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Assess bridge integrity for external risks
Bridge integrity external risk identification
CCEE
CECE
CEE
CEEC
Central and Eastern European Countries
Central and Eastern European countries
Countries of Central and Eastern Europe
Countries of Eastern and Central Europe
Identify external risks to bridge integrity
Inspecting bridge integrity for external risks
Integrate exercise science to the programme design
Integrate kinesiology in the programme
Integrated action area
Integrated development operation
Integrated development programme
Integrated truss structure S1
Integrated truss structure-S1
Integrated truss structure-starboard one
Operate train integrated electronic control centre
Regional integration
S-1 truss
S-1 truss segment
S1
S1 integrated truss segment
S1 integrated truss structure
S1 truss
The countries of Central and Eastern Europe

Traduction de «ceecs for integration » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Central and Eastern European countries | Countries of Central and Eastern Europe | Countries of Eastern and Central Europe | CCEE [Abbr.] | CECE [Abbr.] | CEE [Abbr.] | CEEC [Abbr.]

pays d'Europe centrale et orientale | ECO [Abbr.] | PECO [Abbr.]


Central and Eastern European Countries [ CEEC ]

pays d'Europe centrale et orientale [ PECO ]


Central and Eastern European Countries | countries of Central and Eastern Europe | CCEE [Abbr.] | CEEC [Abbr.]

Pays de l'Europe centrale et de l'Est | Pays d'Europe Centrale et Orientale | PECE [Abbr.] | PECO [Abbr.]


Central and Eastern European Countries | the countries of Central and Eastern Europe | CCEE [Abbr.] | CEEC [Abbr.]

pays d'Europe centrale et orientale | PECO [Abbr.]


integrated development programme [ integrated action area | integrated development operation ]

programme de développement intégré [ opération intégrée de développement | zone d'action intégrée ]


assess bridge integrity for external risks | bridge integrity external risk identification | identify external risks to bridge integrity | inspecting bridge integrity for external risks

identifier les risques extérieurs pour l’intégrité d’un pont




integrate exercise science to the programme design | integrate kinesiology in the programme | integrate exercise science to the design of the programme | integrate science to the design of the exercise programme

intégrer les sciences de l'exercice dans la conception d'un programme


perform integrated electronic control centre operations | undertake integrated electronic control centre operations | operate integrated electronic control centres for trains | operate train integrated electronic control centre

utiliser un centre de contrôle électronique intégré


S1 truss [ S1 | S-1 truss | integrated truss structure S1 | integrated truss structure-S1 | S1 integrated truss structure | integrated truss structure-starboard one | S1 integrated truss segment | S-1 truss segment ]

poutre S1 [ S1 | segment de poutre intégrée S1 | poutrelle S1 ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A EUR 2 million EMCDDA - CEEC Co-operation Project started in February 2001 and was implemented by EMCDDA. The project aimed at integrating the 12 negotiating countries into the activities of the EMCDDA and establishing structural links with the REITOX network (Réseau européen d'information sur les drogues et les toxicomanies).

Un projet de coopération de 2 millions d'euros entre l'Observatoire européen des drogues et des toxicomanies (OEDT) et les pays d'Europe centrale et orientale (PECO), lancé en février 2001, a été mis en oeuvre par l'OEDT. Il vise à intégrer les douze pays candidats dans les activités de l'OEDT et à établir des liens structurels avec le réseau REITOX (réseau européen d'information sur les drogues et les toxicomanies).


D. whereas the agricultural sector plays an important role in the political and economic life of the 13 applicant countries, whereas significant differences exist between agriculture in the EU-15 and agriculture in the applicant countries; whereas the structure of, conditions for and history of agriculture in the ten Central and Eastern European countries (CEECs) vary greatly but also have much in common and whereas this means that particular attention must be focused on them, whereas modernisation of the CEECs' agricultural sectors and their integration into the common agricultural policy (CAP) is going to pose a big challenge over th ...[+++]

D. considérant que le secteur agricole joue un rôle majeur dans la vie économique et politique des treize pays candidats; que, dans ce secteur, des différences considérables existent entre l'Europe des quinze et les pays candidats; que les structures, les caractéristiques et le contexte historique de l'agriculture dans les dix pays d'Europe centrale et orientale (PECO) présentent de nombreuses différences, mais aussi, bon nombre de traits communs, raison pour laquelle ils font l'objet d'une attention particulière; que la modernisation du secteur agricole des PECO et son intégration ...[+++]


D. whereas the agricultural sector plays an important role in the political and economic life of the 13 applicant countries, whereas significant differences exist between agriculture in the EU-15 and agriculture in the applicant countries, whereas the structure of, conditions for and history of agriculture in the ten Central and Eastern European countries (CEECs) vary greatly but also have much in common and whereas this means that particular attention must be focused on them, whereas modernisation of the CEECs' agricultural sectors and their integration into the common agricultural policy (CAP) is going to pose a big challenge over the ...[+++]

