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ELHOO
Financing of the Community budget
Financing of the EC budget
Financing of the EU budget
Financing of the European Union budget
Financing of the European Union's budget
Financing of the budget of the European Union
Helsinki Protocol
PDSO
Protocol on the Reduction of Sulphur Emissions
Running point
SO2 Protocol
The x-per-cent point in the distillation

Traduction de «cent the finance » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Order Authorizing the Issue of Circulation Coins of Fifty Cents,Twenty-Five Cents, Ten Cents and Five Cents and Specifying their Characteristics

Décret autorisant l'émission de pièces de monnaie de circulation de cinquante cents, vingt-cinq cents, dix cents et cinq cents et précisant leurs caractéristiques


Protocol to the 1979 Convention on Long-Range Transboundary Air Pollution on the Reduction of Sulphur Emissions or their Transboundary Fluxes by at Least 30 Per Cent [ Protocol on the reduction of sulphur emissions or their transboundary fluxes by at least 30 per cent | Protocol to the Convention on Reduction of Sulphur Emissions on their Transboundary Fluxes by at least 30 percent | SO2 Protocol ]

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, de 1979, relatif à la réduction des émissions de soufre ou de leurs flux transfrontières d'au moins 30 pour cent [ Protocole à la Convention de 1979 sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, relatif à la réduction des émissions de soufre ou de leurs flux transfrontières d'au moins 30 pour cent | Protocole relatif à la réduction des émissions de so ]


Helsinki Protocol | Protocol on the Reduction of Sulphur Emissions | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on the Reduction of Sulphur Emissions or their Transboundary Fluxes by at least 30 per cent

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance de 1979, relatif à la réduction des émissions de soufre ou de leurs flux transfrontières d'au moins 30 pour cent | Protocole d'Helsinki | Protocole d'Helsinki sur la réduction des émissions de SO2


running point | the x-per-cent point in the distillation

point x-pour-cent de distillation


the euro will be divided into one hundred sub-units with the name cent

L'euro sera divisé en cent subdivisions appelées cent .


An Act to amend the Currency Act (abolition of the cent)

Loi modifiant la Loi sur la monnaie (abolition de la pièce d'un cent)


financing of the EU budget [ financing of the budget of the European Union | financing of the Community budget | financing of the EC budget | financing of the European Union's budget | financing of the European Union budget ]

financement du budget de l'UE [ financement du budget CE | financement du budget communautaire | financement du budget de l'Union européenne ]


Ordinance of 12 November 1997 on the Incentive Tax on Extra-Light Heating Oil with a Sulphur content of more than 0.1 per cent [ ELHOO ]

Ordonnance du 12 novembre 1997 sur la taxe d'incitation sur l'huile de chauffage «extra-légère» d'une teneur en soufre supérieure à 0,1 pour cent [ OHEL ]


Ordinance of 15 October 2003 on the Incentive Tax on Petrol and Diesel with a Sulphur content of more than 0.001 per cent [ PDSO ]

Ordonnance du 15 octobre 2003 sur la taxe d'incitation sur l'essence et l'huile diesel d'une teneur en soufre supérieure à 0,001 % [ OEDS ]


United Nations International Convention for the Suppression of the Financing of Terrorism | UN Convention for the Suppression of the Financing of Terrorism

Convention internationale des Nations Unies pour la répression du financement du terrorisme | Convention internationale de l'ONU pour la répression du financement du terrorisme
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The expected rapid increase in the old-age dependency ratio between the years 2000 and 2050 (from 18 per cent to 38.6 per cent) is to exert significant fiscal pressure on public finances in the future.

La hausse rapide du ratio de dépendance des personnes âgées qui est attendue entre 2000 et 2050 (de 18 à 38,6%) devrait à l'avenir provoquer des tensions budgétaires croissantes au niveau des finances publiques.


The sustainability of public finances in view of the ageing population is far from secured in about half of the Member States (notably BE, DE, EL, ES, FR, IT, and PT) [9]. As a whole, the average government debt to GDP ratio in the EU has not declined between 2000 and 2003 and thus remains at 64.1 per cent of GDP (70.4 per cent of GDP in the euro area).

Portugal). [9] Globalement, le ratio de la dette publique moyen dans l'UE n'a pas décliné entre 2000 et 2003 et reste situé à 64,1 % du PIB (70,4 % du PIB dans la zone euro).


Average GDP growth declined gradually to a mere 0.4 per cent in 2003, the rate of unemployment increased by about half a percentage point to 8.9 per cent, while public finances deteriorated further.

