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Autonomous Commission decision
Comitology Decision
Commission Decision
Commission delegated decision
Commission implementing decision
Community decision
Council Decision
Council implementing decision
Decision
Decision of the European Central Bank
Decision of the European Council
Decision of the European Parliament
Decision of the ICC
Decision of the Indian Claims Commission
Decision on Committee Procedure
Delegated decision
European Council decision
ICC's decision
Implementing decision
Indian Claims Commission's decision

Vertaling van "commission decision must " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
decision (EU) [ Commission Decision | Community decision | Council Decision | decision of the European Central Bank | decision of the European Council | decision of the European Parliament | European Council decision ]

décision (UE) [ décision communautaire | décision de la Banque centrale européenne | décision de la Commission | décision du Conseil | décision du Conseil européen | décision du Parlement européen ]


Comitology Decision | Council Decision laying down the procedures for the exercise of implementing powers conferred on the Commission | Decision on Committee Procedure

décision comitologie | décision du Conseil fixant les modalités de l'exercice des compétences d'exécution conférées à la Commission


Indian Claims Commission's decision [ ICC's decision | decision of the Indian Claims Commission | decision of the ICC ]

décision de la Commission des revendications des Indiens [ décision de la CRI ]


Cooperation Agreement on the implementation of Commission Decision C(2010) 7499 between the European Commission and the European Investment Bank

Accord de coopération sur la mise en oeuvre de la décision C(2010) 7499 de la Commission entre la Commission européenne et la Banque européenne d'investissement


autonomous Commission decision

décision autonome de la Commission


implementing decision [ Commission implementing decision | Council implementing decision ]

décision d'exécution [ décision d'exécution de la Commission | décision d'exécution du Conseil ]


delegated decision [ Commission delegated decision ]

décision déléguée [ décision déléguée de la Commission ]


GATT multilateral trade negotiations (communication from the Commission to the Council): final report on the GATT multilateral trade negotiations in Geneva (Tokyo Round) and proposal for Council decision [ GATT multilateral trade negotiations (communication from the Commission to the Council) | Final report on the GATT multilateral trade negotiations in Geneva (Tokyo Round) and proposal for Council decision ]

Négociations commerciales multilatérales dans le cadre du G.A.T.T. (communication de la Commission au Conseil) : rapport final sur les négociations commerciales multilatérales de Genève dans le cadre du G.A.T.T. (Tokyo Round) et proposition de décision du [ Négociations commerciales multilatérales dans le cadre du G.A.T.T. (communication de la Commission au Conseil) | Rapport final sur les négociations commerciales multilatérales de Genève dans le cadre du G.A.T.T. (Tokyo Round) et proposition de décision du C ]


Canadian Radio-television and Telecommunications Commission broadcasting decisions and notices

Décisions et avis du Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes en matière de radiodiffusion


Decisions and Communications of the Swiss Asylum Appeals Commission

Jurisprudence et informations de la Commission suisse de recours en matière d'asile [ JICRA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Entertainment and representation expenses must be claimed separately in line with a Commission decision governing such expenses.

Les frais de réception et de représentation doivent faire l’objet de demandes de remboursement séparées, conformément à la décision de la Commission relative à ce type de frais.


EPSO also acted in breach of the Annex to the Commission Decision of 17 October 2000 amending its Rules of Procedure (OJ 2000 L 267, p. 63), entitled ‘Code of good administrative behaviour for staff of the European Commission in their relations with the public’ (‘the code of good administrative behaviour’), under which the Commission must reply to a letter addressed to it within 15 days, and a Commission decision must clearly state the reasons on which it is based and be communicated to the persons and parties concerned.

L’EPSO aurait également agi en violation de l’annexe à la décision de la Commission, du 17 octobre 2000, modifiant son règlement intérieur (JO L 267, p. 63), intitulée «C[ode de bonne conduite administrative pour le personnel de la Commission dans ses relations avec le public]» (ci-après le «code de bonne conduite administrative»), en vertu duquel la Commission devrait répondre aux demandes qui lui sont adressées dans le délai de quinze jours, et toute décision de cette institution indiquer clairement les motifs sur lesquels elle est ...[+++]


There is also another very important aspect of the NAFO convention, which basically says for the coastal state—and it means Canada—when the NAFO fisheries commission makes its decisions, it must take into consideration any management decisions and measures taken by the coastal state in making its decisions, and the commission's decisions must be consistent or compatible with those of the coastal state.

