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ADBA
Airport comprehensive general liability insurance
Appropriate disclosed basis of accounting
Basis of accounting other than GAAP
Business liability insurance
Civil liability
Commercial general liability insurance
Commercial liability insurance
Comprehension general liability
Comprehensive general liability coverage
Comprehensive general liability insurance
Comprehensive general liability insurance policy
Comprehensive liability insurance
Comprehensive personal liability insurance
GTPL
General liability insurance
General third party liability
Liability of the general body of creditors
OCBOA
Other comprehensive basis of accounting
Other comprehensive financial reporting framework
Personal liability insurance
Private liability insurance
Third party liability

Vertaling van "comprehension general liability " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
comprehension general liability

responsabilité civile globale


general liability insurance [ commercial general liability insurance | commercial liability insurance | comprehensive general liability insurance | comprehensive liability insurance | business liability insurance ]

assurance responsabilité civile générale [ assurance responsabilité civile entreprise | assurance responsabilité civile des entreprises | assurance de la responsabilité civile des entreprises | assurance de responsabilité civile des entreprises | assurance générale de responsabilité civile | assurance de la ]


comprehensive general liability insurance policy

assurance globale de la responsabilité civile


personal liability insurance [ comprehensive personal liability insurance | private liability insurance ]

assurance responsabilité civile des particuliers [ assurance de la responsabilité civile des particuliers | assurance responsabilité civile privée | assurance responsabilité civile vie privée | assurance RC vie privée | assurance de responsabilité civile familiale ]


comprehensive general liability coverage

assurance de la responsabilité civile - formule générale


airport comprehensive general liability insurance

assurance générale de responsabilité civile des aéroports


civil liability | general third party liability | third party liability | GTPL [Abbr.]

responsabilité civile


basis of accounting other than generally accepted accounting principles | ADBA | appropriate disclosed basis of accounting | basis of accounting other than GAAP | comprehensive basis of accounting other than generally accepted accounting principles | comprehensive basis of accounting other than International Accounting Standards or national standards | OCBOA | other comprehensive basis of accounting | other comprehensive financial reporting framework

référentiel comptable autre que les principes comptables généralement reconnus | référentiel comptable autre que les règles comptables généralement admises | règles comptables autres que les principes comptables généralement reconnus | règles comptables autres que les PCGR | règles comptables appropriées communiquées au lecteur | référentiel comptable autre que les normes internationales ou nationales | autre référentiel comptable applicable


debt incurred on behalf of the general body of creditors | liability of the general body of creditors

droit sur la masse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) generally for the making of all such arrangements as may be necessary to permit provision to be made for the assumption, under the provincial pension plan referred to in the notice, of all obligations and liabilities accrued or accruing as described in paragraph (b) of the definition “province providing a comprehensive pension plan” in subsection 3(1).

b) d’une façon générale, en vue de prendre toutes les dispositions qui peuvent être nécessaires pour permettre de prévoir la prise en charge, en vertu du régime provincial de pensions mentionné dans l’avis, de tous les engagements et dettes nés ou à naître décrits à l’alinéa b) de la définition de « province instituant un régime général de pensions » au paragraphe 3(1).


(b) generally for the making of all such arrangements as may be necessary to permit provision to be made for the assumption, under the provincial pension plan referred to in the notice, of all obligations and liabilities accrued or accruing as described in paragraph (b) of the definition “province providing a comprehensive pension plan” in subsection 3(1).

b) d’une façon générale, en vue de prendre toutes les dispositions qui peuvent être nécessaires pour permettre de prévoir la prise en charge, en vertu du régime provincial de pensions mentionné dans l’avis, de tous les engagements et dettes nés ou à naître décrits à l’alinéa b) de la définition de « province instituant un régime général de pensions » au paragraphe 3(1).


As a first step, the Member State concerned should carry out a comprehensive assessment of in-year budgetary execution for the general government and its subsectors, taking into account in particular financial risks associated to contingent liabilities with potentially large impacts on public budgets.

Dans un premier temps, l'État membre concerné devrait procéder à une évaluation exhaustive de l'exécution budgétaire infra-annuelle dans les administrations publiques et leurs sous-secteurs, en tenant compte notamment des risques financiers associés aux engagements conditionnels susceptibles d'avoir un impact élevé sur les budgets publics.


As a first step, the Member State concerned should carry out a comprehensive assessment of in-year budgetary execution for the general government and its subsectors, taking into account in particular financial risks associated to contingent liabilities with potentially large impacts on public budgets.

