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Competition policy
Competition rules
Competitive binding
Competitive service
Covenant in restraint of competition
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
EU competition law
EU competition policy
EU competition rules
EU rules on competition
European Union competition policy
Illegal trade practice
Non-competition clause
Non-competition covenant
Non-competition obligation
Restraint on competition
Restriction on competition
Rules on competition
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "competitive service " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
competitive service

service competitif | service soumis à la concurrence


Competition in Public Long-Distance Telephone Service in Canada: The Task Force [ Competition in Public Long-Distance Telephone Service in Canada ]

La concurrence dans le service téléphonique interurbain public au Canada : Le Groupe de travail [ La concurrence dans le service téléphonique interurbain public au Canada ]


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]






EU competition policy [ European Union competition policy | EU competition law(STW) ]

politique de la concurrence de l'UE [ politique de la concurrence de l'Union européenne ]


Minimum Areas of Selection - Appointments Without Competition From Within the Public Service

Zones minimales de sélection - Nominations sans concours dans la fonction publique


Guidelines for the Approval by the Public Service Commission of Departmental Area of Competition Policies for Appointments from within and from outside the Public Service

Lignes directrices concernant l'approbation par la Commission de la Fonction publique, des politiques ministérielles relatives aux zones de concours pour les nominations de l'intérieur et de l'extérieur de la Fonction publique


competition rules | EU competition rules | EU rules on competition | rules on competition

règles de concurrence


covenant in restraint of competition | non-competition clause | non-competition covenant | non-competition obligation | restraint on competition

clause de non-concurrence | engagement de non-concurrence | non-concurrence | obligation de non-concurrence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Furthermore, a successful ports policy will need to combine sound competition both within and between ports; clear rules for public contributions to investment and transparent access to port services; environmental constraints and development needs; the availability of competitive services and an increase in quality employment.

Par ailleurs, la réussite de la politique portuaire passe par une concurrence saine à l’intérieur des ports et entre eux, des règles claires pour les contributions du secteur public aux investissements et un accès transparent aux services portuaires, des contraintes environnementales et des besoins de développement, la disponibilité de services compétitifs et une augmentation des emplois de qualité.


9. Recalls that facilities-based competition in which competition service providers invest in their own infrastructure generally yields better results for consumers and lays the foundations for sustainable competition; stresses, therefore, that the emphasis on access-based competition (e.g. resale, local loop unbundling, bit-stream access) should not be regarded as an end in itself but as a route to fuller facilities-based competition in the telecoms sector;

9. rappelle que la concurrence basée sur l'équipement, dans laquelle les fournisseurs de service investissent dans leur propre infrastructure, produit généralement de meilleurs résultats pour les consommateurs et jette les fondations d'une concurrence durable; souligne par conséquent que l'accent mis sur la concurrence par l'accès (par exemple la revente, le dégroupage de la boucle locale, l'accès à haut débit) ne doit pas être considéré comme une fin en soi mais comme un moyen de créer une plus grande concurrence basée sur l'équipement dans le secteur des télécommunications;


9. Recalls that facilities based competition in which competition service providers invest in their own infrastructure generally yields better results for consumers and lays the foundations for sustainable competition; stresses, therefore, that the emphasis on access based competition (e.g. resale, local loop unbundling, bit-stream access) should not be regarded as an end in itself but as a route to fuller facilities based competition in the telecoms sector;

9. rappelle que la concurrence basée sur l'équipement, dans laquelle les fournisseurs de service investissent dans leur propre infrastructure, produit généralement de meilleurs résultats pour les consommateurs et jette les fondations d'une concurrence durable; souligne par conséquent que l'accent mis sur la concurrence par l'accès (par exemple la revente, le dégroupage de la boucle locale, l'accès à haut débit) ne doit pas être considéré comme une fin en soi mais comme un moyen de créer une plus grande concurrence basée sur l'équipement dans le secteur des télécommunications;


I would now like to turn to the other issue, as outlined by Mrs van Lancker. This is the question of whether we might just be asking too much of certain developing countries on the issue of opening up the services sector. In the first place, I am aware that many developing countries need a competitive services sector. I know that while, in our part of the world, the services sector accounts for 60% of the economy, in most developing countries the services sector makes up between 40% and 50% of the economy.

