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central court
centre court
Competition policy
Competitive binding
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
EU competition law
EU competition policy
European Union competition policy
Hindrance to competition
Illegal trade practice
MLG
Main LG wheel
Main competition court
Main earthing bar
Main earthing terminal
Main gear
Main gear wheel
Main grounding bar
Main grounding terminal
Main landing gear
Main landing-gear wheel
Main undercarriage
Main undercarriage wheel
Obstacle to competition
Principal straight motion
Reciprocating main motion
Reciprocating main movement
Restriction on competition
Straight main motion
Straight main movement
Unfair competition
Unfair trade practice

Traduction de «competition is mainly » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
(1) centre court | (2) central court | main competition court

(1) court central | (2) court principal


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]


principal straight motion | reciprocating main motion | reciprocating main movement | straight main motion | straight main movement

mouvement principal alternatif | mouvement principal rectiligne


main earthing bar | main earthing terminal | main grounding bar | main grounding terminal

barre principale de terre | borne principale de terre


main gear wheel | main landing-gear wheel | main LG wheel | main undercarriage wheel

roue de train principal






EU competition policy [ European Union competition policy | EU competition law(STW) ]

politique de la concurrence de l'UE [ politique de la concurrence de l'Union européenne ]


main landing gear (1) | main gear (2) | main undercarriage (3) [ MLG ]

atterrisseur principal


hindrance to competition (1) | obstacle to competition (2)

entrave à la concurrence
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52009DC0390 - EN - Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - Europe’s Digital Competitiveness Report : main achievements of the i2010 strategy 2005-2009 {SEC(2009) 1060} {SEC(2009) 1103} {SEC(2009) 1104}

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52009DC0390 - EN - Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, Comité économique et social européen et au Comité des régions - Rapport sur la compétitivité numérique de l’Europe : principaux résultats de la stratégie «i2010» entre 2005 et 2009 {SEC(2009) 1060} {SEC(2009) 1103} {SEC(2009) 1104}


Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - Europe’s Digital Competitiveness Report : main achievements of the i2010 strategy 2005-2009 {SEC(2009) 1060} {SEC(2009) 1103} {SEC(2009) 1104} /* COM/2009/0390 final */

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, Comité économique et social européen et au Comité des régions - Rapport sur la compétitivité numérique de l’Europe : principaux résultats de la stratégie «i2010» entre 2005 et 2009 {SEC(2009) 1060} {SEC(2009) 1103} {SEC(2009) 1104} /* COM/2009/0390 final */


Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - Europe’s Digital Competitiveness Report : main achievements of the i2010 strategy 2005-2009 {SEC(2009) 1060} {SEC(2009) 1103} {SEC(2009) 1104}

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, Comité économique et social européen et au Comité des régions - Rapport sur la compétitivité numérique de l’Europe : principaux résultats de la stratégie «i2010» entre 2005 et 2009 {SEC(2009) 1060} {SEC(2009) 1103} {SEC(2009) 1104}


Where services of general economic interest are provided on the basis of networks with universal coverage, the incumbent undertaking enjoys a substantial competitive advantage, mainly due to substantial sunk costs involved in establishing and maintaining alternative networks.

Lorsque les services d'intérêt économique général sont fournis via des réseaux à couverture universelle, l'opérateur historique bénéficie d'un avantage concurrentiel substantiel, dû essentiellement aux dépenses à fonds perdus considérables nécessaires à l'établissement et à la gestion de réseaux alternatifs.


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– having regard to the Commission communication entitled ‘Europe's Digital Competitiveness Report – Main achievements of the i2010 strategy 2005-2009’ (COM(2009)0390),

– vu la communication de la Commission «Rapport sur la compétitivité numérique de l'Europe - Principaux résultats de la stratégie »i2010' entre 2005 et 2009' (COM(2009)0390),


– having regard to the Commission communication entitled ‘Europe’s Digital Competitiveness Report – Main achievements of the i2010 strategy 2005-2009’ (COM(2009)0390),

– vu la communication de la Commission «Rapport sur la compétitivité numérique de l’Europe - Principaux résultats de la stratégie «i2010» entre 2005 et 2009» (COM(2009)390),


– having regard to the Commission Communication of 4 August 2009 entitled ‘Europe's Digital Competitiveness Report: Main achievements of the i2010 strategy 2005-2009’ (COM(2009)0390),

– vu la communication de la Commission du 4 août 2009 intitulée «Rapport sur la compétitivité numérique de l'Europe – Principaux résultats de la stratégie »i2010' entre 2005 et 2009' (COM(2009)0390),


We can include the following in the catalogue of unfavourable phenomena which accompany competitiveness: a model of consumption, imposed by industry, which squanders energy and raw materials; competition which is based not on the superiority of the methods used but on the financial supremacy of wealthy monopolistic corporations; a fragmentary competitiveness which is concerned only with the final phase of processing and not gross competitiveness, by which I mean competitiveness which takes account of the preparation of raw materials and materials for production; the taking over of raw materials and energy markets by supranational, oft ...[+++]

Parmi les facteurs défavorables inhérents à la compétitivité, nous pouvons inclure les aspects suivants: un modèle de consommation, imposé par l’industrie, qui dilapide l’énergie et les matières premières; une concurrence qui ne se base pas sur la supériorité des méthodes utilisées mais sur la suprématie financière de riches monopoles; une compétitivité fragmentaire qui ne s’intéresse qu’à la phase finale du traitement au lieu d’une compétitivité brute, à savoir une compétitivité tenant compte de la préparation des matières première ...[+++]


Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions – Europe’s Digital Competitiveness Report: main achievements of the i2010 strategy 2005-2009 [COM(2009) 390 final – Not published in the Official Journal]

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, Comité économique et social européen et au Comité des régions - Rapport sur la compétitivité numérique de l’Europe : principaux résultats de la stratégie «i2010» entre 2005 et 2009 [COM(2009) 390 final – Non publié au Journal officiel]


If we look at the various coastlines in Europe, and I can think of a few, there are two, maybe six, seven or eight major ports located within a few hundred kilometres of each other, where competition is mainly generated from that small distance between the ports.

Si nous prenons le littoral européen, et plusieurs sites côtiers me viennent directement à l'esprit, nous observons deux, et peut-être même, six, sept ou huit grands ports sur une centaine de kilomètres, où la concurrence est principalement induite par la distance, en définitive très courte, entre chaque port.


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