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CPCC
Chief Civilian Personnel Officer
Civil personnel
Civilian Personnel Administration and Accounting Manual
Civilian Personnel Administrative Orders Manual
Civilian Planning and Conduct Capability
Civilian mission of the EU
Civilian mission of the European Union
Civilian personnel
DCHRSC
DCP SC
Director Civilian Personnel Service Centre
EU civilian mission
EU civilian operation
Human resources
International civilian personnel with NATO status
Management of human resources
Personnel administration
Personnel management
Staff administration
Staff management
Staff turnover
Temporary civilian personnel

Traduction de «civilian personnel » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Civilian Personnel Administrative Orders Manual [ Civilian Personnel Administration and Accounting Manual ]

Manuel des ordonnances administratives du personnel civil [ Manuel d'administration et de comptabilité du personnel civil | Manuel AC ]




Chief Civilian Personnel Officer

Administrateur en chef du personnel civil




Director Civilian Human Resource Service Centre (Atlantic) [ DCHRSC(Atlantic) | Director Civilian Personnel Service Centre (Atlantic) | DCP SC(Atlantic) ]

Directeur - Centre de services des ressources humaines civiles (Région de l'Atlantique) [ DCSRHC(Atlantique) | Directeur - Centre de services du personnel civil (Région de l'Atlantique) | DCSPC(Atlantique) ]


Director Civilian Human Resource Service Centre (Eastern) [ DCHRSC(Eastern) | Director Civilian Personnel Service Centre (Eastern) | DCP SC(Eastern) ]

Directeur - Centre de services des ressources humaines civiles (Région de l'est) [ DCSRHC(Est) | Directeur - Centre de services du personnel civil (Région de l'est) | DCSPC(Est) ]


international civilian personnel with NATO status

personnel civil international à statut OTAN


temporary civilian personnel

personnel civil temporaire


EU civilian mission [ civilian mission of the EU | civilian mission of the European Union | Civilian Planning and Conduct Capability | CPCC | EU civilian operation ]

mission civile de l'UE [ capacité civile de planification et de conduite | CPCC | mission civile de l'Union européenne | opération civile de l'UE | opération civile de l'Union européenne ]


personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]

administration du personnel [ gestion des ressources humaines | gestion du personnel | mouvement de personnel ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For its implementation, the RRM envisages the development of Framework agreements with the Member states (to agree i.a. procedures for the deployment of MS civilian personnel in crisis management operations); the launch of Calls for tender for private and public sector organisations to complement the existing experts databases within the Commission; and the preparation of Framework agreements with other international organisations.

Pour sa mise en oeuvre, le MRR prévoit l'élaboration d'accords-cadres avec les États membres (afin de convenir notamment des procédures permettant le déploiement de personnels civils des États membres pour les opérations de gestion des crises), le lancement d'appels d'offres à l'adresse des organisations des secteurs public et privé afin de compléter les bases de données spécialisées existant au sein de la Commission et l'élaboration d'accords-cadres avec d'autres organisations internationales.


(e) Civilian personnel recruited specifically in the eligible HQs for the requirements of the operation: civilian personnel working in the Union, international and local personnel hired in theatre needed for the conduct of the operation over and above the normal operational requirements (including any overtime compensation payments).

e) Personnel civil engagé spécifiquement au sein du quartier général éligible pour les besoins de l'opération: le personnel civil travaillant dans l'Union, les personnels internationaux et le personnel local recruté sur le théâtre qui sont nécessaires à la conduite de l'opération au-delà des exigences opérationnelles habituelles (y compris le paiement des heures supplémentaires).


Incremental costs necessary for exploratory missions and preparations (in particular fact-finding missions and reconnaissance) by military and civilian personnel with a view to a specific Union military operation: transport, accommodation, use of operational communications tools, recruitment of local civilian personnel for the execution of the mission, e.g. interpreters and drivers.

Surcoûts nécessaires aux missions exploratoires et aux préparatifs (en particulier missions d'enquête et reconnaissance) effectués par le personnel militaire et le personnel civil en vue d'une opération militaire spécifique de l'Union: transport, logement, utilisation de moyens de communications opérationnelles, recrutement de personnel civil local pour l'exécution de la mission tel qu'interprètes et conducteurs.


27. Stresses the need for appropriate pre-deployment training to be provided, which could include participation by civilian personnel in military exercises, including contingency rehearsals, and by military personnel in civilian training and/or exercises; strongly recommends that Member States maintain rosters of deployable civilians with relevant competences, in particular those trained for missions carried out alongside military forces; welcomes the practice employed by certain Member States of having a dedicated centralised agency responsible for the recruitment and training of all deployable civilian personnel;

27. souligne la nécessité de fournir une formation préalable aux déploiements qui soit appropriée, et qui pourrait inclure la participation du personnel civil à des exercices militaires, y compris des exercices d'intervention d'urgence, et du personnel militaire à des formations et/ou exercices civils; recommande vivement que les États membres tiennent à jour des listes de civils susceptibles d'être déployés, possédant les compétences requises, en particulier ceux qui ont été formés pour des missions effectuées aux côtés des forces militaires; salue le dispositif utilisé par certains États memb ...[+++]


