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DG Humanitarian Aid and Civil Protection
DG Regional and Urban Policy
Directorate-General XVI-Regional Policy and Cohesion
Directorate-General for Humanitarian Aid
Directorate-General for Regional Policy
Directorate-General for Regional and Urban Policy
ECA
ECE
ECHO
ECLAC
ESCAP
ESCWA
EU humanitarian aid and civil protection department
Economic Commission for Africa
Economic Commission for Europe
Economic and Social Commission for Western Asia
Humanitarian Aid DG
IOCARIBE
Pictou Regional Development Commission Act
Regional Policy DG
Regional commission
Sub-Commission for IOCARIBE
UN regional commission
United Nations regional commission

Traduction de «commission dg regional » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Housing Conditions Manual for Commission DGs and Services | Housing Conditions Manual for Commission DGs and Services applicable to buildings of the European Commission in Brussels and Luxembourg

Manuel des Conditions d'Hébergement des DG et Services de la Commission | Manuel des Conditions d'Hébergement des DG et Services de la Commission applicables aux bâtiments de la Commission européenne à Bruxelles et Luxembourg


DG Regional and Urban Policy | Directorate-General for Regional and Urban Policy | Directorate-General for Regional Policy | Directorate-General XVI-Regional Policy and Cohesion | Regional Policy DG

DG Politique régionale | DG Politique régionale et urbaine | direction générale de la politique régionale | direction générale de la politique régionale et urbaine | Direction générale XVI-Politique régionale et cohésion


DG European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | DG Humanitarian Aid and Civil Protection | Directorate-General for European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | Directorate-General for Humanitarian Aid | Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | EU humanitarian aid and civil protection department | humanitarian aid department of the European Commission | Humanitarian Aid DG | ECHO [Abbr.]

DG Aide humanitaire et protection civile (ECHO) | DG Protection civile et opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de la protection civile et des opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de l'aide humanitaire et de la protection civile (ECHO) | Service de l’UE à l’aide humanitaire et à la protection civile | ECHO [Abbr.]


UN regional commission [ ECA | ECE | ECLAC | Economic and Social Commission for Asia and the Pacific | Economic and Social Commission for Western Asia | Economic Commission for Africa | Economic Commission for Europe | Economic Commission for Latin America and the Caribbean | ESCAP | ESCWA | United Nations regional commission ]

commission régionale ONU [ CEA | CENUE | CEPALC | CESAO | CESAP | Commission économique des Nations unies pour l'Afrique | Commission économique des Nations unies pour l'Amérique latine et les Caraïbes | Commission économique des Nations unies pour l'Europe | Commission économique et sociale des Nations unies pour l'Asie et le Pacifique | Commission économique et sociale des Nations unies pour l'Asie occidentale | commission régionale des Nations unies ]


IOC Sub-Commission for the Caribbean and Adjacent Regions [ IOCARIBE | Sub-Commission for IOCARIBE | Cooperative Investigations of the Caribbean and Adjacent Areas | IOC Association for the Caribbean and Adjacent Regions | Intergovernmental Oceanographic Commission's Association for the Caribbean and Adjacent Regions ]

Sous-Commission de la COI pour la mer des Caraïbes et les régions adjacentes [ IOCARIBE | Sous-Commission pour l'IOCARIBE | Investigations coopératives dans les Caraïbes et les régions adjacentes | Association COI pour la mer des Caraïbes et les régions adjacentes | Association de la Commission océanographique intergouvernementale pour la région des ]




Pictou Regional Development Commission Act [ An Act to Incorporate the Pictou Regional Development Commission ]

Pictou Regional Development Commission Act [ An Act to Incorporate the Pictou Regional Development Commission ]




Commission for the Improvement of Understanding among the Language Regions

Commission pour l'amélioration de la compréhension entre les différentes régions linguistiques | Commission de la compréhension
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In order to make applicant countries more familiar with the various concepts of Private Public Partnerships and inter-municipal co-operation in the management and financing of public utilities, the Austrian "Federal Ministry for Agriculture, Forestry, Environment and Water Management" and the Commission (DG Regional Policy and DG Environment) organised a joint seminar in Vienna on 17 and 18 September 2001 with participants from many countries both within the existing European Union and the Candidate Countries.