Il y a également un autre élément très important de la Convention de l'OPANO qui stipule fondamentalement que, pour ce qui est de l'État côtier—c'est-à-dire le Canada—, la Commission des pêches de l'OPANO doit prendre en considération toutes les décisions et les mesures de gestion prises par l'État côtier quand elle prend des décisions, qui doivent être conformes à celles de l'État côtier ou compatibles avec elles.


Commission decisions must also be complied with in a timely way or the Commission has no choice but refer the matter to Court," said Commission Vice President in charge of competition policy Joaquín Almunia.

Les décisions de la Commission doivent aussi être appliquées en temps utile, faute de quoi la Commission n'a d'autre choix que de porter l'affaire en justice, a déclaré M. Joaquín Almunia, vice‑président de la Commission chargé de la politique de concurrence.


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When, in application of Article 41(3), the Commission refuses to make a financial contribution to a major project, the expenditure declaration following the adoption of the Commission decision must be rectified accordingly’.

Lorsque, conformément à l'article 41, paragraphe 3, la Commission refuse d'apporter une contribution financière à un grand projet, l'état des dépenses suivant l'adoption de la décision de la Commission doit être rectifié en conséquence».


In answer to the objection raised by the Commission, it must be recalled that the interest in bringing proceedings is a condition of admissibility which must continue up to the Court’s decision in the case (see, Joined Cases C-373/06 P, C‑379/06 P and C-382/06 P Flaherty and Others v Commission [2008] ECR I‑2649, paragraph 25 and the case-law cited).

Afin de répondre à l’exception soulevée par la Commission, il y a lieu de rappeler que l’intérêt à agir constitue une condition de recevabilité qui doit perdurer jusqu’à ce que le juge statue au fond (voir arrêt du 17 avril 2008, Flaherty e.a./Commission, C‑373/06 P, C‑379/06 P et C‑382/06 P, Rec. p. I‑2649, point 25 et jurisprudence citée).


1. The expenditure to be taken into account for the payment of Community assistance must have actually been incurred during the period of eligibility as defined in the Commission decision, in accordance with Article 8(2)(b) of Commission Regulation (EC) No 1386/2002(3), and must be directly related to the project.

1. Les dépenses à prendre en compte pour le paiement du concours communautaire doivent être effectivement encourues pendant la période d'éligibilité telle que définie dans la décision de la Commission, conformément à l'article 8, paragraphe 2, point b), du règlement (CE) n° 1386/2002 de la Commission(3), et être directement liées au projet.


Mr. Réjean Myre (Director, Broadcasting Policy, French-Language Radio and Television, Canadian Radio-television and Telecommunications Commission): We must distinguish between the Commission's decision to renew CPAC's broadcasting licence, and the agreement CPAC has with the House of Commons or the agreement CPAC will have with the Senate.

M. Réjean Myre (directeur, Politique de radiodiffusion, Radio et télévision de langue française, Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes): Il y a une distinction à faire entre la décision de renouvellement du conseil en ce qui concerne la licence de radiodiffusion de CPAC, et l'entente qu'a CPAC avec la Chambre des communes ou l'entente qu'aura CPAC avec le Sénat.


According to Mr Marcelino Oreja, the Commissioner with responsibility for the common transport policy, the Court order confirms that the Commission Decision must be implemented by the stipulated deadline, 27 October 1994.

M. Marcelino OREJA, membre de la Commission chargé de la politique commune de transports, constate que l'ordonnance de la Cour confirme que la décision de la Commission doit être exécutée dans les délais prévus, c'est-à-dire, le 27 octobre 1994.


To be independent, commission members must be appointed for a fixed term and the judiciary must nominate one of the members, and to be objective the commission must also use objective criteria to come to its decisions.

Pour être indépendants, les membres de la commission doivent être nommés pour une période déterminée et la magistrature doit proposer une nomination. Pour être objective, la commission doit également utiliser des critères objectifs pour rendre ses décisions.


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