Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess defects in concrete
Beamless floor
Colcrete
Concrete centering plate
Concrete interlocking plate
Concrete plate
Examine defects in concrete
Flat-plate floor
Flat-plate reinforced concrete floor
Heavy aggregate concrete
Heavy concrete
High density concrete
Identify defects in concrete
Identifying concrete defects
Loaded concrete
Plate floor
Prepacked concrete
Prepakt concrete
Prepared aggregate concrete
Preplaced aggregate concrete
SCC
Self-compacting concrete
Self-consolidating concrete
Self-placing concrete
Sole-plate bolted to a concrete block

Traduction de «concrete plate » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


beamless floor [ plate floor | flat-plate floor | flat-plate reinforced concrete floor ]

plancher dalle pleine




concrete interlocking plate

coin à emboîtement | dalle cunéiforme à emboîtement en béton


sole-plate bolted to a concrete block

semelle boulonnée à un massif de béton


examine defects in concrete | identifying concrete defects | assess defects in concrete | identify defects in concrete

repérer des défauts dans du béton


heavy aggregate concrete | heavy concrete | high density concrete | loaded concrete

ton lourd


Concrete materials and methods of concrete construction/Test methods and standard practices for concrete [ A23.1-14/A23.2-14 | Concrete Materials and Methods of Concrete Construction: Methods of Test for Concrete ]

Béton : Constituants et exécution des travaux/Méthodes d'essai et pratiques normalisées pour le béton [ A23.1-F14/A23.2-F14 | Béton : constituants et exécution des travaux : essais concernant le béton ]


prepacked concrete | prepakt concrete | preplaced aggregate concrete | colcrete | prepared aggregate concrete

béton de blocage | béton prépakt | colcrete | béton prépack | béton prépak


self-compacting concrete | SCC | self-consolidating concrete | SCC | self-placing concrete

béton autoplaçant | BAP
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The airport reference point is marked by a brass plate set in a concrete catch basin and is identified as Department of Transport Monument Number 126 + 22.50.

Le point de repère de l’aéroport est identifié au moyen d’une plaque de laiton encastrée dans un bassin de béton et porte le numéro de monument du ministère des Transports 126 + 22,50.


We will co-fund concrete projects in the Member States to help fishermen and coastal communities develop a sustainable seafood industry - from the net to the plate".

Nous cofinancerons des actions concrètes visant, dans les États membres, à aider les pêcheurs et les populations côtières à développer un secteur du poisson et des fruits de mer qui soit durable, du filet à l'assiette».


Construction adhesives - Pins for structural joints / Connectors - Three dimensional nailing plates - Anchors bolts / Screws - Wall plates made of stainless steel. - Cavity trays - Fastener for external wall claddings and flat or pitched roofs - Connector for sandwich elements of concrete - Gas and watertight seals for pipes in wall and floor penetrations - Sealing kits, profiles and strips - Joints sealing compounds - Elastic suspended fixings - Tension Rods - Point fastener - Surface repellents and coating treatments - Levelling fas ...[+++]

Adhésifs utilisés dans la construction - Goujons pour joints structuraux/connecteurs - Goussets métalliques prépercés tridimensionnels - Boulons/vis d'ancrage - Platines de jonction entre murs en acier inoxydable - Membranes d'étanchéité préformées pour double mur - Fixation pour revêtements de murs extérieurs et toits plats ou en pente - Connecteur pour éléments sandwiches en béton - Joints d'étanchéité au gaz et à l'eau pour tuyauterie traversant mur et plafond - Profilés et bandes d'étanchéité en kit - Produits d'étanchéité pour jo ...[+++]


Construction adhesives - Pins for structural joints / Connectors - Three dimensional nailing plates - Anchors bolts / Screws - Wall plates made of stainless steel. - Cavity trays - Fastener for external wall claddings and flat or pitched roofs - Connector for sandwich elements of concrete - Gas and watertight seals for pipes in wall and floor penetrations - Sealing kits, profiles and strips - Joints sealing compounds - Elastic suspended fixings - Tension Rods - Point fastener - Surface repellents and coating treatments - Levelling fas ...[+++]

