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2030 climate and energy framework
2030 framework for climate and energy policies
Adaptation measure to climate change
Adaptation policy to climate change
Adaptation to climate change
Air Policy and Climate Change Branch
Climate Policy
Climate action
Climate change adaptation
Climate change mitigation
Climate change policy
Climate policy
Emission control
Gas emission reduction
International climate mitigation policy
Mitigation measure
Mitigation of climate change
Mitigation policy
Policy for responding to climate change
Reduction of gas emissions

Vertaling van "climate policies points " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
climate change policy [ climate action | climate policy | policy for responding to climate change ]

politique en matière de changement climatique [ action face au changement climatique ]


climate change policy | climate policy | policy for responding to climate change

action face au changement climatique | politique en matière de changement climatique


climate change policy [ climate policy ]

politique sur les changements climatiques [ politique climatique ]




adaptation to climate change [ adaptation measure to climate change | adaptation policy to climate change | climate change adaptation ]

adaptation au changement climatique [ adaptation climatique | mesure d'adaptation au changement climatique | politique d'adaptation au changement climatique ]


reduction of gas emissions [ climate change mitigation | gas emission reduction | mitigation measure | mitigation of climate change | mitigation policy | Emission control(STW) ]

réduction des émissions de gaz [ atténuation du changement climatique | mesure d'atténuation du changement climatique | politique d'atténuation du changement climatique | réduction d'émission ]


2030 climate and energy framework | 2030 framework for climate and energy policies

cadre d'action en matière de climat et d'énergie à l'horizon 2030


Trust Fund to provide experts to UNEP Policy Response Options related to Climate Change

Fonds d'affectation spéciale en vue de la fourniture au PNUE d'experts en matière de politiques relatives aux changements climatiques


Air Policy and Climate Change Branch

Direction des politiques atmosphériques et du changement climatique


international climate mitigation policy

politique d'atténuation des incidences du changement climatique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
as regards the general objectives linked to development and implementation referred to in point (b) of paragraph 1, the number of interventions developed or undertaken that implement plans, programmes or strategies pursuant to Union environmental or climate policy and legislation, and the number of interventions suitable for replication or transfer.

en ce qui concerne les objectifs généraux liés à l'élaboration et à la mise en œuvre visés au paragraphe 1, point b), le nombre d'interventions conçues ou entreprises qui mettent en œuvre des plans, des programmes ou des stratégies en vertu de la politique et la législation de l'Union dans les domaines de l'environnement ou du climat, et le nombre d'interventions susceptibles d'être reproduites ou transférées.


77. Calls on the Vice-President of the Commission / High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy to develop strategic priorities for the external climate policy enshrined in the general foreign policy objectives, and to ensure that the EU delegations focus more intensively on climate policies and on monitoring countries’ efforts to mitigate or adapt to climate change, as well as on providing support in terms of capacity-building, and that they have the necessary means to carry out action on climate monitori ...[+++]

77. demande à la vice-présidente de la Commission et haute représentante de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité de définir des priorités stratégiques pour la politique extérieure en matière de climat consacrée par les objectifs généraux de politique étrangère, et de veiller à ce que les délégations de l'Union mettent davantage l'accent sur les politiques climatiques, sur le suivi des efforts déployés par les pays pour atténuer le changement climatique ou s'y adapter ainsi que sur l'aide au développement de ...[+++]


79. Calls on the Vice-President of the Commission/High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy to develop strategic priorities for the external climate policy enshrined in the general foreign policy objectives, and to ensure that the EU delegations focus more intensively on climate policies and on monitoring countries’ efforts to mitigate or adapt to climate change, as well as on providing support in terms of capacity-building, and that they have the necessary means to carry out action on climate monitoring ...[+++]

79. demande à la vice-présidente de la Commission et haute représentante de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité de définir des priorités stratégiques pour la politique extérieure en matière de climat consacrée par les objectifs généraux de politique étrangère, et de veiller à ce que les délégations de l'Union mettent davantage l'accent sur les politiques climatiques, sur le suivi des efforts déployés par les pays pour atténuer le changement climatique ou s'y adapter ainsi que sur l'aide au développement de ...[+++]


Some stakeholders have criticised the lack of overall consistency between policies because of such interactions and have pointed to the need to improve the cost-efficiency of various climate and energy measures, considering technological feasibility.

Certaines parties prenantes ont critiqué le manque de cohérence globale entre les politiques, du fait de telles interactions, et ont souligné la nécessité d'améliorer l'efficience économique des diverses mesures en matière de climat et d'énergie, eu égard à la faisabilité technologique.


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The point of departure for a European energy policy is threefold: combating climate change, limiting the EU's external vulnerability to imported hydrocarbons, and promoting growth and jobs, thereby providing secure and affordable energy to consumers.

Le point de départ d'une politique européenne dans le domaine de l’énergie comporte trois volets : lutter contre le changement climatique réduire la vulnérabilité extérieure de l'Union européenne à l'égard des importations d'hydrocarbures, promouvoir l'emploi et la croissance et fournir ainsi aux consommateurs une énergie sûre et abordable.


