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CTMR
Commission Regulation
Commission interpretative communication
Commission member
Commission recommendation
Commission resolution
Commissioner
Community recommendation
Community regulation
Community resolution
Community trade mark regulation
Council Regulation
Council recommendation
EC resolution
EU trade mark Regulation
European Commissioner
European Union trade mark Regulation
Interpretative communication
Member of the Commission
Member of the Commission of the European Communities
Member of the European Commission
Recommendation
Recommendation of the European Central Bank
Regulation
Regulation of the European Central Bank
Regulation of the European Parliament
Regulation on the Community trade mark
Resolution

Traduction de «commission’s communication imply » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Commission interpretative communication | interpretative communication

communication interprétative


regulation (EU) [ Commission Regulation | Community regulation | Council Regulation | regulation of the European Central Bank | regulation of the European Parliament ]

règlement (UE) [ règlement communautaire | règlement de la Banque centrale européenne | règlement de la Commission | règlement du Conseil | règlement du Parlement européen ]


resolution (EU) [ Commission resolution | Community resolution | EC resolution ]

résolution (UE) [ résolution CE | résolution communautaire | résolution de la Commission ]


recommendation (EU) [ Commission recommendation | Community recommendation | Council recommendation | recommendation of the European Central Bank ]

recommandation (UE) [ recommandation communautaire | recommandation de la Banque centrale européenne | recommandation de la Commission | recommandation du Conseil ]


Community trade mark regulation | Council Regulation (EC) No 207/2009 on the Community trade mark | EU trade mark Regulation | European Union trade mark Regulation | Regulation (EU) 2015/2424 amending Council Regulation (EC) No 207/2009 on the Community trade mark and Commission Regulation (EC) No 2868/95 implementing Council Regulation (EC) No 40/94 on the Community trade mark, and repealing Commission Regulation (EC) No 2869/95 on the fees payable to the Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | Reg ...[+++]

Règlement (UE) 2015/2424 du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) nº 207/2009 du Conseil sur la marque communautaire et le règlement (CE) nº 2868/95 de la Commission portant modalités d'application du règlement (CE) nº 40/94 du Conseil sur la marque communautaire, et abrogeant le règlement (CE) nº 2869/95 de la Commission relatif aux taxes à payer à l'Office de l'harmonisation dans le marché intérieur (marques, dessins et modèles) | règlement sur la marque communautaire | règlement sur la marque de l'UE | règlem ...[+++]


Commission member | Commissioner | European Commissioner | member of the Commission | member of the Commission of the European Communities | member of the European Commission

commissaire européen | Eurocommissaire | membre de la Commission
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It also implies a strategy for proactive communication - adapted according to the issue - in which the Commission should constantly seek ways to better publicise and explain its use of expertise to interested parties and the public at large.

L'ouverture exige également une stratégie de communication proactive - et adaptée aux problèmes en cause - dans laquelle la Commission doit s'efforcer en permanence d'expliquer aux parties intéressées et au grand public la manière dont elle utilise l'expertise.


These difficulties arise from the fundamentally diverging systems applied to the financial management of Community funds, implying different roles and responsibilities for the Commission and the national, regional or local authorities.

Ces difficultés proviennent notamment de l'application de systèmes fondamentalement différents à la gestion financière des fonds communautaires, impliquant par là-même des rôles et des responsabilités différents pour la Commission et les autorités nationales, régionales ou locales.


The fact that certain topics are not elaborated upon in this Communication does not imply that they are no longer priorities for the Commission, but rather that the White Paper remains a sufficient basis for addressing them in the coming years.

Le fait que certains sujets ne soient pas développés dans la présente communication ne signifie pas qu’ils ne représentent plus des priorités pour la Commission, mais simplement que le livre blanc reste une base suffisante pour mener une action les concernant dans les années à venir.


The Council decided to authorise the Commission to take part in the Fourth Ministerial Conference on the Protection of Forests in Europe, to be held in Vienna on 28, 29 and 30 April, on behalf of the Community and alongside Member States and to sign the acts resulting from it, on condition that signing by the Commission does not imply any commitment to joint actions which are not within the Community's sphere of competence (doc. 8224/03)

Le Conseil a décidé d'autoriser la Commission à participer à la quatrième Conférence ministérielle sur la protection des forêts en Europe, qui se tiendra à Vienne les 28, 29 et 30 avril, au nom de la Communauté européenne et à côté des Etats membres, et à signer les actes en résultant, pour autant que la signature de la Commission n'implique aucun engagement pour des actions communes ne relevant pas de la compétence de la Communauté.