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24. In the light of the political commitments given, calls on the Member States urgently to address the chronic shortfall in civilian personnel in CSDP missions, especially EULEX Kosovo and EUPOL Afghanistan, in particular by stepping up work to establish national strategies to facilitate the deployment of civilian mission personnel; urges that, as part of these strategies, the competent national authorities, such as ministries of the interior and justice, in close cooperation with the ministries of defence, should develop a more structured approach to the task of laying down appropriate conditions for the participation of civilian pers ...[+++]

24. au vu des engagements politiques pris, invite de toute urgence les États membres à trouver une solution au manque chronique de personnel civil pour les missions de la PSDC, en particulier la mission EULEX au Kosovo et la mission EUPOL en Afghanistan, en intensifiant, notamment, le travail destiné à établir des stratégies nationales pour faciliter le déploiement de personnels civils en mission; demande instamment que, dans le cadre de ces stratégies, les autorités nationales compétentes, telles que les ministères de l'intérieur et de la justice, en étroite coopération avec les ministères de l ...[+++]


27. Stresses the need for appropriate pre-deployment training to be provided, which could include participation by civilian personnel in military exercises, including contingency rehearsals, and by military personnel in civilian training and/or exercises; strongly recommends that Member States maintain rosters of deployable civilians with relevant competences, in particular those trained for missions carried out alongside military forces; welcomes the practice employed by certain Member States of having a dedicated centralised agency responsible for the recruitment and training of all deployable civilian personnel;

27. souligne la nécessité de fournir une formation préalable aux déploiements qui soit appropriée, et qui pourrait inclure la participation du personnel civil à des exercices militaires, y compris des exercices d'intervention d'urgence, et du personnel militaire à des formations et/ou exercices civils; recommande vivement que les États membres tiennent à jour des listes de civils susceptibles d'être déployés, possédant les compétences requises, en particulier ceux qui ont été formés pour des missions effectuées aux côtés des forces militaires; salue le dispositif utilisé par certains États memb ...[+++]


24. In the light of the political commitments given, calls on the Member States urgently to address the chronic shortfall in civilian personnel in CSDP missions, especially EULEX Kosovo and EUPOL Afghanistan, in particular by stepping up work to establish national strategies to facilitate the deployment of civilian mission personnel; urges that, as part of these strategies, the competent national authorities, such as ministries of the interior and justice, in close cooperation with the ministries of defence, should develop a more structured approach to the task of laying down appropriate conditions for the participation of civilian pers ...[+++]

24. au vu des engagements politiques pris, invite de toute urgence les États membres à trouver une solution au manque chronique de personnel civil pour les missions de la PSDC, en particulier la mission EULEX au Kosovo et la mission EUPOL en Afghanistan, en intensifiant, notamment, le travail destiné à établir des stratégies nationales pour faciliter le déploiement de personnels civils en mission; demande instamment que, dans le cadre de ces stratégies, les autorités nationales compétentes, telles que les ministères de l'intérieur et de la justice, en étroite coopération avec les ministères de l ...[+++]


27. Stresses the need for appropriate pre-deployment training to be provided, which could include participation by civilian personnel in military exercises, including contingency rehearsals, and by military personnel in civilian training and/or exercises; strongly recommends that Member States maintain rosters of deployable civilians with relevant competences, in particular those trained for missions carried out alongside military forces; welcomes the practice employed by certain Member States of having a dedicated centralised agency responsible for the recruitment and training of all deployable civilian personnel;

27. souligne la nécessité de fournir une formation préalable aux déploiements qui soit appropriée, et qui pourrait inclure la participation du personnel civil à des exercices militaires, y compris des exercices d'intervention d'urgence, et du personnel militaire à des formations et/ou exercices civils; recommande vivement que les États membres tiennent à jour des listes de civils susceptibles d'être déployés, possédant les compétences requises, en particulier ceux qui ont été formés pour des missions effectuées aux côtés des forces militaires; salue le dispositif utilisé par certains États memb ...[+++]


civilian personnel, international consultants and locally hired (national and expatriate) personnel needed for the conduct of the operation over and above the normal operational requirements (including any overtime compensation payments).

le personnel civil, les consultants internationaux et le personnel (national ou expatrié) engagé sur place qui sont nécessaires à la conduite de l'opération au-delà des exigences opérationnelles habituelles (y compris le paiement des heures supplémentaires).


(g) locally hired personnel: civilian personnel, international consultants and locally hired (national and expatriate) personnel needed for the conduct of the operation over and above the normal operational requirements (including any overtime compensation payments).

g) personnel engagé sur place: personnel civil, consultants internationaux et personnel (national ou expatrié) engagé sur place qui sont nécessaires à la conduite de l'opération au-delà des exigences opérationnelles habituelles (y compris le paiement des heures supplémentaires).




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'civilian personnel' ->

Date index: 2024-05-25
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