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Call for competitors
Call of the competitors
Communicate information during a sports game
Communicate information during sport game
Competitor
Competitor organism
Consumer
Consumer association
Consumer associations
Consumer attitude
Consumer behavior
Consumer behaviour
Consumer durable goods
Consumer durables
Consumer movement
Consumer organisation
Consumer policy action plan
Consumer protection
Consumerism
Consumers' rights
Consumers'behavior
Consumers'behaviour
Create relationships with competitors of sports
Create relationships with sport competitors
Create relationships with sporting competitors
Durable consumer goods
Monitor online competitors
Monitoring online competitors
Provide information during a sport competitors
Supervise online competitors
User behaviour
View online competitors

Traduction de «consumers and competitors » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
monitoring online competitors | supervise online competitors | monitor online competitors | view online competitors

surveiller des concurrents en ligne


create relationships with sporting competitors | keep up relationships with sport competitors and representatives | create relationships with competitors of sports | create relationships with sport competitors

nouer des relations avec des compétiteurs sportifs


competitor | competitor organism

compétiteur | concurrent | organisme concurrent | organisme en compétition


communicate information effectively to sport competitors and participants | provide information during a sport competitors | communicate information during a sports game | communicate information during sport game

communiquer des informations pendant une épreuve sportive


consumer protection [ consumerism | consumer policy action plan | consumers' rights ]

protection du consommateur [ consommatisme | consumeurisme | défense du consommateur | droits du consommateur | plan d'action en faveur des consommateurs ]




consumer movement [ consumer association | consumer organisation | Consumer associations(ECLAS) ]

mouvement de consommateurs [ association de consommateurs | organisation de consommateurs ]


consumer attitude | consumer behavior | consumer behaviour | consumers'behavior | consumers'behaviour | user behaviour

comportement des consommateurs | comportement du consommateur | habitude d'achat | habitude du consommateur


call of the competitors [ call for competitors ]

appel des concurrents


consumer durable goods | consumer durables | durable consumer goods

biens de consommation durables | biens d'équipement des ménages | biens durables de consommation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Points out that although European electricity retail prices for small and medium-sized industrial and business customers and private consumers are relatively high in many Member States, investing in energy efficiency can boost the competitiveness of European businesses and reduce energy costs for private consumers; stresses, however, that the electricity bill in the EU consists on average of one third of indirect, state-induced tax and levies for private households, which when applied as fixed elements on bills, can make it difficult for consumers to feel the benefits from e ...[+++]

souligne que si les prix de détail de l'électricité en Europe pour les petites et moyennes entreprises industrielles et commerciales et les consommateurs privés restent relativement élevés dans de nombreux États membres, l'investissement dans l'efficacité énergétique peut stimuler la compétitivité des entreprises européennes et réduire la facture énergétique des consommateurs privés; souligne néanmoins que, dans l’Union, la facture d’électricité est composé en moyenne d’u ...[+++]


1. Member States shall ensure that, in the interests of consumers and competitors, adequate and effective means exist to prevent the continued use of unfair terms in contracts concluded with consumers by traders.

146. Les États membres veillent à ce qu'il existe, dans l'intérêt des consommateurs et des professionnels concurrents, des moyens adéquats et efficaces afin de faire cesser l'utilisation de clauses abusives dans les contrats conclus entre professionnels et consommateurs.


It should be envisaged to extend the scope for the Unfair Commercial Practices Directive to encompass all commercial practices in a business-to-consumer relationship, whether aiming at the protection of consumers or competitors.

Il devrait être envisagé d’étendre le champ d’application de la directive sur les pratiques commerciales déloyales en vue de couvrir toutes les pratiques commerciales d’une relation entre les entreprises et les consommateurs, qu’il soit question de la protection des consommateurs ou des concurrents.


1. Member States shall ensure that, in the interests of consumers and competitors, adequate and effective means exist to prevent the use of unfair terms in contracts concluded with consumers by traders.

1. Les États membres veillent à ce qu'il existe, dans l'intérêt des consommateurs et des professionnels concurrents, des moyens adéquats et efficaces afin d'éviter l'utilisation de clauses abusives dans les contrats conclus entre professionnels et consommateurs.


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1. Member States shall ensure that, in the interests of consumers and competitors, adequate and effective means exist to prevent the continued use of unfair terms in contracts concluded with consumers by traders.

1. Les États membres veillent à ce qu'il existe, dans l'intérêt des consommateurs et des professionnels concurrents, des moyens adéquats et efficaces afin de faire cesser l'utilisation de clauses abusives dans les contrats conclus entre professionnels et consommateurs.


1. Member States shall ensure that, in the interests of consumers and competitors, adequate and effective means exist to prevent the use of unfair terms in contracts concluded with consumers by traders.

1. Les États membres veillent à ce qu'il existe, dans l'intérêt des consommateurs et des professionnels concurrents, des moyens adéquats et efficaces afin d'éviter l'utilisation de clauses abusives dans les contrats conclus entre professionnels et consommateurs.


1. Member States shall ensure that, in the interests of consumers and competitors, adequate and effective means exist to prevent the continued use of unfair terms in contracts concluded with consumers by traders.

1. Les États membres veillent à ce qu'il existe, dans l'intérêt des consommateurs et des professionnels concurrents, des moyens adéquats et efficaces afin de faire cesser l'utilisation de clauses abusives dans les contrats conclus entre professionnels et consommateurs.


– improving the flexibility of the labelling policy, in taking into account the WTO policies, by: 1) removing the distinction between the rules on labelling wines with and without GIs, most importantly facilitating the indication of vine variety and vintage on wines without GI status, in order to allow EU wine producers to market “new world” type wines (i.e. single vine variety), and thereby put EU wine producers on an equal footing with external competitors, 2) maintaining and improving the traditional terms system, 3) adapting the policy on trademarks, 4) amending the language rules in the wine sector to allow more flexibility on the u ...[+++]

- une amélioration de la flexibilité de la politique relative à l’étiquetage par la prise en compte des politiques de l’OMC, prise en compte qui passe par: 1) l’abandon de la distinction entre règles d’étiquetage des vins avec IG et règles d’étiquetage des vins sans IG et, chose plus importante, l’indication plus facile de la variété de vigne et de l’année de récolte pour les vins sans IG, en vue de permettre aux producteurs de vin de l’Union de commercialiser des vins de type «nouveau monde» (variété de vigne unique) et, partant, de les placer sur un pied d’égalité avec leurs concurrents ...[+++]


On the other hand, there are practices, such as misleading advertising, which may affect both consumer and competitors' interests, which fall more clearly within the scope, as far as consumers are concerned.

D'autre part, il existe certaines pratiques, telles que la publicité trompeuse, qui peuvent porter préjudice tant aux intérêts des consommateurs que des concurrents et qui entrent plus clairement dans ce champ d'application, pour autant que les consommateurs soient concernés.


In contrast, Denmark and Sweden have adopted measures aimed specifically at the protection of both the consumer and competitors.

En revanche, le Danemark et la Suède ont adopté des mesures destinées de manière spécifique à protéger à la fois le consommateur et les concurrents.


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