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Bare boat charter
Bare pole charter
Bare-boat charter
Bareboat charter
Bareboat charter party
Bareboat charter-party
Bill of human rights
Charter aircraft
Charter of Fundamental Rights of the European Union
Charter of fundamental social rights
Charter on human rights
Charter plane
Chartered aircraft
Chartered plane
Convention on human rights
Declaration of human rights
Deliver safety training on a regular basis
Demise charter
Demise charter-party
Develop charter travel programme
Develop travel charter programme
Developing charter travel programme
EU Charter of Fundamental Rights
European Charter of Fundamental Rights
Fundamental Rights Charter
Implement regular health and safety exercises
International charter on human rights
Prepare and execute regular safety exercises
Prepare and implement regular safety exercises
Produce travel plan
Regular charter flight
Schedule regular machine cleaning
Schedule regular machine maintenance
Schedule regular machine servicing
Schedule regular maintenance of machinery

Vertaling van "charter regular " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
EU Charter of Fundamental Rights [ Charter of Fundamental Rights of the European Union | European Charter of Fundamental Rights | Fundamental Rights Charter ]

charte des droits fondamentaux de l'Union européenne [ charte européenne des droits fondamentaux ]




bareboat charter [ bare-boat charter | bare boat charter | demise charter | bareboat charter party | bareboat charter-party | demise charter-party ]

contrat d'affrètement coque nue [ charte-partie coque nue ]


deliver safety training on a regular basis | implement regular health and safety exercises | prepare and execute regular safety exercises | prepare and implement regular safety exercises

préparer et exécuter des exercices réguliers de sécurité


schedule regular machine cleaning | schedule regular machine servicing | schedule regular machine maintenance | schedule regular maintenance of machinery

programmer la maintenance régulière de machines


develop charter travel programme | produce travel plan | develop travel charter programme | developing charter travel programme

créer des programmes de voyages charters | proposer des programmes de voyages charters | créer des programmes touristiques charters | élaborer des programmes de voyages charters


Community Charter of the Fundamental Social Rights of Workers [ Charter of fundamental social rights ]

charte communautaire des droits sociaux fondamentaux des travailleurs [ charte communautaire des droits sociaux fondamentaux | charte sociale ]


charter on human rights [ bill of human rights | convention on human rights | declaration of human rights | international charter on human rights ]

charte des droits de l'homme [ charte internationale des droits de l'homme | convention des droits de l'homme | déclaration des droits de l'homme ]


bareboat charter [ bare boat charter | demise charter | bare pole charter ]

affrètement à coque nue [ affrètement coque nue | affrètement coque-nue | affrètement en coque nue ]


charter plane | charter aircraft | chartered plane | chartered aircraft

avion nolisé | avion affrété | avion charter | charter
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Senator Setlakwe: From what we have heard, the only ones who would be new players in the field are credit unions who would be buying discarded branches from chartered regular banks and possibly — the caisses populaires in Quebec is expanding their business.

Le sénateur Setlakwe: D'après ce que nous avons entendu, les seuls nouveaux joueurs qui feraient leur apparition au sein du marché seraient les coopératives d'épargne et de crédit qui achèteraient des succursales dont se débarrasseraient des banques à charte ordinaires. Cela permettrait éventuellement aux caisses populaires du Québec d'étendre leurs activités.


Ms Johnston: Liner shipping, as opposed to charter shipping, and as we indicated in our speech, is a fixed regular service offered by the carriers, whereas charter would be full shiploads, one time move, not on a regular basis.

Mme Johnston: La navigation de ligne, par opposition à l'affrètement de navires, comme nous l'avons indiqué dans notre exposé, est un service régulier fixe offert par les transporteurs, tandis que si l'on affrète un navire, on transporte une cargaison donnée en une fois et non pas de façon régulière.


Nevertheless, I do think you're referring to services that are quite different, namely, chartered seats on a regular flight to Florida or Paris, and regular flights between Baie-Comeau and Montreal.

Je crois toutefois que vous faites allusion à des tarifs pour des services tout à fait différents, c'est-à-dire les classes nolisées sur un vol régulier vers la Floride ou vers Paris, et les vols réguliers entre Baie-Comeau et Montréal.


But, as far as the international policy is concerned about chartering—I think that is what you are talking about—, we said earlier that we were happy to see that it was finally acknowledged that charter flights constituted an auxiliary service to regular flights in the leisure or pleasure travel market.

Pourtant, en ce qui a trait à la politique internationale sur l'affrètement—je crois que c'est ce dont vous parlez—, on a dit plus tôt qu'on était contents de voir qu'on avait enfin reconnu que les vols nolisés constituaient un service auxiliaire des vols réguliers dans le marché des voyages d'agrément ou de loisir.