Afin de familiariser les pays candidats aux différents types de partenariats public-privé et à la coopération intercommunale en matière de gestion et de financement de services d'utilité publique, le ministère fédéral autrichien de l'agriculture, de la sylviculture, de l'environnement et de la gestion des eaux et la Commission (DG Politique régionale et DG Environnement) ont organisé un séminaire conjoint à Vienne les 17 et 18 septembre 2001.


European Commission, DG Trade document ‘How trade policy and regional trade agreements support and strengthen EU economic performance’, March 2015.

Commission européenne, document de la DG Commerce «How trade policy and regional trade agreements support and strengthen EU economic performance» (Comment la politique commerciale et les accords commerciaux régionaux soutiennent et renforcent les performances économiques de l’Union) mars 2015.


A 2001-2006 communication programme was prepared outlining the information to be provided to the different target groups for ISPA. It specified the importance to explain the procedures during the first year and to show results from 2002 on. It will be implemented by using the framework contracts that the Commission (DG Regional Policy) concluded early in 2002 and contracts still to be concluded for carrying information and communication activities in relation to different funds related tot he economic and social cohesion (the European Regional Development Fund, t ...[+++]

Un programme de communication couvrant la période 2001-2006 a été préparé afin de définir l'information à fournir aux différents groupes cibles de l'ISPA. Ce programme insistait sur l'importance d'expliquer les procédures durant la première année et de faire connaître les résultats à partir de 2002. Il sera mis en oeuvre au moyen de contrats cadres que la Commission (DG Politique régionale) a conclus au début de 2002 et de contrats restant à conclure concernant l'exécution d'activités d'information et de communication pour les différents fonds relatifs à la cohésion économique et sociale (Fonds européen de développement ...[+++]


[9] European Commission, DG for Regional Policy, 'Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis', 2007-2013 - Evaluation Unit Working Document n. 4, available at [http ...]

[9] Commission européenne, DG de la politique régionale, Guide méthodologique pour la réalisation de l’analyse coûts-avantages , 2007-2013 - Document de travail n° 4 de l’unité «Évaluation», disponible à l’adresse [http ...]


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Under the framework contract between the Commission (DG for Regional Policy) and the EIB for 2000-06, covering the evaluation by the Bank of certain major projects submitted for financing from the Structural Funds by the beneficiary countries, eight rapid evaluations were undertaken.

En application du contrat cadre entre la Commission (DG Politique régionale) et la BEI pour la période 2000-2006, portant sur l'évaluation par la Banque de certains grands projets présentés au financement des Fonds structurels par les États bénéficiaires, huit travaux d'évaluation rapide ont été effectués.


171. Recognises the Commission's efforts to move to a performance culture; asks the Commission (DG REGIO), therefore, to include in its Management Plan and Annual Activity Report an assessment of its work in relation to increasing the efficiency, effectiveness and impact of the cohesion policy; invites the Commission, in addition to the budget execution approach, to check the performance against objectives and better use the evaluations, as well as to support Member States and their Managing Authorities in maximising the quality of their evaluation reports; underlines in this context the need in future to consider and assess project r ...[+++]

171. salue les efforts fournis par la Commission pour favoriser la transition vers une culture de la performance; invite, dès lors, la Commission (DG REGIO) à inclure dans son plan de gestion et son rapport annuel d'activités une évaluation des initiatives qu'elle entreprend en vue de renforcer l'efficience, l'efficacité et l'impact de la politique de cohésion; prie la Commission, en complément de l'approche axée sur l'exécution budgétaire, d'examiner les performances à l'aune des objectifs et de faire un meilleur usage des résultats des évaluations, ainsi que d'aider les États membres et leurs autorités de gestion à optimiser la quali ...[+++]


