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ACPDTC
Abuse of antacids
Air Force Professional Development and Training Centre
CFSP
Centre for Professional Development
Herbal or folk remedies
Inter-professional organisation
Köhler
Laxative habit
NCMPDC
Non-commissioned Member Professional Development Center
Osteochondrosis
Professional Education Service Centre
Professional School
Professional ability
Professional association
Professional competence
Professional incompetence
Professional organisation
Professional qualifications
Professional secret
Professional union
Required job qualifications
Secondary patellar centre
Sinding-Larsen
Steroids or hormones
Vitamins

Vertaling van "centres for professionals " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Air Command Professional Development and Training Center [ ACPDTC | Air Force Professional Development and Training Centre ]

Centre d'instruction et de perfectionnement professionnel du Commandement aérien [ CIPPCA | Centre d'instruction et de perfectionnement professionnel de la Force aérienne ]


Non-commissioned Member Professional Development Center [ NCMPDC | Non-commissioned Member Professional Development Centre ]

Centre de perfectionnement professionnel des militaires du rang


Centre for Professional Development [ CFSP | Professional School ]

Centre de perfectionnement professionnel [ CFSP | École professionnelle ]


Osteochondrosis (juvenile) of:primary patellar centre [Köhler] | secondary patellar centre [Sinding-Larsen] |

Ostéochondrite (juvénile) de:corps patellaire [Köhler] | pointe de la rotule [Sinding Larsen] |


professional qualifications [ professional ability | professional competence | professional incompetence | required job qualifications ]

qualification professionnelle [ capacité professionnelle | compétence professionnelle | incompétence professionnelle | qualification requise pour l'emploi ]


Professional Education Service Centre

Centre de prestations Formation professionnelle


professional association [ inter-professional organisation | professional organisation | professional union ]

association professionnelle [ organisation interprofessionnelle | organisation professionnelle ]


Definition: A wide variety of medicaments and folk remedies may be involved, but the particularly important groups are: (a) psychotropic drugs that do not produce dependence, such as antidepressants, (b) laxatives, and (c) analgesics that may be purchased without medical prescription, such as aspirin and paracetamol. Persistent use of these substances often involves unnecessary contacts with medical professionals or supporting staff, and is sometimes accompanied by harmful physical effects of the substances. Attempts to dissuade or fo ...[+++]

Définition: Des spécialités pharmaceutiques et des remèdes populaires très divers peuvent être impliqués. Trois groupes sont particulièrement importants: a) des médicaments psychotropes n'entraînant pas de dépendance tels les antidépresseurs, b) les laxatifs, et c) des analgésiques pouvant être achetés sans prescription médicale, tels que l'aspirine et le paracétamol. L'utilisation persistante de ces substances entraîne fréquemment des contacts excessifs avec des professionnels de la santé ou leurs équipes et s'accompagne parfois d'effets somatiques nocifs induits par les sub ...[+++]


professional secret

secret professionnel [ secret médical ]


Definition: The main feature is loss of memory, usually of important recent events, that is not due to organic mental disorder, and is too great to be explained by ordinary forgetfulness or fatigue. The amnesia is usually centred on traumatic events, such as accidents or unexpected bereavements, and is usually partial and selective. Complete and generalized amnesia is rare, and is usually part of a fugue (F44.1). If this is the case, the disorder should be classified as such. The diagnosis should not be made in the presence of organic brain disorders, intoxication, or excessive fatigue.

Définition: La caractéristique essentielle est une perte de la mémoire, concernant habituellement des événements importants récents, non due à un trouble mental organique, et trop importante pour être mise sur le compte d'une simple mauvaise mémoire ou d'une fatigue. L'amnésie concerne habituellement des événements traumatisants, tels que des accidents ou des deuils imprévus et elle est le plus souvent partielle et sélective. Une amnésie complète et généralisée est rare, et elle accompagne habituellement une fugue (F44.1); dans ce cas, on doit faire un diagnostic de fugue. On ne doit pas faire ce diagnostic en présence d'un trouble céré ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Each Member State shall designate, no later than 18 January 2016, an assistance centre whose remit shall be to provide citizens, as well as assistance centres of the other Member States, with assistance concerning the recognition of professional qualifications provided for in this Directive, including information on the national legislation governing the professions and the pursuit of those professions, social legislation, and, where appropriate, the rules of ethics.

1. Chaque État membre désigne, au plus tard le 18 janvier 2016 un centre d’assistance dont la mission consiste à offrir aux citoyens ainsi qu’aux centres d’assistance des autres États membres une assistance en matière de reconnaissance des qualifications professionnelles visées dans la présente directive, notamment des informations sur la législation nationale régissant les professions et l’exercice de ces professions, la législation sociale, et, le cas échéant, les règles de déontologie.


In respect of the European Professional Card, Member States should be free to decide whether the assistance centres are either to act as a competent authority in the home Member State or to support the relevant competent authority in the handling of applications for a European Professional Card and processing of the applicant’s individual file created within IMI (IMI file).

Concernant la carte professionnelle européenne, les États membres devraient être libres de décider si les centres d’assistance doivent faire office d’autorité compétente dans l’État membre d’origine ou s’ils doivent aider l’autorité compétente concernée dans le traitement des demandes de carte professionnelle européenne et du dossier individuel du demandeur créé dans le cadre de l’IMI (ci-après dénommé «dossier IMI»).


