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An Act respecting Co-operatives
CCA
CSCE
Canadian Co-operative Association
Co-operative College of Canada
Co-operative Union of Canada
Co-operative book processing center
Co-operative book processing centre
Concentrated rectified must
Conference on Security and Co-operation in Europe
Fire co-operator
OSCE
Organization for Security and Co-operation in Europe
Planned co-operator
Rectified concentrated grape must
Rectified concentrated must
The Co-operatives Act
Wholesale co-operative
Wholesale cooperative
Wholesaler cooperative
Wholesalers' co-operative
Wholesalers' cooperative

Traduction de «co-operation must » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
The Department of Co-operation and Co-operative Development Act [ An Act respecting the Department of Co-operation and Co-operative Development ]

The Department of Co-operation and Co-operative Development Act [ An Act respecting the Department of Co-operation and Co-operative Development ]


Canadian Co-operative Association [ CCA | Co-operative Union of Canada | Co-operative College of Canada ]

Association des coopératives du Canada [ ACC | Co-operative Union of Canada | Co-operative College of Canada ]


The Co-operatives Act, 1996 [ An Act respecting Co-operatives | The Co-operatives Act, 1989 | The Co-operatives Act ]

Loi de 1996 sur les coopératives [ Loi concernant les coopératives | The Co-operatives Act, 1989 | The Co-operatives Act ]


co-operative book processing center | co-operative book processing centre

centre d'étude du traitement coopératif du livre


wholesale cooperative | wholesale co-operative | wholesaler cooperative | wholesalers' cooperative | wholesalers' co-operative

coopérative de grossistes | coopérative de vente en gros | coopérative de gros


fire co-operator | planned co-operator

auxiliaire des services d'incendie | pompier-forestier volontaire


Organization for Security and Co-operation in Europe | Conference on Security and Co-operation in Europe [ OSCE | CSCE ]

Organisation pour la sécurité et la coopération en Europe | Conférence sur la sécurité et la coopération en Europe [ OSCE | CSCE ]


Federal Information- and Co-ordination Service for Transfrontier Co-operation

Service fédéral d'information et de coordination en matière de coopération transfrontalière


Delegation of Switzerland to the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD)

Délégation suisse près l'Organisation de coopération et de développement économiques (OCDE)


concentrated rectified must | rectified concentrated grape must | rectified concentrated must

moût concentré rectifié | moût de raisins concentré rectifié | MCR [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Can Article 48(3) of Directive 2004/18/EC, in conjunction with Article 2 thereof, be interpreted as meaning that in the contract notice or the tendering specifications the contracting authority can (or even must) lay down the rules under which the economic operator may rely on the capacities of other entities, for example in what way the economic operators must participate in the performance of the contract, in what way the capacity of the economic operator and another entity can be combined, and whether the other entity will bear joi ...[+++]

Les dispositions combinées des articles 48, paragraphe 3, et 2 de la directive 2004/18/CE peuvent-elle être interprétées en ce sens que, dans un avis de marché ou le cahier des charges, le pouvoir adjudicateur peut (voire devrait) indiquer les règles suivant lesquelles un opérateur économique peut faire valoir les capacités d’autres entités, par exemple les modalités de participation d’une autre entité à l’exécution d’un marché ou d’association des capacités d’un opérateur économique et d’une autre entité ou encore si une autre entité doit être solidairement responsable avec l’opérateur économique de la réalisation conforme d’un marché p ...[+++]


In such a case, these operators must prove to the authority establishing the official list that they will have these resources at their disposal throughout the period of validity of the certificate attesting to their being registered in the official list, and that throughout the same period these companies must continue to fulfil the qualitative selection requirements laid down in the Articles referred to in the second subparagraph on which operators rely for their registration.

Ces opérateurs doivent prouver, dans ce cas, à l’autorité établissant la liste officielle qu’ils disposeront de ces moyens pendant toute la durée de validité du certificat attestant leur inscription à la liste officielle et que ces sociétés doivent continuer à remplir, pendant cette même durée, les exigences en matière de sélection qualitative prévues aux articles visés au deuxième alinéa dont ces opérateurs se prévalent pour leur inscription.


the operator must establish and maintain an accident prevention and safety programme, including an occurrence reporting programme, which must be used by the management system in order to contribute to the aim of continuous improvement of the safety of operations.

l'exploitant doit établir et maintenir à jour un programme de sécurité et de prévention des accidents, comprenant un programme de comptes rendus d'incidents, qui doit être pris en compte par le système de gestion en vue d'améliorer constamment la sécurité de l'exploitation.


