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Collections security
Collective security organization
Covering operation
Dealings in securities
Handle saw securely
OAS Operations Manual
Old Age Security Operations Manual
Operate saw securely
Operational network security
Operational security
Operations in securities
Organization for collective security
Run saw securely
SOC
Secure Operation Centre
Security Operations Centre
Security of collections
Security operation
Transactions in securities
Use saw securely

Vertaling van "collective security operation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
operational network security | operational security

sécurité d’exploitation du réseau | sûreté de fonctionnement


collections security [ security of collections ]

sécurité des collections


dealings in securities | operations in securities | transactions in securities

négociations sur titres | opérations sur titres | transactions sur titres


dealings in securities | operations in securities | transactions in securities

négociation sur titre | opération sur titre | transaction sur titre


Secure Operation Centre [ SOC | Security Operations Centre ]

Centre de sûreté opérationnel


Old Age Security Operations Manual [ OAS Operations Manual ]

Manuel des opérations de la sécurité de la vieillesse [ Manuel des opérations de la SV ]


collective security organization

organisation de sécurité collective


organization for collective security

organisation de sécurité collective


security operation (1) | covering operation (2)

engagement de sûreté


operate saw securely | run saw securely | handle saw securely | use saw securely

manipuler une scie en toute sécurité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[24] as identified in a joint document: Strategic IMINT Collection ECAP Panel Final Report - Annex C "Common Operational Requirements for a European Global Satellite Observation System (for Security and Defence Purposes)" signed by Belgium, France, Germany, Greece, Italy and Spain

[24] Comme indiqué dans un document commun («Exigences opérationnelles communes pour un système européen d'observation de la Terre») signé par la Belgique, la France, l'Allemagne, la Grèce, l'Italie et l'Espagne (Strategic IMINT Collection, ECAP Panel Final Report - Annex C)


This consists of eight priorities which focus on tackling serious and organised crime, cybercrime and strengthening border management.[12] This methodology is an important step in translating the political priorities and strategy of the ISS into operations that deliver collective concrete results for internal security.

Ce dernier comprend huit priorités axées sur la lutte contre la grande criminalité organisée et la cybercriminalité, ainsi que sur le renforcement de la gestion des frontières[12]. Cette méthodologie est une étape importante pour traduire les priorités politiques et la SSI en des mesures donnant des résultats collectifs concrets pour la sécurité intérieure.


Member States should ensure that relevant data are collected during the offshore oil and gas operations and that in the event of a major accident, relevant data are secured and data collection is intensified appropriately.

Les États membres devraient s’assurer que les données pertinentes sont collectées durant les opérations pétrolières et gazières en mer et que, en cas d’accident majeur, elles sont sécurisées et que la collecte des données est renforcée en conséquence.


Member States should ensure that relevant data are collected during the offshore oil and gas operations and that in the event of a major accident, relevant data are secured and data collection is intensified appropriately.

Les États membres devraient s’assurer que les données pertinentes sont collectées durant les opérations pétrolières et gazières en mer et que, en cas d’accident majeur, elles sont sécurisées et que la collecte des données est renforcée en conséquence.


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Are Articles 43 EC and 49 EC to be interpreted as in principle precluding legislation of a Member State, such as Article 88 of the Testo unico delle leggi di pubblica sicurezza (Consolidated Law on public security; ‘the TULPS’), under which ‘a permit to organise betting may be granted exclusively to persons holding a licence or authorisation issued by a Ministry or another body to which the law reserves the right to organise and manage betting, and also to persons to whom that responsibility has been entrusted by the licence-holder or by the holder of an authorisation, by virtue of such licence or authorisation’, and Article 2(2b) of De ...[+++]

Les articles 43 CE et 49 CE doivent-ils être interprétés en ce sens qu’ils font, par principe, obstacle à une réglementation nationale comme celle des articles 88 du T.U.L.P.S., aux termes duquel «la licence pour la collecte des paris peut être accordée exclusivement à ceux qui détiennent une concession ou une autorisation du ministère ou d’autres entités auxquelles la loi réserve la faculté d’organiser ou d’exploiter des paris, ainsi qu’à ceux qui en ont été chargés par le concessionnaire ou par le titulaire de l’autorisation, en ver ...[+++]


1. Without prejudice to the competence of Member States to collect personal data in the context of joint operations, pilot projects and rapid interventions, and subject to the limitations set out in paragraphs 2 and 3, the Agency may further process personal data collected by the Member States during such operational activities and transmitted to the Agency in order to contribute to the security of the external borders of the Membe ...[+++]

1. Sans préjudice des compétences des États membres concernant la collecte de données à caractère personnel dans le contexte d'opérations conjointes, de projets pilotes et d'interventions rapides, et sous réserve des restrictions énoncées aux paragraphes 2 et 3, l'Agence peut traiter ultérieurement les données à caractère personnel recueillies par les États membres pendant de telles activités opérationnelles et transmises à l'Agence en vue de contribuer à la sécurité des front ...[+++]


1. Without prejudice to the competence of Member States to collect personal data in the context of joint operations, pilot projects and rapid interventions, and subject to the limitations set out in paragraphs 2 and 3, the Agency may further process personal data collected by the Member States during such operational activities and transmitted to the Agency in order to contribute to the security of the external borders of the Membe ...[+++]

1. Sans préjudice des compétences des États membres concernant la collecte de données à caractère personnel dans le contexte d'opérations conjointes, de projets pilotes et d'interventions rapides, et sous réserve des restrictions énoncées aux paragraphes 2 et 3, l'Agence peut traiter ultérieurement les données à caractère personnel recueillies par les États membres pendant de telles activités opérationnelles et transmises à l'Agence en vue de contribuer à la sécurité des front ...[+++]


(i) legal entities which are authorised or regulated to operate in the financial markets, including: credit institutions, investment firms, other authorised or regulated financial institutions, insurance companies, collective investment schemes and their management companies, pension funds and their management companies, commodity dealers, as well as entities not so authorised or regulated whose corporate purpose is solely to invest in securities.

i) les personnes morales agréées ou réglementées en tant qu'opérateurs sur les marchés financiers, et notamment les établissements de crédit, les entreprises d'investissement, les autres établissements financiers agréés ou réglementés, les entreprises d'assurance, les organismes de placement collectif et leurs sociétés de gestion, les fonds de pension et de retraite et leurs sociétés de gestion, les courtiers en matières premières, ainsi que les entités non agréées ou non réglementées dont l'objet social exclusif est le placement en valeurs mobilières.


2. Personal data collected exclusively for ensuring the security or the control of the processing systems or operations shall not be used for any other purpose, with the exception of the prevention, investigation, detection and prosecution of serious criminal offences.

2) Les données à caractère personnel collectées exclusivement dans le but d'assurer la sécurité ou le contrôle des systèmes ou des opérations de traitement ne peuvent être utilisées pour aucune autre finalité, à l'exception de la prévention, la recherche, la détection et la poursuite d'infractions pénales graves.


The Directive does not apply to takeover bids for securities issued by companies whose object is the collective investment of capital provided by the public, which operate on the principle of risk spreading and the units of which are, at the holder's request, repurchased or redeemed, directly or indirectly, out of the assets of those companies.

La directive ne s'applique pas aux OPA de titres émis par des sociétés dont l'objet est le placement collectif des capitaux recueillis auprès du public, dont le fonctionnement est soumis au principe de la répartition des risques et dont les parts sont, à la demande des détenteurs, rachetées ou remboursées, directement ou indirectement, à charge des actifs de ces sociétés.


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