Dans un premier temps, l'État membre concerné devrait procéder à une évaluation exhaustive de l'exécution budgétaire infra-annuelle dans les administrations publiques et leurs sous-secteurs, en tenant compte notamment des risques financiers associés aux engagements conditionnels susceptibles d'avoir un impact élevé sur les budgets publics.


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Honourable senators, taken together with the various general provisions in the Criminal Code that address different parts of party liability, attempts and conspiracies, these proposed amendments provide a comprehensive response to inherently dangerous conduct and would put Canada in a position to ratify the treaties.

Honorables sénateurs, combinées aux diverses dispositions générales du Code criminel concernant la responsabilité des parties en matière d'attentats et de complots, les modifications proposées constituent une réponse globale à un comportement foncièrement dangereux et permettraient au Canada de ratifier les traités.


2. Notes with concern that transposition of the crucial notions of "public-interest entity" (PIE) and "network" is leading to differing interpretations among Member States; stresses in this connection that for an undertaking identified as a PIE, and also for the accountant auditing that undertaking, the Directive introduces various far-reaching obligations; notes further that the Directive also introduces various additional obligations for audit firms covered by the definition of "network"; observes that further consideration is needed with regard to the impact of the definition of "network" and the lack of legal clarity regarding the liability of firms for the ac ...[+++]

2. constate avec préoccupation que la transposition des notions cruciales que sont les "entités d'intérêt public" (EIP) et le "réseau" donnent lieu à des interprétations différentes selon les États membres; souligne à cet égard que, pour une entreprise réputée être une EIP, ainsi que pour le comptable qui contrôle cette entreprise, la directive crée différentes obligations importantes; constate également que la directive crée aussi différentes obligations supplémentaires pour les cabinets d'audit relevant de la définition du réseau; observe qu'il convient de poursuivre l'analyse concernant les répercussions de la définition de réseau et l'absence de clarté juridique s'agissant de la responsabilité des entreprises à l'égard des agissement ...[+++]


2. Notes with concern that transposition of the crucial notions of “public-interest entity” (PIE) and “network” is leading to differing interpretations among Member States; stresses in this connection that for an undertaking identified as a PIE, and also for the accountant auditing that undertaking, the Directive introduces various far-reaching obligations; notes further that the Directive also introduces various additional obligations for audit firms covered by the definition of “network”; observes that further consideration is needed with regard to the impact of the definition of “network” and the lack of legal clarity regarding the liability of firms for the ac ...[+++]

2. constate avec préoccupation que la transposition des notions cruciales que sont les "entités d'intérêt public" (IEP) et le "réseau" donnent lieu à des interprétations différentes selon les États membres; souligne à cet égard que pour une entreprise réputée être une IEP, ainsi que pour le comptable qui contrôle cette entreprise, la directive crée différentes obligations importantes; constate également que la directive crée aussi différentes obligations supplémentaires pour les cabinets d'audit relevant de la définition du réseau; observe qu'il convient de poursuivre la démarche concernant les répercussions de la définition de réseau et l'absence de clarté juridique s'agissant de la responsabilité des entreprises à l'égard des agissemen ...[+++]


After the adoption of the Directive on defective product liability, this directive now sends a strong message to the 340 million consumers of the Community that a comprehensive and responsive system is in place to deal with general product safety problems and their interests are being looked after", said Mr. Karel Van Miert, the Member of the Commission for Consumer Policy.

Après l'adoption de la Directive sur la responsabilité dans le domaine des produits défectueux, cette Directive envoie maintenant aux consommateurs le message clair qu'un système complet et cohérent est en place au niveau communautaire pour traiter les problèmes de sécurité générale des produits et que leurs intérêts sont défendus" a déclaré M. Karel Van Miert, membre de la Commission responsable de la politique des consommateurs.


Mr. John Williams (St. Albert) moved: That this House call on the government to demonstrate its commitment to accountability and to the efficient and effective use of public funds by reporting to the House, no later than the first week of June each year, what measures have been taken by the government to address unresolved problems identified by the Auditor General in his report such as, but not limited to: (a) that the Minister of National Defence provide Parliament with an accurate and complete costing of government use of aircraft ...[+++]

M. John Williams (St-Albert) propose: Que la Chambre demande au gouvernement de démontrer son engagement à agir de façon responsable et à utiliser les fonds publics avec efficience et efficacité en faisant rapport à la Chambre, au plus tard la première semaine du mois de juin de chaque année, des mesures prises par le gouvernement pour régler les problèmes irrésolus relevés par le vérificateur général dans son rapport, sans toutefois s'y limiter, à savoir: a) que le ministre de la Défense nationale fournisse au Parlement avec précision tous les coûts liés à l'utilisation des avions gouvernementaux pour le transport des ministres et d'aut ...[+++]


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