D. considérant que le secteur agricole joue un rôle majeur dans la vie économique et politique des treize pays candidats; que, dans ce secteur, des différences considérables existent entre l'Europe des quinze et les pays candidats; que les structures, les caractéristiques et le contexte historique de l'agriculture dans les dix pays d'Europe centrale et orientale présentent de nombreuses différences, mais aussi, bon nombre de traits communs, raison pour laquelle ils font l'objet d'une attention particulière; que la modernisation du secteur agricole des PECO et son intégration ...[+++]


19. Considers that the structural changes in the rural areas of the CEECs must be supported and that alternative employment opportunities must be promoted in order to guarantee the integrity of the countryside and to prevent depopulation;

19. estime qu'il y a lieu de soutenir les réformes structurelles dans les zones rurales des PECO et de promouvoir de nouvelles possibilités d'emploi, de manière à ce que l'espace rural puisse demeurer intact et à éviter le dépeuplement;


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The integration of the ten applicant countries of Central and Eastern Europe (CEECs) poses a specific challenge in the sphere of agriculture.

L'intégration des dix pays candidats d'Europe centrale et orientale (PECO) constitue un défi particulier au niveau de l'agriculture.


65. Considers that if the integration process is well prepared, significant migration from the CEECs into the EU is not to be expected; is convinced, however, that in order to maintain social cohesion as well as social peace in an enlarged EU, social exclusion and poverty in the CEECs have to be reduced drastically; points out that measures must be taken to head off and contain social tensions in the border regions between the EU and the CEECs, due to the strongly divergent standards of living and ...[+++]

65. estime que, si le processus d'intégration est bien préparé, des migrations significatives des PECO vers l'Union européenne ne sont pas à prévoir; est convaincu, néanmoins, que pour maintenir la cohésion et la paix sociales dans une Union européenne élargie il faut réduire radicalement l'exclusion sociale et la pauvreté dans les PECO; souligne qu'il convient de se doter des moyens de prévenir et de contenir les tensions sociales, dues aux importants écarts de niveaux de vie et de revenus, dans les régions frontalières entre l'Uni ...[+++]


The White Paper (preparing the associated CEECs for integration into the EU internal market) underlines, in the section on energy, the need for full application of key internal market directives in combination with EC competition law. As for the nuclear sector, the White Paper refers to problems of supply, safeguards and waste shipments.

Le livre blanc (préparation des États associés de l'Europe centrale et orientale à leur intégration dans le marché intérieur de l'Union européenne) souligne dans la partie consacrée à l'énergie la nécessité d'appliquer intégralement les principales directives relatives au marché intérieur ainsi que les dispositions conjointes du droit de la concurrence de la Communauté européenne. En ce qui concerne le secteur nucléaire, le livre blanc évoque les problèmes d'approvisionnement, de contrôle de sécurité et de transfert de déchets nucléaires.


As with all the CEECs, apart from the numerical evaluation of progress made in the process of approximation of legislation (579 out of the 899 Directives listed in the 1995 White Paper on preparing the CEECs for integration into the Single Market were transposed by Hungary by 30 June 1997), there is a need to improve the "quality" of approximation, that is to say the degree of conformity with EU legislation.

Comme c'est le cas pour tous les PECO, outre l'évaluation quantitative des progrès réalisés dans la voie du rapprochement de la législation (au 30 juin 1997, 579 directives sur les 899 énumérées dans le Livre blanc de 1995 sur la préparation des États associés de l'Europe centrale et orientale à leur intégration dans le marché intérieur de l'Union avaient été transposées par la Hongrie), il faut améliorer la "qualité" du rapprochement, c'est-à-dire le degré de conformité avec la législation communautaire.


Mr Monti will identify six areas where he has taken initiatives during the course of this year: 1) Completing the legislative framework for the Single Market (e.g. the proposals for elimination of border checks on people in a framework of security) 2) Enforcing Single Market rules more effectively to ensure a level playing field (e.g. more rapid and transparent Commission infringement procedures; EU Court sanctions against Member States for violations of EU legislation 3) Developing the Single Market to take account of technological change and new dimensions in economic activity (e.g. Green Papers on different aspects of the information society) 4) Preparing for enlargement of the Single Market to the East (CEECs) and the South (Cyprus and ...[+++]

M. Monti identifiera six lignes d'actions, la Commission ayant déjà pris des initiatives au cours de l'année en cours sur chacune d'entre elles: 1) Achever le cadre législatif du Marché unique, (p. e. adoption des directives sur l'élimination des contrôles aux frontières intérieures sur les personnes); 2) Veiller au respect scrupuleux des règles du marché intérieur (p. e. en assurant de la part de la Commission une gestion des procédures d'infraction plus rapide et transparente; 3) Développer le Marché unique pour tenir compte de l'é ...[+++]


Specialised technical assistance: a new delivery framework For its part, the Union will enhance and adapt its technical assistance response to the challenge of preparing the CEECs for integration into the internal market.

L'assistance technique spécialisée: un nouveau canal Pour sa part, l'Union améliorera et adaptera la réponse qu'elle apporte en termes d'assistance technique au défi que constitue la préparation des PECO à leur intégration au marché intérieur.


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