Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
41
HCAA

Traduction de «case 41 2001 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Research Case Studies: An Additional Perspective on Data Privacy, Summary 2001

Études de cas en recherche : autre perspective du caractère privé des données, Résumé 2001


Federal Act of 22 June 2001 on the Hague Convention on Adoption and on Measures to Protect Children in International Adoption Cases [ HCAA ]

Loi fédérale du 22 juin 2001 relative à la Convention de La Haye sur l'adoption et aux mesures de protection de l'enfant en cas d'adoption internationale [ LF-CLaH ]


Canada's SchoolNet GrassRoots Program: Case Studies 2000-2001

Programme Rescol à la source : étude de cas 2000-2001
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
41. Reminds that good governance connects the concepts of ‘access to documents’ and ‘access to information’; calls for a change in the current legislation applying Article 6(2) and (4) of Regulation (EC) No 1049/2001, as regards clarification of requests and assistance to the citizen, to cases of a ‘request for information’ where documents exist which are relevant to such a request;

41. rappelle que la bonne gouvernance associe les concepts d'«accès aux documents» et d'«accès à l'information»; demande une modification de la législation actuelle appliquant l'article 6, paragraphes 2 et 4, du règlement (CE) n° 1049/2001, en ce qui concerne les demandes de clarification et l'assistance aux citoyens, aux cas de «demandes d'informations» pour lesquelles des documents pertinents existent;


16.Calls on the EU institutions and Member States to promote a common administrative culture of transparency founded on the principles outlined in Article 41 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, by the case-law of the ECJ, the recommendations of the European Ombudsman and the best practices of the Member States; considers that, as is already the case for data protection officers, each Directorate General of the EU institutions should ensure that documents are tabled, registered, classified, declassified and disseminated consistently with the principle of good administration, Regulation (EC) No 1049/ ...[+++]

16. invite les institutions de l'Union et les États membres à promouvoir une culture administrative commune de la transparence, fondée sur les principes énoncés dans l'article 41 de la Charte des droits fondamentaux de l'Union, la jurisprudence de la CJCE, les recommandations du Médiateur européen et les meilleures pratiques des États membres; estime que, à l'instar de ce qui se passe pour la protection des données, chaque direction générale des institutions de l'Union devrait garantir le dépôt, le classement, la déclassification, l'enregistrement et la diffusion des documents, conformément au principe de bonne administration, au règlement (CE ...[+++]


16. Calls on the EU institutions and Member States to promote a common administrative culture of transparency founded on the principles outlined in Article 41 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, by the case-law of the ECJ, the recommendations of the European Ombudsman and the best practices of the Member States; considers that, as is already the case for data protection officers, each Directorate General of the EU institutions should ensure that documents are tabled, registered, classified, declassified and disseminated consistently with the principle of good administration, Regulation (EC) No 1049/ ...[+++]

16. invite les institutions de l'Union et les États membres à promouvoir une culture administrative commune de la transparence, fondée sur les principes énoncés dans l'article 41 de la Charte des droits fondamentaux de l'Union, la jurisprudence de la CJCE, les recommandations du Médiateur européen et les meilleures pratiques des États membres; estime que, à l'instar de ce qui se passe pour la protection des données, chaque direction générale des institutions de l'Union devrait garantir le dépôt, l'enregistrement, le classement, la déclassification et la diffusion des documents, conformément au principe de bonne administration, au règlement (CE ...[+++]


16. Calls on the EU institutions and Member States to promote a common administrative culture of transparency founded on the principles outlined in Article 41 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, by the case-law of the ECJ, the recommendations of the European Ombudsman and the best practices of the Member States; considers that, as is already the case for data protection officers, each Directorate General of the EU institutions should ensure that documents are tabled, registered, classified, declassified and disseminated consistently with the principle of good administration, Regulation (EC) No 1049/ ...[+++]

16. invite les institutions de l'Union et les États membres à promouvoir une culture administrative commune de la transparence, fondée sur les principes énoncés dans l'article 41 de la Charte des droits fondamentaux de l'Union, la jurisprudence de la CJCE, les recommandations du Médiateur européen et les meilleures pratiques des États membres; estime que, à l'instar de ce qui se passe pour la protection des données, chaque direction générale des institutions de l'Union devrait garantir le dépôt, l'enregistrement, le classement, la déclassification et la diffusion des documents, conformément au principe de bonne administration, au règlement (CE ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We further note that, in the case involving Ms. O’Neill, the Ontario Superior Court rejected the government’s argument that a general public interest defence already exists under section 4.[41] The judge concluded that the express availability of the defence under section 15, in conjunction with its absence under section 4, indicated Parliament’s intention in 2001 not to provide for a public interest defence for the section 4 leaka ...[+++]