Adhésifs utilisés dans la construction - Goujons pour joints structuraux/connecteurs - Goussets métalliques prépercés tridimensionnels - Boulons/vis d'ancrage - Platines de jonction entre murs en acier inoxydable - Membranes d'étanchéité préformées pour double mur - Fixation pour revêtements de murs extérieurs et toits plats ou en pente - Connecteur pour éléments sandwiches en béton - Joints d'étanchéité au gaz et à l'eau pour tuyauterie traversant mur et plafond - Profilés et bandes d'étanchéité en kit - Produits d'étanchéité pour jo ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
56. calls on the Level 2 and Level 3 committees to contain national discretion and gold-plating in line with the basic Level 1 legislation, but to take into account national peculiarities and, in particular, the structural features of individual markets; suggests, in the context of the work of the IIMG, a review of whether it may be helpful if Level 3 committees could operate increasingly on the basis of decision-making by some form of qualified majority voting where its principles still have to be defined; suggests that Level 3 committees be given an annual mandate by Parliament and the Council to come up with concrete plans for ...[+++] cooperation and implementation of agreed measures, possibly drawing on EU budgetary resources; recommends that Lamfalussy Level 2 and Level 3 committees' respective powers and mandates be defined more precisely in order to reflect the need to progress towards a greater convergence of their practices and to let them take, within the remit of their activities, binding decisions vis à vis their members, and that the consultation process with industry gets more input from small and medium-sized enterprises and investors;

56. invite les comités de niveau 2 et 3 à encadrer la marge de manœuvre nationale et l'ajout de dispositions superflues lors de la transposition conformément à la législation de base relative aux comités de niveau 1 et à tenir compte des spécificités nationales, et notamment des caractéristiques structurelles des marchés pris individuellement; propose, dans le cadre des travaux du groupe de surveillance interinstitutionnel, d'examiner s'il pourrait être utile que les comités de niveau 3 puissent fonctionner de plus en plus sur la base d'une prise de décision selon un mode de majorité qualifiée, dont les principes doivent encore être déf ...[+++]


56. calls on the Level 2 and Level 3 committees to contain national discretion and gold-plating in line with the basic Level 1 legislation, but to take into account national peculiarities and, in particular, the structural features of individual markets; suggests, in the context of the work of the IIMG, a review of whether it may be helpful if Level 3 committees could operate increasingly on the basis of decision-making by some form of qualified majority voting where its principles still have to be defined; suggests that Level 3 committees be given an annual mandate by Parliament and the Council to come up with concrete plans for ...[+++] cooperation and implementation of agreed measures, possibly drawing on EU budgetary resources; recommends that Lamfalussy Level 2 and Level 3 committees' respective powers and mandates be defined more precisely in order to reflect the need to progress towards a greater convergence of their practices and to let them take, within the remit of their activities, binding decisions vis à vis their members, and that the consultation process with industry gets more input from small and medium-sized enterprises and investors;

56. invite les comités de niveau 2 et 3 à encadrer la marge de manœuvre nationale et l'ajout de dispositions superflues lors de la transposition conformément à la législation de base relative aux comités de niveau 1 et à tenir compte des spécificités nationales, et notamment des caractéristiques structurelles des marchés pris individuellement; propose, dans le cadre des travaux du groupe de surveillance interinstitutionnel, d'examiner s'il pourrait être utile que les comités de niveau 3 puissent fonctionner de plus en plus sur la base d'une prise de décision selon un mode de majorité qualifiée, dont les principes doivent encore être déf ...[+++]


55. calls on the Level 2 and Level 3 committees to contain national discretion and gold-plating in line with the basic Level 1 legislation, but take into account national peculiarities and in particular the structural features of individual markets; suggests in the context of the work of the IIMG, a review of whether it may be helpful if Level 3 committees could operate increasingly on the basis of decision-making by some form of qualified majority voting where its principles still have to be defined; suggests that Level 3 committees be given an annual mandate by Parliament and the Council to come up with concrete plans for ...[+++] cooperation and implementation of agreed measures, possibly drawing on EU budgetary resources; recommends that Lamfalussy Level-2 and Level-3 committees' respective powers and mandates be defined more precisely in order to reflect the need to progress towards a greater convergence of their practices and to let them take, within the remit of their activities, binding decisions vis à vis their members, and that the consultation process with industry gets more input form small and medium-sized enterprises and investors;

55. invite les comités de niveau 2 et 3 à encadrer la marge de manœuvre nationale et l'ajout de dispositions superflues lors de la transposition conformément à la législation de base relative aux comités de niveau 1 et à tenir compte des spécificités nationales, et notamment des caractéristiques structurelles des marchés pris individuellement; propose, dans le cadre des travaux du groupe de surveillance interinstitutionnel, d'examiner s'il pourrait être utile que les comités de niveau 3 puissent fonctionner de plus en plus sur la base d'une prise de décision selon un mode de majorité qualifiée, dont les principes doivent encore être déf ...[+++]


w