Concernant l'autre argument, repris par Mme Van Lancker, qui est de savoir si, par hasard, nous ne serions pas trop demandeurs à l'égard d'un certain nombre de pays en développement en matière d'ouverture des services, je rappelle tout d'abord que beaucoup de pays en développement ont besoin de services compétitifs ; que, dans la plupart de leurs économies, la part des services qui, aujourd'hui, chez nous, s'élève à 60 % est, chez eux, comprise entre 40 et 50 %, ce qui est considérable ; qu'ils sont eux-mêmes demandeurs d'une libéra ...[+++]


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In the context of achieving a more efficient, truly pan-European market, with effective competition, more choice and competitive services to consumers, undertakings which receive requests for access or interconnection should in principle conclude such agreements on a commercial basis, and negotiate in good faith.

Dans le cadre de la réalisation d'un véritable marché paneuropéen, avec une efficacité accrue, une concurrence effective, davantage de choix et des services plus concurrentiels pour les consommateurs, les entreprises qui reçoivent une demande d'accès ou d'interconnexion devraient, en principe, conclure de tels accords sur une base commerciale et négocier de bonne foi.


In the context of achieving a more efficient, truly pan-European market, with effective competition, more choice and competitive services to consumers, undertakings which receive requests for access or interconnection should in principle conclude such agreements on a commercial basis, and negotiate in good faith.

Dans le cadre de la réalisation d'un véritable marché paneuropéen, avec une efficacité accrue, une concurrence effective, davantage de choix et des services plus concurrentiels pour les consommateurs, les entreprises qui reçoivent une demande d'accès ou d'interconnexion devraient, en principe, conclure de tels accords sur une base commerciale et négocier de bonne foi.


One thing I particularly welcome from the Commission's analysis – something it has indicated in the report that it will now do more work on – is that it highlights the importance of a highly competitive service infrastructure in the overall competitiveness of European industry.

Une des choses que j'approuve tout particulièrement dans l'analyse faite par la Commission - une chose dont elle a indiqué dans son rapport qu'elle y travaillerait à présent davantage -, c'est qu'elle met en exergue l'importance d'une infrastructure de services hautement concurrentielle dans la compétitivité générale de l'industrie européenne.


– (NL) Mr President, Commissioner, ladies and gentlemen, the attainment of a real internal market for services will afford the small and medium-sized enterprises added incentive for innovation – as was already underlined in the debate, in fact. It will also improve the competitiveness of European industry and will provide more benefits to the consumers who will be offered a whole series of high-quality competitive services.

- (NL) Monsieur le Président, Monsieur le Commissaire, chers collègues, la réalisation d’un véritable marché intérieur des services va encore davantage stimuler l’innovation des petites et moyennes entreprises - comme on l’a d’ailleurs souligné au cours du débat -, améliorer la compétitivité internationale des entreprises européennes et offrir plus d’avantages au consommateur qui pourra choisir parmi une large gamme de services concurrentiels de grande qualité.


(40) Both existing and emerging disparities in Member States' legislation and case-law concerning liability of service providers acting as intermediaries prevent the smooth functioning of the internal market, in particular by impairing the development of cross-border services and producing distortions of competition; service providers have a duty to act, under certain circumstances, with a view to preventing or stopping illegal activities; this Directive should constitute the appropriate basis for the development of rapid and reliab ...[+++]

(40) Les divergences existantes et émergentes entre les législations et les jurisprudences des États membres dans le domaine de la responsabilité des prestataires de services agissant en qualité d'intermédiaires empêchent le bon fonctionnement du marché intérieur, en particulier en gênant le développement des services transfrontaliers et en produisant des distorsions de concurrence. Les prestataires des services ont, dans certains cas, le devoir d'agir pour éviter les activités illégales ou pour y mettre fin. La présente directive doit constituer la base adéquate pour l'élaboration de mécanismes rapides et fiables permettant de retirer l ...[+++]


- Integrated and liquid securities markets and competitive service provision.

- Des marchés des valeurs mobilières intégrés et liquides et des services concurrentiels.


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