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ACMRR
Advisory Committee on Marine Resources Research
Committee on Marine and Fisheries
Committee on Merchant Marine and Fisheries
DFO
Department of Fisheries
Department of Fisheries and Forestry
Department of Fisheries and Oceans
Department of Marine and Fisheries
Fisheries and Oceans Canada
Fisheries projects managing
Government of Canada Fisheries and Oceans
House Merchant Marine and Fisheries Committee
Manage fisheries projects
Manage fisheries protection projects
Marine conservation projects managing
Standing Committee on Marine and Fisheries

Vertaling van "committee on marine and fisheries " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
committee on Marine and Fisheries

comité de la marine et des pêcheries


Standing Committee on Marine and Fisheries

Comité permanent de la marine et des pêcheries


Committee on Merchant Marine and Fisheries [ House Merchant Marine and Fisheries Committee ]

Committee on Merchant Marine and Fisheries [ House Merchant Marine and Fisheries Committee ]


Advisory Committee of Experts on Marine Resources Research | Advisory Committee on Marine Resources Research | ACMRR [Abbr.]

Comité consultatif de la recherche sur les ressources de la mer | CCRRM [Abbr.]


Department of Fisheries and Oceans [ DFO | Fisheries and Oceans Canada | Government of Canada Fisheries and Oceans | Department of Fisheries and Forestry | Department of Fisheries | Department of Marine and Fisheries ]

ministère des Pêches et des Océans [ MPO | Pêches et Océans Canada | Gouvernement du Canada Pêches et Océans | ministère des Pêches et des Forêts | ministère des Pêcheries | ministère de la Marine et des Pêcheries ]


Advisory Committee on Marine Resources Research | ACMRR [Abbr.]

Comité consultatif de la recherche sur les ressources de la mer | CCRRM [Abbr.]


fisheries projects managing | marine conservation projects managing | manage fisheries projects | manage fisheries protection projects

gérer des projets de pêcherie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The 32nd Session of the CODEX Committee on Fish and Fishery Products (1-5 October 2012) confirmed the exclusion of yessotoxins from the list of marine biotoxins that should be tested at international level.

Lors de sa 32e session (qui s’est tenue du 1er au 5 octobre 2012), le comité du Codex sur les poissons et les produits de la pêche a confirmé l’exclusion des yessotoxines de la liste des biotoxines marines devant faire l’objet de contrôles au niveau international.


After consulting the Committee on the Development and Conversion of Regions, the Committee on Agricultural Structures and Rural Development and the Committee on Structures for Fisheries and Aquaculture,

après consultation du comité pour le développement et la reconversion des régions, du comité des structures agricoles et du développement rural et du comité du secteur de la pêche et de l'aquaculture,


80. Acknowledges that protecting Europe’s maritime borders is a challenge for Member States; considers that a successful blue economy requires secure EU maritime borders, with a view to ensuring the protection of the marine environment, fisheries controls, the fight against illegal fishing and law enforcement; points, therefore, to the importance of setting up a European coastguard to coordinate operations and surveillance at sea; stresses, furthermore, the importance of stepping up regional cooperation initiatives relating to the fisheries sector;

80. reconnaît que la protection des frontières maritimes de l'Europe représente un défi pour les États membres; estime qu'une économie bleue performante exige que l'Union dispose de frontières maritimes sûres en vue de garantir la protection de l'environnement marin, le contrôle de la pêche, la lutte contre la pêche illégale et l'application de la législation; souligne dès lors l'importance de la mise en place d'un corps de garde-côtes européen pour la coordination des opérations et de la surveillance en mer; souligne par ailleurs l'importance de développer et de multiplier les initiatives de coopération régionale ...[+++]


7. Acknowledges that protecting Europe’s maritime borders is a challenge for Member States; considers that a successful blue economy requires secure EU maritime borders, with a view to ensuring the protection of the marine environment, fisheries controls, the combat of illegal fishing as well as law enforcement; points, therefore, to the importance of setting up a European coastguard to coordinate operations and surveillance at sea; furthermore, stresses the importance of stepping up regional cooperation initiatives relating to the fisheries sector;

7. reconnaît que la protection des frontières maritimes de l'Europe représente un défi pour les États membres; estime qu'une économie bleue performante exige que l'Union européenne dispose de frontières maritimes sûres en vue de garantir la protection de l'environnement marin, le contrôle de la pêche, la lutte contre la pêche illégale et l'application de la législation; à ce titre, souligne l'importance de la mise en place d'un garde-côte européen pour la coordination de l'action et de la surveillance en mer; souligne par ailleurs l'importance de développer et de multiplier les initiatives de coopération régionale ...[+++]


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a review of the status of the marine environment in the Community, undertaken in coordination with the European Environment Agency and the relevant regional marine and fisheries organisations and conventions.

un examen de l’état du milieu marin dans la Communauté, entrepris en coordination avec l’Agence européenne pour l’environnement et avec les organisations et conventions régionales ayant trait au milieu marin et à la pêche.


(b)a review of the status of the marine environment in the Community, undertaken in coordination with the European Environment Agency and the relevant regional marine and fisheries organisations and conventions.

b)un examen de l’état du milieu marin dans la Communauté, entrepris en coordination avec l’Agence européenne pour l’environnement et avec les organisations et conventions régionales ayant trait au milieu marin et à la pêche.


3a. Data and information resulting from these monitoring programmes shall be made available to the European Environment Agency, as well as to the relevant regional marine and fisheries organisations and conventions, no later than three months after completion of those programmes, for use in pan-European marine assessments, in particular the review of the status of the marine environment in the Community under Article 19(2)(b).

3 bis. Les données et les informations issues de ces programmes de surveillance sont mises à la disposition de l'Agence européenne pour l'environnement ainsi que des organisations et conventions régionales ayant trait au milieu marin et à la pêche, au plus tard trois mois à compter de l'achèvement de ces programmes, pour être utilisées dans des évaluations du milieu marin paneuropéennes, en ...[+++]


2b. Data and information resulting from the initial assessment shall be made available to the European Environment Agency, as well as to the relevant regional marine and fisheries organisations and conventions, no later than three months after completion of that assessment, for use in pan-European marine assessments, in particular the review of the status of the marine environment in the Community under Article 19(2)(b).

2 ter. Les données et les informations issues de l'évaluation initiale sont mises à la disposition de l'Agence européenne pour l'environnement ainsi que des organisations et conventions régionales ayant trait au milieu marin et à la pêche, au plus tard trois mois à compter de l'achèvement de cette évaluation, pour être utilisées dans des évaluations du milieu marin paneuropéennes, en partic ...[+++]


4. Data and information resulting from the initial assessment shall be made available to the European Environment Agency, as well as to the relevant regional marine and fisheries organisations and conventions, no later than three months after completion of that assessment, for use in pan-European marine assessments, in particular the review of the status of the marine environment in the Community under Article 23(3)(b).

4. Les données et les informations issues de l'évaluation initiale sont mises à la disposition de l'Agence européenne pour l'environnement ainsi que des organisations et conventions régionales ayant trait au milieu marin et à la pêche, au plus tard trois mois à compter de l'achèvement de cette évaluation, pour être utilisées dans des évaluations paneuropéennes du milieu marin, en particulie ...[+++]


After consulting the Committee pursuant to Article 147 of the Treaty, the Committee on Agricultural Structures and Rural Development and the Committee on Structures for Fisheries and Aquaculture,

après consultation du comité visé à l'article 147 du traité, du comité de gestion des structures agricoles et du développement rural et du comité de gestion permanent des structures de la pêche,




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Date index: 2023-01-12
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