(a) General: An operator must ensure that flight crew member training programmes for Low Visibility Operations include structured courses of ground, simulator and/or flight training. The operator may abbreviate the course content as prescribed by sub-paragraphs (2) and (3) below provided the content of the abbreviated course is acceptable to the authority.

(a) Généralités. L'exploitant doit s'assurer que la formation de l'équipage de conduite aux opérations par mauvaise visibilité comprend un programme structuré de formation au sol, sur simulateur et/ou en vol. L'exploitant doit s'assurer que la formation de l'équipage de conduite aux opérations par mauvaise visibilité comprend un programme structuré de formation au sol, sur simulateur et/ou en vol. L'exploitant peut abréger le contenu de la formation, comme prescrit aux sous-paragraphes (2) et (3) ci-après, à condition que le contenu d ...[+++]


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(b) Airborne Systems Operational Demon-stration. An operator must comply with the requirements prescribed in paragraph (c) below when introducing an aeroplane type which is new to the Member States into Category II or III service.

(b) Démonstration opérationnelle de systèmes embarqués L'exploitant doit se conformer aux exigences décrites au paragraphe (c) ci-après lors de la mise en service en Catégorie II ou III d'un type d'avion qui est nouveau pour les Etats membres.


(1) An operator must establish a reporting system to enable checks and periodic reviews to be made during the operational evaluation period before the operator is authorised to conduct Category II or III operations. The reporting system must cover all successful and unsuccessful approaches, with reasons for the latter, and include a record of system component failures.

(1) L'exploitant doit établir un système de surveillance permettant la mise en oeuvre de vérifications périodiques pendant la période d'évaluation opérationnelle, avant que l'exploitant ne soit autorisé à effectuer des opérations de Catégorie II ou III. Ce système de surveillance doit couvrir l'ensemble des approches réussies et interrompues, en spécifiant dans ce dernier cas les raisons, et inclure un enregistrement sur les défaillances des composants du système.


Briefly, the conditions are as follows: there must be a legal basis for such an operation – it cannot be arbitrary; a value judgment must be made, the breach of privacy being weighed against the morality of its purpose; the operation must be foreseeable, which means that the general public must know that such a system exists, and recourse to interception must only be permitted if there is no alternative.

En résumé, ces conditions sont les suivantes : une intervention de ce type doit avoir un fondement légal et non s'opérer de manière arbitraire.


Emergency service-operators (tel. 112) must have access to location information, and operators must be obliged to make this information available, where this is technically possible, in accordance with Article 22 of the User Directive, but the use of caller location facilities by suppliers of services or networks should be permitted only if the user is aware of them and has given prior consent; in order to protect the privacy of the user, permission must regularly be requested again for the use of caller location facilities in connection with commercial app ...[+++]

les opérateurs du numéro 112 devraient pouvoir disposer d'informations sur la localisation et les opérateurs sont tenus de rendre ces informations disponibles, là où cela s'avère techniquement possible, conformément à l'article 22 de la directive sur l'utilisateur, mais le recours à ce type de service ne doit être autorisé que pour les fournisseurs de services ou de réseaux que si l'utilisateur en est informé et a auparavant donné son accord; dans le but de protéger la vie privée de l'utilisateur, l'utilisation à des fins commerciales de la possibilité de localiser un appelant doit régulièrement faire l'objet d'une demande d'autorisation; ces conditions ne s'appliquent pas aux appels d'urgence; le système permettant de localiser l'appela ...[+++]


(21) For checks to be effective, the quantities of grape must or concentrated grape must held by the party concerned before the sweetening operation must be declared. However, such declarations are of no value unless there is also an obligation to keep inwards and outwards registers of products used in sweetening operations.

(21) Pour l'efficacité du contrôle, une déclaration des quantités de moûts de raisins ou de moûts de raisins concentrés détenues par l'intéressé avant l'édulcoration s'avère indispensable; cette déclaration n'a toutefois de valeur que si elle est accompagnée de l'obligation de tenir des registres d'entrées et de sorties des produits utilisés pour l'opération.


(25) Whereas each transmission system must be subject to central management and control in order to ensure the security, reliability and efficiency of the system in the interests of producers and their customers; whereas a transmission system operator should therefore be designated and entrusted with the operation, maintenance, and, if necessary, development of the system; whereas the transmission system operator must behave in an objective, transparent and non-discriminatory manner;

(25) considérant que chaque réseau de transport doit être géré et contrôlé d'une manière centralisée afin d'en assurer la sécurité, la fiabilité et l'efficacité, dans l'intérêt des producteurs et de leurs clients; qu'en conséquence, il conviendrait de désigner un gestionnaire du réseau de transport qui en assurera l'exploitation, l'entretien et, le cas échéant, le développement; que l'action de ce gestionnaire doit être objective, transparente et non discriminatoire;


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