La croissance moyenne du PIB a diminué graduellement, tombant à 0,4 % en 2003, le taux de chômage a augmenté d'un demi point à 8,9 %, et les finances publiques se sont creusées davantage.


Second, Poland remains below the EU15 average in terms of investment in ICT and RD. The low level of business investment in RD is particularly problematic (only 30 per cent of the total RD expenditure is financed by firms).

En second lieu, la Pologne reste en dessous de la moyenne de l'UE à 15 pour ce qui est des TIC et de la RD. Le faible niveau des investissements du secteur privé dans les TIC pose particulièrement problème (seuls 30% du total des dépenses en RD proviennent des entreprises).


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The low level of public debt (around 5 per cent of GDP) and the positive credit rating of the country help to allay immediate stability concerns about the financing of the current account deficit.

Le faible niveau de la dette publique (environ 5% du PIB) et la bonne notation de crédit du pays lui ont permis d'éloigner les risques immédiats d'instabilité au niveau du financement du déficit de la balance courante.


25. Calls on the Council to establish an EU level general Financial Transaction Tax (FTT) to curb speculation and to ensure that the financial sector contributes fairly towards economic recovery and re-financing the fiscal burden of public rescue operations; points out that according to recent studies, in Europe a general FTT of 0.1 per cent could raise annual revenues of 2.1 per cent of GDP (approximately 262 billion EUR); proposes that revenues from a general FTT should be used for development assistance, anti-crisis measures and ...[+++]

25. invite le Conseil à instaurer une taxe générale sur les transactions financières au niveau de l'UE afin de maîtriser la spéculation financière et de garantir que le secteur financier contribue équitablement à la reprise économique et au financement de la charge budgétaire des opérations publiques de sauvetage; fait remarquer qu'en Europe, selon des études récentes, une taxe générale sur les transactions financières de 0,1 % pourrait générer des recettes annuelles à hauteur de 2,1 % du PIB (soit approximativement 262 milliards d'EUR); propose que les recettes issues d'une taxe générale sur les transactions financières ...[+++]


Contributions in kind should be possible for the full 10 per cent co-financing as some organisations have great difficulties in finding other sources of funding.

Les apports en nature doivent être possibles pour la totalité de cette tranche de cofinancement, dès lors que certaines organisations ont de grosses difficultés à trouver d'autres sources de financement.


14. Calls on the Commission to ensure that, in order to guarantee sound finances, the essential structure of the Stability and Growth Pact is safeguarded in any proposed reform, in particular the reference to the existing three per cent deficit and 60 per cent debt ceilings, whilst foreseeing the possibility of some flexibility for countries with low debt ratios in times of severe recession, provided this encourages good behaviour in times of growth and underpins general structural reform;

14. demande à la Commission de veiller, afin de garantir des finances saines, à ce que la structure fondamentale du pacte de stabilité et de croissance soit préservée lors de toute révision, en particulier en ce qui concerne les plafonds de 3% de déficit et de 60% d'endettement, non sans prévoir la possibilité d'une certaine souplesse pour les pays à faible taux de dette publique en période de récession profonde, à condition que cela encourage les bonnes pratiques en temps de croissance et que cela soutienne les réformes structurelles ...[+++]


5. 5 An operating grant under part 2 of the Annex shall not fund all the body's eligible expenditure in the calendar year for which it is awarded. At least 20 per cent of the budgets of the bodies covered by this part must be co-financed from non-Community sources.

5. 5 Une subvention de fonctionnement octroyée au titre du volet 2 de l’annexe ne peut financer l’intégralité des dépenses admissibles de l'organisme pour l'année civile pour laquelle la subvention est octroyée. Les entités concernées par ce volet bénéficient d’un cofinancement de 20 % minimum de leurs budgets par des sources autres que communautaires.


5. 5 An operating grant under part 2 of the Annex shall not fund all the body's eligible expenditure in the calendar year for which it is awarded. At least 10 per cent of the budgets of the bodies covered by this part must be co-financed from non-Community sources.

5. 5 Une subvention de fonctionnement octroyée au titre du volet 2 de l’annexe ne peut financer l’intégralité des dépenses admissibles de l'organisme pour l'année civile pour laquelle la subvention est octroyée. Les entités concernées par ce volet bénéficient d’un cofinancement de 10 % minimum de leurs budgets par des sources autres que communautaires.




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Date index: 2024-01-16
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