Member States shall ensure that competent authorities and assistance centres inform citizens, including prospective applicants, about the functioning and the added value of a European Professional Card for the professions for which it is available.

Les États membres veillent à ce que les autorités compétentes et les centres d’assistance informent les citoyens, notamment les demandeurs potentiels, du fonctionnement et de la valeur ajoutée d’une carte professionnelle européenne pour les professions pour lesquelles elle est disponible.


1. Each Member State shall designate, no later than . an assistance centre whose remit shall be to provide citizens, as well as assistance centres of the other Member States, with assistance concerning the recognition of professional qualifications provided for in this Directive, including information on the national legislation governing the professions and the pursuit of those professions, social legislation, and, where appropriate, the rules of ethics.

1. Chaque État membre désigne, au plus tard le . un centre d'assistance dont la mission consiste à offrir aux citoyens ainsi qu“ aux centres d'assistance des autres États membres une assistance en matière de reconnaissance des qualifications professionnelles visées dans la présente directive, notamment des informations sur la législation nationale régissant les professions et l'exercice de ces professions, la législation sociale, et, le cas échéant, les règles de déontologie.


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8. Calls for a commitment on the part of universities to new teaching and new professional and lifelong training strategies – making optimum use of new technologies and recognising the importance of complementary forms of learning such as non-formal education – that are focused on the pillars of a learning-centred, student-centred and research-centred university system able to provide critical thinking, creative skills, continuous professional development as well as theoretical and practical knowledge which students will need in their ...[+++]

8. demande que les universités marquent leur volonté d'adopter de nouvelles stratégies d'enseignement, de formation professionnelle et de formation tout au long de la vie, grâce à l'utilisation optimale des nouvelles technologies et à la pleine prise en compte de l'importance de formes d'apprentissage complémentaires, comme les systèmes d'éducation non formelle, et que ces stratégies s'articulent autour des piliers d'un système universitaire centré sur l'acq ...[+++]


8. Calls for a commitment on the part of universities to new teaching and new professional and lifelong training strategies – making optimum use of new technologies and recognising the importance of complementary forms of learning such as non-formal education – that are focused on the pillars of a learning-centred, student-centred and research-centred university system able to provide critical thinking, creative skills, continuous professional development as well as theoretical and practical knowledge which students will need in their ...[+++]

8. demande que les universités marquent leur volonté d'adopter de nouvelles stratégies d'enseignement, de formation professionnelle et de formation tout au long de la vie, grâce à l’utilisation optimale des nouvelles technologies et à la pleine prise en compte de l’importance de formes d’apprentissage complémentaires, comme les systèmes d’éducation non formelle, et que ces stratégies s'articulent autour des piliers d'un système universitaire centré sur l'acq ...[+++]


Thirdly, the creation, in addition to existing expert centres, of new centres in Member States which lack such centres, the creation of special training courses in the existing centres for professionals to acquire the necessary expertise, the mobilisation of experts and professionals in order to create the necessary conditions for advancing existing knowledge and for research on diagnostic tools and tests on rare diseases and especially on genetic ones.

Troisièmement, la création, en plus des centres d’experts existant, de nouveaux centres dans les États membres qui n’en ont pas, l’organisation de formations particulières dans les centres existants destinées aux professionnels afin qu’ils acquièrent de l’expertise; la mobilisation des experts et des professionnels de manière à créer les conditions nécessaires à l’élargissement des connaissances existantes; la recherche sur les outils et les tests diagnostiques dans le domaine des maladies rares et plus particulièrement des maladies ...[+++]


- ICT professionals who support and develop technology environments in the industries that use ICT or services vendors selling their ICT professional resources time; - E-business professionals focused on supporting business strategies related to the Internet; - Call centre professionals providing sales and support activities in the emerging phone channels.

- Les professionnels des TCI qui entretiennent et développent des environnements technologiques dans les industries qui utilisent des TCI ou des prestataires de services qui vendent leur temps de ressources professionnelles en TCI; - Les professionnels du commerce électronique mettent l'accent sur l'aide aux stratégies commerciales liées à l'Internet; - Les professionnels des centres d'appel servant d'intermédiaires dans des ventes ou qui soutiennent des activités par l'entremise des nouveaux canaux téléphoniques.


adopt administrative provisions concerning health centres and the medical profession, educational centres and social workers, as well as codes of conduct, decrees and ethical codes, to ensure that health professionals, social workers, teachers and educators report cases of which they are aware or instances of people at risk who need protection and, furthermore, carry out simultaneously the task of education and awareness-raising among families. This would not constitute a violation of professional secrecy,

adoptent des mesures administratives applicables aux centres de santé et aux professions médicales, aux centres pédagogiques et aux assistants sociaux ainsi que des codes de conduite, ordonnances et codes déontologiques afin que les professionnels de la santé, les agents sociaux, les maîtres, professeurs et éducateurs dénoncent les cas dont ils ont connaissance ou les cas de risque qui nécessitent une protection et effectuent dans le même temps un travail d'éducation et de sensibilisation des familles sans que cela ne représente une v ...[+++]


Extrajudicial instruments may be established by public authorities, professionals in the legal sector, professional bodies or civil society organisations (arbitration tribunals, private arbitration centres, mediators, etc.).

En effet, les instruments extrajudiciaires peuvent être établis par les autorités publiques, par des professionnels du secteur juridique, par des groupements de professionnels ou d’organisations de la société civile (tribunal d’arbitrage, centres d’arbitrage privé, médiateurs, etc.).


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