Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community Rapid Information System
RAPEX
RAPEX alert system
Rapid Alert System for non-food dangerous products

Vertaling van "consumer confusion arising " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Community system for the rapid exchange of information on dangers arising from the use of consumers products

système communautaire d'échange rapide d'informations sur les dangers découlant de l'utilisation de produits de consommation


Community Rapid Information System | Community system for the rapid exchange of information on dangers arising from the use of consumer products | RAPEX alert system | Rapid Alert System for non-food dangerous products | RAPEX [Abbr.]

Système communautaire d'échange rapide d'informations sur les dangers découlant de l'utilisation de produits de consommation | système communautaire d'information rapide | système d'alerte rapide | système d'échange rapide sur les produits dangereux | Rapex [Abbr.]


Advisory Committee on the Community System for the rapid Exchange of Information on Dangers arising from the Use of Consumer Products

Comité consultatif pour le système communautaire d'échange rapide d'informations sur les dangers découlant de l'utilisation de produits de consommation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
50. Considers that consumer protection, choice and competition in the area of financial services should be strengthened, paying particular attention to the different needs of consumers, including the most vulnerable ones; considers that consumers’ financial awareness capabilities should be raised, given the significant confusion that can arise regarding financial products and the problems this can cause to individual consumers and the Single Market;

50. estime qu'il y a lieu de renforcer la protection des consommateurs, le choix et la concurrence dans le domaine des services financiers, en accordant une attention particulière aux différents besoins des consommateurs, y compris les plus vulnérables; estime qu'il y a lieu de sensibiliser davantage les consommateurs aux questions financières compte tenu de l'extrême confusion que peuvent générer les produits financiers et des problèmes que cela peut causer aux consommateurs et au marché unique;


50. Considers that consumer protection, choice and competition in the area of financial services should be strengthened, paying particular attention to the different needs of consumers, including the most vulnerable ones; considers that consumers’ financial awareness capabilities should be raised, given the significant confusion that can arise regarding financial products and the problems this can cause to individual consumers and the Single Market;

50. estime qu'il y a lieu de renforcer la protection des consommateurs, le choix et la concurrence dans le domaine des services financiers, en accordant une attention particulière aux différents besoins des consommateurs, y compris les plus vulnérables; estime qu'il y a lieu de sensibiliser davantage les consommateurs aux questions financières compte tenu de l'extrême confusion que peuvent générer les produits financiers et des problèmes que cela peut causer aux consommateurs et au marché unique;


50. Considers that consumer protection, choice and competition in the area of financial services should be strengthened, paying particular attention to the different needs of consumers, including the most vulnerable ones; considers that consumers’ financial awareness capabilities should be raised, given the significant confusion that can arise regarding financial products and the problems this can cause to individual consumers and the Single Market;

50. estime qu'il y a lieu de renforcer la protection des consommateurs, le choix et la concurrence dans le domaine des services financiers, en accordant une attention particulière aux différents besoins des consommateurs, y compris les plus vulnérables; estime qu'il y a lieu de sensibiliser davantage les consommateurs aux questions financières compte tenu de l'extrême confusion que peuvent générer les produits financiers et des problèmes que cela peut causer aux consommateurs et au marché unique;


The situation of confusion and unfair competition arises when consumers compare prices of vendors who have to collect the extra sales tax to those who do not have to collect it.

Ce qui porte à confusion et crée une concurrence déloyale, c'est que les consommateurs comparent les prix de ceux qui doivent percevoir la taxe de vente supplémentaire et les prix de ceux qui ne sont pas obligés de la percevoir.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On the positive side, the Commission notes that the issue of consumer confusion arising from different schemes with similar objectives is being taken up by initiatives such as the ISEAL Code of Good Practice[15], which claims to be the international reference for setting credible voluntary social and environmental standards.

Parmi les éléments positifs, la Commission note que la question du risque de confusion chez le consommateur du fait de la coexistence de systèmes différents présentant des objectifs similaires est abordée dans le cadre d’initiatives telles que le code de conduite de l’ISEAL[15], qui se veut la référence internationale en matière de définition de normes volontaires crédibles dans le domaine social et environnemental.


Using a proxy rate differing from the irrevocably fixed conversion rate is counterproductive as doubts and confusion may arise in consumers' minds.

L’utilisation d’un taux de change différent du taux de conversion fixé irrévocablement est contreproductive, car cela peut susciter des doutes et de la confusion dans l'esprit des consommateurs.


82. In addition, the growing number of social labels schemes in Europe may be detrimental to their effectiveness as confusion may arise among consumers, from the conflicting diversity of criteria used and lack of clarity of meaning among various labels.

82. De plus, la multiplication des labels sociaux en Europe pourrait nuire à leur efficacité, car la diversité des critères utilisés et l'absence de signification claire d'un label à l'autre est source de confusion pour le consommateur.


82. In addition, the growing number of social labels schemes in Europe may be detrimental to their effectiveness as confusion may arise among consumers, from the conflicting diversity of criteria used and lack of clarity of meaning among various labels.

82. De plus, la multiplication des labels sociaux en Europe pourrait nuire à leur efficacité, car la diversité des critères utilisés et l'absence de signification claire d'un label à l'autre est source de confusion pour le consommateur.




Anderen hebben gezocht naar : community rapid information system     rapex alert system     consumer confusion arising     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'consumer confusion arising' ->

Date index: 2025-02-02
w