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Administer conflict management
Advise on conflict management
Advise on conflicts' management
Advise on management of conflicts
Apply conflict management
Armed conflict
Armed conflicts
Assess end-user conflict potential
Assessing end-user conflict potential
Conflict of interest
Conflict of interests
Conflict of jurisdiction
Conflict of jurisdictions
Conflict of law
Conflict of laws
Conflict of prerogatives
Conflicts law
Declaration of a conflict of interest
Declaration of a conflict of interests
Declaration of conflict of interest
Declaration of conflict of interests
EPCA
Emergency and post-conflict assistance
Emergency post-conflict assistance
Employ conflict management
Evaluate potential end-user conflicts
Evaluating end-user conflict potential
Implement conflict management
Jurisdictional conflict
Potential conflict of interest
Potential conflict of interests
Suggest conflict management solutions
Text
War

Vertaling van "conflict and human " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
conflict of interest [ conflict of interests | declaration of a conflict of interest | declaration of a conflict of interests | declaration of conflict of interest | declaration of conflict of interests | potential conflict of interest | potential conflict of interests ]

conflit d'intérêt [ conflit d'intérêts | déclaration de conflit d'intérêt | risque de conflit d'intérêt ]


administer conflict management | employ conflict management | apply conflict management | implement conflict management

appliquer la gestion des conflits


assess end-user conflict potential | evaluating end-user conflict potential | assessing end-user conflict potential | evaluate potential end-user conflicts

évaluer les conflits potentiels avec d’autres usagers


advise on management of conflicts | suggest conflict management solutions | advise on conflict management | advise on conflicts' management

donner des conseils sur la gestion de conflits


conflict of jurisdiction | conflict of jurisdictions | jurisdictional conflict | conflict of law | conflict of laws

conflit de juridictions | conflit de juridiction


NGO Coalition on Women's Human Rights in Conflict Situations

Coalition des ONG sur les droits des femmes dans les situations de conflit


conflict of jurisdiction [ conflict of prerogatives ]

conflit de juridictions [ conflit d'attribution ]


war [ armed conflict | armed conflicts(UNBIS) ]

guerre [ conflit armé ]


emergency post-conflict assistance | EPCA | emergency and post-conflict assistance | policy of emergency assistance to post-conflict countries

assistance d'urgence après un conflit | aide d'urgence aux pays sortant d'un conflit | aide d'urgence postconflit | AUPC


conflict of laws | conflicts law

droit des conflits de juridictions
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That guidance is designed to guarantee transparency and traceability in respect of importers’ sourcing practices in conflict-affected or high-risk areas, in order to minimise or prevent violent conflicts and human rights abuses by curtailing the opportunities for armed groups and security forces, as defined in Annex II to the OECD Due Diligence Guidance, to trade in those minerals and metals.

Ce guide est conçu pour assurer la transparence et la traçabilité en ce qui concerne les pratiques d'approvisionnement des importateurs lorsqu'ils s'approvisionnent dans des zones de conflit ou à haut risque, afin de minimiser ou de prévenir les conflits violents et les abus aux droits de l'homme en limitant les possibilités pour les groupes armés et les forces de sécurité, tel que définis dans l'annexe II du guide de l'OCDE sur la diligence raisonnable, de commercialiser ces minerais et métaux .


Conflicts minerals”, or minerals mined in conditions of armed conflicts and human rights abuses represents one important facet of “resources curse” for which regulation is needed.

Les "minerais qui alimentent les conflits", c'est-à-dire les minerais extraits dans des situations de conflits armés et de violations des droits de l'homme, sont un aspect important de la "malédiction des ressources naturelles" qu'il convient de combattre par la réglementation.


the mandate should be based on the principles guiding the EU's HR policy and, in particular, on the EU guidelines on the death penalty (2008); torture and other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment (2008); human rights dialogues with third countries (2009); children and armed conflict (2008); human rights defenders (2008); promotion and protection of the rights of the child (2008); violence against women and girls and combating all forms of discrimination against them (2008); international humanitarian law (2009) ...[+++]

le mandat doit se fonder sur les principes de base de la politique des droits de l'homme et, en particulier, sur les orientations de l'Union concernant la peine de mort (2008); la torture et autres peines ou traitements cruels, inhumains ou dégradants (2008); les dialogues sur les droits de l'homme avec les pays tiers (2009); les enfants face aux conflits armés (2008); les défenseurs des droits de l'homme (2008); la promotion et la protection des ...[+++]


(f) the mandate should be based on the principles guiding the EU’s HR policy and, in particular, on the EU guidelines on the death penalty (2008); torture and other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment (2008); human rights dialogues with third countries (2009); children and armed conflict (2008); human rights defenders (2008); promotion and protection of the rights of the child (2008); violence against women and girls and combating all forms of discrimination against them (2008); international humanitarian law (2 ...[+++]