166. Recognises the Commission's efforts to move to a performance culture; asks the Commission (DG REGIO), therefore, to include in its Management Plan and Annual Activity Report an assessment of its work in relation to increasing the efficiency, effectiveness and impact of the cohesion policy; invites the Commission, in addition to the budget execution approach, to check the performance against objectives and better use the evaluations, as well as to support Member States and their Managing Authorities in maximising the quality of their evaluation reports; underlines in this context the need in future to consider and assess project r ...[+++]

166. salue les efforts fournis par la Commission pour favoriser la transition vers une culture de la performance; invite, dès lors, la Commission (DG REGIO) à inclure dans son plan de gestion et son rapport annuel d'activités une évaluation des initiatives qu'elle entreprend en vue de renforcer l'efficience, l'efficacité et l'impact de la politique de cohésion; prie la Commission, en complément de l'approche axée sur l'exécution budgétaire, d'examiner les performances à l'aune des objectifs et de faire un meilleur usage des résultats des évaluations, ainsi que d'aider les États membres et leurs autorités de gestion à optimiser la quali ...[+++]


15. Emphasises the need, in routine phases, to develop a common situation awareness shared by all EU stakeholders (EEAS, but also all relevant units from the Commission: DG DEV, DG ECHO, DG SANCO, with the support of each of their crisis assessment capabilities), which should be reflected in all EU regional or country strategic papers; stresses that the reshaped EU delegations have a key role to play in this process;

15. souligne la nécessité, durant les phases de routine, de parvenir à une appréciation commune des situations qui soit partagée par tous les acteurs de l'Union européenne (SEAE, mais aussi les unités concernées de la Commission: DG DEV, DG ECHO, DG SANCO, avec l'appui de leurs capacités respectives d'évaluation de crise) qui devrait apparaître dans tous les documents stratégiques régionaux ou nationaux de l'Union; observe que les délégations de l'Union européenne remodelées ont un rôle essentiel à jouer dans ce processus;


15. Emphasises the need, in routine phases, to develop a common situation awareness shared by all EU stakeholders (EEAS, but also all relevant units from the Commission: DG DEV, DG ECHO, DG SANCO, with the support of each of their crisis assessment capabilities), which should be reflected in all EU regional or country strategic papers; stresses that the reshaped EU delegations have a key role to play in this process;

15. souligne la nécessité, durant les phases de routine, de parvenir à une appréciation commune des situations qui soit partagée par tous les acteurs de l'Union européenne (SEAE, mais aussi les unités concernées de la Commission: DG DEV, DG ECHO, DG SANCO, avec l'appui de leurs capacités respectives d'évaluation de crise) qui devrait apparaître dans tous les documents stratégiques régionaux ou nationaux de l'Union; observe que les délégations de l'Union européenne remodelées ont un rôle essentiel à jouer dans ce processus;


15. Emphasises the need, in routine phases, to develop a common situation awareness shared by all EU stakeholders (EEAS, but also all relevant units from the Commission: DG DEV, DG ECHO, DG SANCO, with the support of each of their crisis assessment capabilities), which should be reflected in all EU regional or country strategic papers; stresses that the reshaped EU delegations have a key role to play in this process;

15. souligne la nécessité, durant les phases de routine, de parvenir à une appréciation commune des situations qui soit partagée par tous les acteurs de l'Union européenne (SEAE, mais aussi les unités concernées de la Commission: DG DEV, DG ECHO, DG SANCO, avec l'appui de leurs capacités respectives d'évaluation de crise) qui devrait apparaître dans tous les documents stratégiques régionaux ou nationaux de l'Union; observe que les délégations de l'Union européenne remodelées ont un rôle essentiel à jouer dans ce processus;


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