Le juge a conclu que la mention expresse d’une telle défense à l’article 15, compte tenu de l’absence de disposition similaire à l’article 4, témoigne de l’intention du Parlement de ne pas prévoir en 2001 de défense générale d’intérêt public pour les infractions de révélation prévues à l’article 4.


(18) Position of Germany in Case 41/2001, State aid for Klausner Nordic Timber GmbH Co KG.

(18) Position de l'Allemagne dans l'affaire C 41/2001, aide d'État en faveur de Klausner Nordic Timber GmbH Co. KG.


14. A parallel survey in the 13 applicant countries showed that in autumn 2001 59% of those surveyed felt that EU membership would be a 'good thing' for their country: it is worrying, however, that in six applicant countries less than 50% of respondents felt this to be the case (the Czech Republic 46%, Lithuania 41%, Slovenia 41%, Malta 39%, Estonia 33%, Latvia 33%).

14. Une enquête parallèle, menée dans les 13 pays candidats, montre qu'à l'automne 2001, 59% des personnes interrogées estimaient que l'adhésion à l'Union européenne serait "une bonne chose" pour leur pays: il est toutefois préoccupant de noter que dans six pays candidats, moins de 50% des personnes interrogées partageaient cet avis (46% en République tchèque, 41% en Lituanie, 41% en Slovénie, 39% à Malte, 33% en Estonie et 33% en Lettonie).


The aid paid to "Gotha old" via the Lintra-Holding was evaluated in the case C 41/99 LINTRA, in which the Commission took a negative decision in March 2001, ordering the recovery of aid totalling DM 8.236 million, including from its successor company.

L'aide versée à l'ancienne entreprise Gotha par l'intermédiaire de Lintra-Holding a été examinée dans le dossier C 41/99 LINTRA, dans lequel la Commission a pris, en mars 2001, une décision négative ordonnant la récupération d'aides d'un montant total de 8,236 millions de DEM, y compris auprès de la société ayant succédé à l'ancienne entreprise.


(78) Case C-62/86, AKZO v Commission, [1991] ECR I-3359, paragraph 60; Case T-228/97, Irish Sugar v Commission, [1999] ECR II-2969, paragraph 70, Case Hoffmann-La Roche v Commission, op. cit, paragraph 41, Case T-139/98, AAMS and Others v Commission [2001 ECR II-0000, paragraph 51. However, large market shares can become accurate measurements only on the assumption that competitors are unable to expand their output by sufficient volume to meet the shifting demand resulting from a rival's price increase.

(78) Arrêt rendu dans l'affaire C-62/86, AKZO contre Commission, Recueil 1991, p. I-3359, point 60; arrêts rendus dans l'affaire T-228/97, Irish Sugar contre Commission, Recueil 1999, p. II-2969, point 70, l'affaire Hoffmann-La Roche contre Commission précitée, point 41 et l'affaire T-139/98, AAMS et autres contre Commission, point 51, non encore publiée au Recueil.


The aid paid to Gothaer Fahrzeugwerk in liquidation via the Lintra-Holding was evaluated in the case C 41/99 LINTRA, in which the Commission took a decision on 28 March 2001 (see IP/01/454) According to this decision DEM 35 million has to be recovered from the Lintra-Holding and its subsidiaries, including Gothaer Fahrzeugwerk in liquidation.

La question de l'aide versée, par l'intermédiaire de Lintra-Holding, à l'entreprise en liquidation Gothaer Fahrzeugwerk a été examinée dans le dossier C 41/99 Lintra, sur lequel la Commission s'était prononcée par décision du 28 mars 2001 (voir IP/01/454). Conformément à cette décision, un montant de 35 millions de DEM doit être récupéré auprès de Lintra-Holding et de ses filiales, parmi lesquelles l'entreprise en liquidation Gothaer Fahrzeugwerk.




D'autres ont cherché : case 41 2001     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'case 41 2001' ->

Date index: 2021-05-16
w