(f) le mandat doit se fonder sur les principes de base de la politique des droits de l'homme et, en particulier, sur les orientations de l'Union concernant la peine de mort (2008); la torture et autres peines ou traitements cruels, inhumains ou dégradants (2008); les dialogues sur les droits de l'homme avec les pays tiers (2009); les enfants face aux conflits armés (2008); les défenseurs des droits de l'homme (2008); la promotion et la protection ...[+++]


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− (PT) There are reasons for migration flows. The most important of these are factors such as wars and armed conflicts, systematic human rights violations, and ethnic and religious conflicts and repression.

− (PT) Les flux migratoires ont des causes, dont les plus importantes sont les guerres et les conflits armés, les violations systématiques des droits de l’homme, les conflits ethniques et religieux et la répression.


(i) State of play in dialogue: The EU Africa dialogue revolves around eight priority issues: External debt, the return of stolen cultural goods, conflict prevention, human rights, democracy and good governance, regional integration, HIV/AIDS, food security, environment.

(i) La situation actuelle du dialogue: Le dialogue UE-Afrique s'articule autour de huit thèmes prioritaires: dette extérieure, restitution des biens culturels exportés illicitement, prévention des conflits, droits de l'homme, démocratie et bonne gouvernance, intégration régionale, VIH/Sida, sécurité alimentaire, environnement.


[Text] Question No. 184 Mr. Bill Casey: With regard to the government’s position and actions regarding employment insurance (EI) benefits for spouses of employees of the government or private sector employees who have been posted overseas and who are unable to receive unemployment insurance benefits, even though these citizens are still registered in constituencies across Canada: (a) how many spouses of Canadian diplomats, Canadian foreign-service employees or private sector employees have filed complaints with the Canada Revenue Agency (CRA), or Human Resources ...[+++]

[Texte] Question n 184 M. Bill Casey: Au sujet de la position du gouvernement et des mesures qu’il a prises concernant les prestations d’assurance-emploi (AE) pour les conjoints des employés du gouvernement ou du secteur privé qui ont été affectés à l’étranger et qui ne peuvent toucher des prestations d’AE même si ces citoyens sont toujours inscrits dans des circonscriptions canadiennes: a) combien de conjoints de diplomates canadiens, d’employés canadiens du service extérieur canadien ou d’employés du secteur privé ont déposé des pla ...[+++]


Ensuring freedom from fear requires the international community to tackle the threat of deadly conflict at every stage in the process — from preventive action in the form of early warning of human rights violations, speaking out and taking action when these violations occur, and taking measures to build sustainable respect for human rights in the aftermath of conflict.

Pour soustraire les peuples à la peur, la communauté internationale doit s'attaquer à la menace de conflits meurtriers à chaque étape du processus, notamment par la prévention, grâce à la dénonciation précoce de violations des droits de la personne, la condamnation et l'action lorsque ces violations surviennent, et par l'engagement de mesures visant à garantir un respect durable des droits de la personne à la suite d'un conflit.


Considering the global scale of human suffering caused by violent conflicts, and the increasing human, material and financial resources necessary to cope with the effects of such conflicts, the EU and Canada affirm that peace-building and conflict prevention will continue to be accorded increasing priority in their external relations.

Mesurant l'ampleur des souffrances humaines qu'entraînent les conflits violents de par le monde et conscients de l'importance croissante des ressources humaines, matérielles et financières nécessaires pour faire face aux conséquences de ces conflits, l'UE et le Canada déclarent qu'ils continueront, dans leurs relations extérieures, à accorder une priorité toujours plus grande à la consolidation de la paix et à la prévention des con ...[+++]


Traditional conflicts between national armies have been replaced by the bloodiest internal and ethnic conflicts, where civilians are not accidental casualties, but the primary target of attacks; where crimes against humanity and even genocide are not just a means but a purpose of the conflict; where the minimum standards of humanity that all nations had agreed would always apply - the body of conventions known as "International humanitarian law" - are violated as a policy, not by accident.

Les conflits traditionnels entre armées de différents pays ont cédé la place à des guerres civiles et ethniques extrêmement sanglantes, où les populations ne sont pas des victimes par accident, mais bien la cible privilégiée des attaques. Les crimes contre l'humanité et les génocides ne sont plus un moyen d'arriver à ses fins mais l'objectif-même du conflit. Les normes humanitaires minimales que toutes les nations s'étaient engagées à appliquer quoi qu'il arrive - c'est-à-dire l'ensemble des conventions qui constituent le "droit humanitaire international" ...[+++]


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