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2050 low carbon economy roadmap
EU roadmap for a low-carbon economy by 2050
LCE
Low Carbon Economy Fund
Low carbon economy
Low carbon economy roadmap
Low-carbon economy

Vertaling van "competitive low-carbon economy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
2050 low carbon economy roadmap | EU roadmap for a low-carbon economy by 2050 | Low carbon economy roadmap | Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050

feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050


low carbon economy | LCE [Abbr.]

économie à faible intensité de carbone | économie à faibles émissions de carbone | économie sobre en carbone


low-carbon economy

économie à faibles émissions de carbone


Low Carbon Economy Fund

Fonds pour une économie à faibles émissions de carbone
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission Communication of 15 December 2011 entitled "A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050" (the "Roadmap 2050") acknowledged that testing new approaches to climate change mitigation would remain essential for moving to a low-carbon economy.

Dans sa communication du 15 décembre 2011 intitulée "Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l'horizon 2050" (ci-après dénommée "feuille de route 2050"), la Commission a reconnu qu'il demeurait essentiel d'expérimenter de nouvelles approches en matière d'atténuation du changement climatique pour passer à une économie à faible intensité de carbone.


Communication (COM(2011) 112 final) — A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050

Communication (COM(2011) 112 final) — Une feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050


Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions — A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050 (COM(2011) 112 final, 8.3.2011)

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée «Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050» [COM(2011) 112 final, 8.3.2011]


Communication (COM(2011) 112 final) — A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050

Communication (COM(2011) 112 final) — Une feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050


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Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions — A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050 (COM(2011) 112 final, 8.3.2011)

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée «Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050» [COM(2011) 112 final, 8.3.2011]


It consists of four roadmaps, namely the "Roadmap for moving to a competitive low-carbon economy in 2050"[23], the "White Paper – Roadmap to a Single European Transport Area – Towards a competitive and resource-efficient transport system"[24], the "Energy Roadmap 2050"[25] and the "Roadmap to a Resource Efficient Europe"[26].

Il consiste en quatre feuilles de route, à savoir la «Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050»[23], le «Livre blanc – Feuille de route pour un espace européen unique des transports – Vers un système de transport compétitif et économe en ressources»[24], la «Feuille de route pour l’énergie à l’horizon 2050»[25] et la «Feuille de route pour une Europe efficace dans l’utilisation des ressources»[26].


The Commission Communication of 15 December 2011 entitled "A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050" (the "Roadmap 2050") acknowledged that testing new approaches to climate change mitigation would remain essential for moving to a low-carbon economy.

Dans sa communication du 15 décembre 2011 intitulée "Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l'horizon 2050" (ci-après dénommée "feuille de route 2050"), la Commission a reconnu qu'il demeurait essentiel d'expérimenter de nouvelles approches en matière d'atténuation du changement climatique pour passer à une économie à faible intensité de carbone.


The assessments made in the context of the EU's Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050 and the Energy Roadmap 2050 see CCS, if commercialised, as an important technology contributing to low carbon transition in the EU, with 7% to 32% of power generation using CCS by 2050, depending on the scenario considered.

Les analyses réalisées en vue de la publication de la feuille de route de l'UE vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050 et de la feuille de route sur l’énergie à l’horizon 2050 soulignaient le rôle important que pourrait jouer la technologie du CSC, pour autant qu’elle soit commercialisée, dans la transition de l’UE vers une économie à faible intensité de carbone; en effet, suivant les scénarios, entre 7 et 32 % de la production d’électricité pourraient bénéficier du CSC d’ici ...[+++]


The European Council of February 2011 recognised the important role of Smart Grids and invited Member States, in liaison with European standardisation bodies and industry, ‘to accelerate work with a view to adopting technical standards for electric vehicle charging systems by mid-2011 and for smart grids and meters by the end of 2012’.[11] Over the long term, the Commission’s Communication on a Roadmap for moving to a competitive low-carbon economy in 2050[12] identifies Smart Grids as a key enabler for a future low-carbon electricity system, facilitating demand-side efficiency, increasing the shares of renewables and distributed generat ...[+++]

Le Conseil européen de février 2011 a reconnu le rôle important des réseaux intelligents et invité les États membres, en liaison avec les organismes de normalisation européens et les entreprises du secteur concerné, «à accélérer les travaux afin que des normes techniques soient adoptées d'ici mi-2011 pour les systèmes de charge pour véhicules électriques et d'ici la fin de 2012 pour les réseaux et compteurs intelligents»[11]. Concernant le long terme, la communication de la Commission intitulée «Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l'horiz ...[+++]


In this context, it is interesting to note the much larger shares of GDP allocated to investments in China (48%), India (35%), and Korea (26%) in 2009[14], showing emerging economies' need to build up infrastructure but also the potential in leapfrogging towards a competitive, low carbon economy.

Dans ce contexte, il est intéressant de noter que d'autres pays ont consacré en 2009[14] une part beaucoup plus importante de leur PIB à l'investissement comme la Chine (48 %), l’Inde (35 %) et la Corée (26 %), ce qui démontre le besoin des économies émergentes de développer leur infrastructure mais aussi leur potentiel à progresser rapidement vers une économie compétitive à faible intensité de carbone.




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Date index: 2022-04-10
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