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Lastly, question three: should the Member States confirm the decision of the Council of 29 and 30 October to examine the possibility of chartering regular common return flights financed by the Frontex agency, do they intend, at the same time, to agree on a European list of safe countries and to take swift action in regard to a common asylum system that will enable the conditions for examining, granting and exercising refugee status to be harmonised at a higher level?

Enfin, troisième question. Si les États membres devaient confirmer la décision du Conseil des 29 et 30 octobre d’examiner la possibilité d’affréter régulièrement des vols de retour communs financés par l’agence Frontex, ont-ils parallèlement l’intention de se mettre d’accord sur une liste européenne de pays sûrs et d’agir avec célérité sur un régime commun de l’asile qui permette l’harmonisation vers le haut des conditions d’examen, d’octroi et d’exercice du statut de réfugié?


Rights cover all types of flight by European airlines, whether charter, regular, or domestic, departing from an EU airport (including the French overseas departments), or departing from an airport outside the EU to an EU airport, when the flight is operated by an EU airline and the passenger has not received any compensation in a third country.

Les droits couvrent tous les types de vol des compagnies européennes, charter, régulier, ou domestique, en partance d’un aéroport de l’Union (y compris les départements français d’outre-mer), ou en partance d’un aéroport situé en dehors de l’Union et à destination d’un aéroport de l’Union, lorsque le vol est assuré par une compagnie de l’Union et le passager n’a pas reçu de compensation dans le pays tiers.


34. Stresses that if the Charter had force of law and were binding, as the European Parliament has regularly requested, the involvement of Member States would be greater, making it possible to carry out a fuller and more detailed analysis; is concerned at the excessive degree of latitude allowed to Member States as to whether or not to participate in the implementation of the Charter; deplores the fact that some Member States are not properly implementing all the Charter's action lines and are refusing to undertake the structural re ...[+++]

34. souligne que, si la Charte avait une force juridique et une valeur contraignante, comme le Parlement l'a régulièrement demandé, l'implication des États membres serait plus forte et permettrait de mener une analyse plus complète et approfondie; s'inquiète de la latitude, excessive, laissée aux États membres de s'impliquer ou non dans la mise en œuvre de la Charte; déplore que certains États membres ne mettent pas suffisamment en œuvre toutes les lignes d'action de la Charte et renoncent à entreprendre des réformes structurelles nécessaires pour les petites entreprises; demande au Conseil de se saisir de cette question afin de s'imp ...[+++]


34. Stresses that if the Charter had force of law and was binding, as the European Parliament has regularly requested, the involvement of states would be greater, making it possible to carry out a fuller and more detailed analysis; is concerned at the excessive degree of latitude allowed to the states as to whether or not to participate in the implementation of the Charter; deplores the fact that some states are not properly implementing all the Charter's action lines and are refusing to undertake the structural reforms needed for s ...[+++]

34. souligne que, si la Charte avait une force juridique et une valeur contraignante, comme le Parlement l'a régulièrement demandé, l'implication des États serait plus forte et permettrait de mener une analyse plus complète et approfondie; s'inquiète de la latitude, excessive, laissée aux États membres de s'impliquer ou non dans la mise en œuvre de la Charte; déplore que certains États ne mettent pas suffisamment en œuvre toutes les lignes d'action de la Charte et renoncent à entreprendre des réformes structurelles nécessaires pour les petites entreprises; demande au Conseil de se saisir de cette question afin de s'impliquer davantage ...[+++]


34. Stresses that if the Charter had force of law and were binding, as the European Parliament has regularly requested, the involvement of Member States would be greater, making it possible to carry out a fuller and more detailed analysis; is concerned at the excessive degree of latitude allowed to Member States as to whether or not to participate in the implementation of the Charter; deplores the fact that some Member States are not properly implementing all the Charter's action lines and are refusing to undertake the structural re ...[+++]

34. souligne que, si la Charte avait une force juridique et une valeur contraignante, comme le Parlement l'a régulièrement demandé, l'implication des États membres serait plus forte et permettrait de mener une analyse plus complète et approfondie; s'inquiète de la latitude, excessive, laissée aux États membres de s'impliquer ou non dans la mise en œuvre de la Charte; déplore que certains États membres ne mettent pas suffisamment en œuvre toutes les lignes d'action de la Charte et renoncent à entreprendre des réformes structurelles nécessaires pour les petites entreprises; demande au Conseil de se saisir de cette question afin de s'imp ...[+++]


We must dispose of this myth – which has been regularly used as a weapon to attack the Charter of Fundamental Rights – so that we can stop it being used as an excuse by those who seek refuge in subsidiarity in order not to shoulder their responsibilities as European citizens.

Ce mythe, qui est systématiquement utilisé contre la Charte des droits fondamentaux, doit être éloigné afin de ne pas servir d’alibi à ceux qui se réfugient dans le principe de subsidiarité pour éviter d’assumer leurs propres responsabilités en tant que citoyens européens.


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