate in Trois-Rivières in 2008, Alcide Boudreault, a defeated candidate in Chicoutimi—Le Fjord in 2004 and 2006; Shane Parker, who fought for the Conservative nomination ...[+++]

Parmi les candidats nommés jusqu'à maintenant au Tribunal de la sécurité sociale, on retrouve Valerie Parker, qui a donné 1 450 $ au Parti conservateur; Leroy Legere, un ancien député et ministre conservateur provincial en Nouvelle-Écosse; Pierre Lafontaine, un candidat conservateur défait dans Jeanne-Le Ber à l'élection de 2011; Jean-Philippe Payment, un candidat conservateur défait dans Terrebonne—Blainville en 2011; Claude Durand, une candidate défaite dans Trois-Rivières en 2008, Alcide Boudreault, un candidat défait à Chicoutimi—Le Fjord en 2004 et 2006; Shane Parker, qui a disputé l'investiture conservatrice dans Saskatoon—Ros ...[+++]


Will the minister give his word today that any candidate nominated since the election process began will be eligible for election, regardless of the minister having changed the rules halfway through the election process, yes or no?

Le ministre va-t-il, oui ou non, promettre aujourd'hui que tout candidat désigné depuis le début du processus électoral sera admissible, sans égard au fait que le ministre a modifié les règles au beau milieu du processus?


Here the court ruled that requiring a party to nominate 50 candidates before its name could appear on the ballot represented an unjustifiable limitation on the rights of voters to make an informed choice, since it denied them important information about candidates.

Elle a cette fois décrété que l'obligation faite aux partis politiques de nommer 50 candidats avant que leur nom puisse figurer sur le bulletin de vote limite de façon indue le droit des électeurs de faire un choix éclairé, puisque l'absence de mention du nom du parti prive ces électeurs de renseignements importants au sujet des candidats.




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'candidate nominated since' ->

Date index: 2021-12-10
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