76. Draws attention to the fact that the current 20 % target is based on the contribution made by nuclear power to the energy mix in number of Member States; notes that the IEA's World Energy Outlook 2011 includes a ‘lower-nuclear’ case according to which the projected increase in worldwide CO2 emissions from the power sector would be substantially higher in the medium term due to an increased use of fossil fuels; reiterates that the decision by some Member States to shut down some existing nuclear reactors must not serve to justify reducing the level of ambition of their current climate policies; points ...[+++]ut that, according to the IEA, achieving the 2°C goal would require faster development and deployment of CCS technologies in both coal- and gas-fired power plants; notes, however, that CCS technology is still at the testing and pre-commercial stage, so alternative scenarios also need to be considered, such as high renewables and energy efficiency scenarios; thus calls for increased support for the development and application of breakthrough technologies in order to increase energy efficiency and decouple economic growth from energy consumption;

76. attire l'attention sur le fait que l'objectif actuel de 20 % repose sur la contribution de l'énergie nucléaire à la palette énergétique de certains États membres; relève que les perspectives énergétiques mondiales 2011 de l'AIE comportent un scénario «nucléaire bas», selon lequel l'augmentation projetée des émissions mondiales de CO2 dues au secteur de l'électricité serait beaucoup plus forte à moyen terme du fait d'une utilisation accrue des combustibles fossiles; réaffirme que la décision de certains États membres de fermer certains réacteurs nucléaires ne doit pas servir à justifier une révision à la baisse du niveau d'ambition de leurs politiques climatiques actuelles ...[+++]


77. Draws attention to the fact that the current 20 % target is based on the contribution made by nuclear power to the energy mix in number of Member States; notes that the IEA’s World Energy Outlook 2011 includes a ‘lower-nuclear’ case according to which the projected increase in worldwide CO2 emissions from the power sector would be substantially higher in the medium term due to an increased use of fossil fuels; reiterates that the decision by some Member States to shut down some existing nuclear reactors must not serve to justify reducing the level of ambition of their current climate policies; points ...[+++]ut that, according to the IEA, achieving the 2°C goal would require faster development and deployment of CCS technologies in both coal- and gas-fired power plants; notes, however, that CCS technology is still at the testing and pre-commercial stage, so alternative scenarios also need to be considered, such as high renewables and energy efficiency scenarios; thus calls for increased support for the development and application of breakthrough technologies in order to increase energy efficiency and decouple economic growth from energy consumption;

77. attire l'attention sur le fait que l'objectif actuel de 20 % repose sur la contribution de l'énergie nucléaire à la palette énergétique de certains États membres; relève que les perspectives énergétiques mondiales 2011 de l'AIE comportent un scénario "nucléaire bas", selon lequel l'augmentation projetée des émissions mondiales de CO2 dues au secteur de l'électricité serait beaucoup plus forte à moyen terme du fait d'une utilisation accrue des combustibles fossiles; réaffirme que la décision de certains États membres de fermer certains réacteurs nucléaires ne doit pas servir à justifier une révision à la baisse du niveau d'ambition de leurs politiques climatiques actuelles ...[+++]


Points out that although European electricity retail prices for small and medium-sized industrial and business customers and private consumers are relatively high in many Member States, investing in energy efficiency can boost the competitiveness of European businesses and reduce energy costs for private consumers; stresses, however, that the electricity bill in the EU consists on average of one third of indirect, state-induced tax and levies for private households, which when applied as fixed elements on bills, can make it difficult for consumers to feel the benefits from energy saving, and contributes to energy poverty; notes that levies to finance European ...[+++]

souligne que si les prix de détail de l'électricité en Europe pour les petites et moyennes entreprises industrielles et commerciales et les consommateurs privés restent relativement élevés dans de nombreux États membres, l'investissement dans l'efficacité énergétique peut stimuler la compétitivité des entreprises européennes et réduire la facture énergétique des consommateurs privés; souligne néanmoins que, dans l’Union, la facture d’électricité est composé en moyenne d’un tiers de taxes et de prélèvements indirects de l’État pour les particuliers, de sorte que, lorsqu'ils sont appliqués en tant qu’éléments fixes sur les factures, il pe ...[+++]


Points to the importance of single binding templates for national energy and climate plans in order to ensure comparability, transparency and predictability for investors; believes that trajectories and policy planning for each Member State must continue to be broken down by sector, technology and source.

souligne qu'il est important de disposer de modèles contraignants uniques pour les plans énergétiques nationaux et les plans climatiques afin de garantir la comparabilité, la transparence et la prévisibilité pour les investisseurs; estime que les trajectoires et la planification des politiques de chaque État membre doivent continuer à être ventilées par secteur, technologie et source.


There has been an important development in energy policy on the subject of security of supply. First of all, the subject of security of supply has come to the forefront of energy policy, and has, I hope, perhaps helped us here in Parliament to stop discussing energy policy only from the point of view of climate policy.

La politique énergétique a considérablement évolué au niveau de la sécurité de l’approvisionnement, tout d’abord parce qu’elle a fait de ce thème son fer de lance et que cela nous a peut-être aidés - je l’espère - à cesser de débattre en ce Parlement de la politique énergétique du seul point de vue de la politique climatique.


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