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In its Communication [2] of March 2003 on a common defence equipment policy, the Commission underlined the need for a competitive industrial base to support the European Security and Defence Policy (ESDP): as a corollary, this implies better coordination at European level, where consolidation of the range of political, economic, industrial and regulatory actions can take place.

Dans sa communication [2] de mars 2003 sur une politique commune d'équipements de défense, la Commission a souligné la nécessité d'une base industrielle concurrentielle pour soutenir la politique européenne de sécurité et de défense (PESD) : comme corollaire, cela implique une meilleure coordination au niveau européen, pour permettre la consolidation de l'éventail d'actions politiques, économiques, industrielles et réglementaires.


This will imply launching, during 2009, the necessary procedural steps for non-compliance, where appropriate in accordance with Article 226, in particular in cases where there are clear differences in interpretation of Community law between the Member States and the European Commission.

Cela impliquera de prendre, en 2009, les mesures procédurales nécessaires en cas d’infraction, le cas échéant en appliquant l’article 226, notamment dans les cas où il y a manifestement des différences d’interprétation du droit communautaire entre les États membres et la Commission européenne.


The Council notes, however, that the cost estimates associated with the provisional emission ceilings included in the Commission’s communication imply an unacceptable economic burden for some Member States and therefore recognizes the need to analyse this issue further in order to avoid excessive costs for individual Member States.

Le Conseil note toutefois que les coûts estimatifs associés aux plafonds d'émission provisoires figurant dans la communication de la Commission entraînent une charge financière inacceptable pour certains Etats membres et reconnaît dès lors qu'il est nécessaire d'examiner cette question d'une manière plus approfondie afin d'éviter à des Etats membres individuels des coûts excessifs.


However, that provision does not imply that the duty to inform the Commission gives rise to a Community procedure for monitoring the methods chosen by the Member State, or that Member States' exercise of the option to set a ceiling is subject to the express or implied agreement of the Commission.

Toutefois, il ne ressort pas de cette disposition que l'obligation de communication donne lieu à une procédure de contrôle communautaire des méthodes choisies par l'État membre ou que la mise en vigueur de la faculté des États membres de fixer un plafond soit subordonnée à l'accord, exprès ou tacite, de la Commission.


- 5 - * Elderly persons The Commission believes that every citizen of the European Community in receipt of a pension or bridging pension must have sufficient resources to enable him to maintain a decent standard of living. This implies that those elderly persons who are not entitled to a pension and who have no other adequate resources should receive a minimum income and social and medical assistance adapted to their needs.

- 5 - * Personnes âgées Le minimum, selon la Commission est que tout citoyen de la Communauté européenne en retraite ou pré-retraite doit pouvoir bénéficier de ressources lui assurant un niveau de vie décent ce qui implique pour ceux d'entre eux qui se verraient exclu du droit à la pension, et qui n'auraient pas d'autres moyens de subsistance suffisants, de pouvoir bénéficier d'un revenu minimum et d'une assistance sociale et médicale adaptée à leurs besoins.


Following that examination the Council: - notes with satisfaction that the abovementioned programme of priority economic reforms has, in the main, been implemented on schedule and that this represents a major step towards aligning Maltese economic structures on those of the Community; - shares the Commission's view that it is important to continue to monitor Malta's implementation of the reforms needed to prepare its economy for accession to the European Union; - therefore invites the Commission to keep it regularly informed of the progress made and the impact of the reforms on the Maltese economy; - notes that the Commission intends ...[+++]

A l'issue de cet examen, le Conseil : - constate avec satisfaction que le programme de réformes économiques prioritaires précité a, pour l'essentiel, été réalisé dans les délais prévus et qu'il s'agit d'un pas important dans la direction du rapprochement des structures de l'économie maltaise de celles de la Communauté ; - partage l'avis de la Commission qu'il est important de continuer à suivre la mise en oeuvre par Malte des réformes nécessaires à la préparation de son économie à l'adhésion à l'Union européenne ; - invite par conséquent la Commission à le tenir régulièrement informé des progrès réalisés ainsi que de l' ...[+++]


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