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Common Understanding
Common Understanding on Delegated Acts
Common Understanding on delegated acts
Consumer
Consumer association
Consumer associations
Consumer attitude
Consumer behavior
Consumer behaviour
Consumer movement
Consumer organisation
Consumer policy action plan
Consumer protection
Consumerism
Consumers' rights
Consumers'behavior
Consumers'behaviour
Sense the emotional dimension of a performance
Understand a performance from an emotional dimension
Understand a performance's emotional dimension
Understand the architecture of a live performance
Understand the emotional dimension of a performance
Understand the structure of a live performance
User behaviour

Traduction de «consumers can understand » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
understand physical language expressed during a performance | understand the physical language during a live performance | understand the physical language of a live performance | understand the physical language used in live performance

comprendre le langage physique d'une représentation en direct


consumer protection [ consumerism | consumer policy action plan | consumers' rights ]

protection du consommateur [ consommatisme | consumeurisme | défense du consommateur | droits du consommateur | plan d'action en faveur des consommateurs ]




consumer movement [ consumer association | consumer organisation | Consumer associations(ECLAS) ]

mouvement de consommateurs [ association de consommateurs | organisation de consommateurs ]


observe the choreographic structure during a live performance | understand the structure of a live performance | understand the architecture of a live performance | understand the architecture of a performance that is live

comprendre l'architecture d'une représentation en direct


Common Understanding | Common Understanding between the European Parliament, the Council and the Commission on Delegated Acts | Common Understanding on Delegated Acts

Convention d'entente entre le Parlement européen, le Conseil et la Commission sur les actes délégués | Convention d'entente sur les actes délégués


Common Understanding | Common Understanding on delegated acts | Common Understanding on practical arrangements for the use of delegated acts

Convention d'entente relative aux modalités pratiques d'utilisation des actes délégués | convention d'entente sur les actes délégués


sense the emotional dimension of a performance | understand a performance from an emotional dimension | understand a performance's emotional dimension | understand the emotional dimension of a performance

comprendre la dimension émotionnelle d'une représentation


consumer attitude | consumer behavior | consumer behaviour | consumers'behavior | consumers'behaviour | user behaviour

comportement des consommateurs | comportement du consommateur | habitude d'achat | habitude du consommateur


Can't Find the Consumer Information You Need?: Go to Consumer Connection and Make Information Work for You

Vous ne trouvez pas de renseignements en consommation? : visitez le carrefour des consommateurs et profitez pleinement de l'ère de l'information
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
12. Believes that consumer protection does not necessarily entail large volumes of information and that the focus should rather be on the quality and comprehensibility of information enabling proper decision-making – information must be relevant, accurate, comparable, user-friendly, reliable and timely; is concerned that the multiplicity and complexity of customer information might not ultimately serve real customer needs; argues for a balance to be struck to provide consumers with the information they need to make informed choices, and to understand the risks ...[+++]

12. estime que la protection des consommateurs ne passe pas nécessairement par de grands volumes d'informations, mais que l'attention doit plutôt être portée sur la qualité et la clarté des informations facilitant la prise de bonnes décisions – des informations qui doivent être pertinentes, exactes, comparables, accessibles, fiables et disponibles en temps utile; est préoccupé par la multiplicité et la complexité des informations transmises aux clients, qui pourraient en définitive ne pas servir leurs besoins réels; plaide en faveur d'un équilibre dans la fourniture aux consommateurs des informations dont ils ont besoin pour prendre de ...[+++]


In order to make it easier for consumers to understand and compare products, the European Commission is suggesting to have one single 'A to G' energy label.

Afin de permettre aux consommateurs de mieux comprendre et de comparer plus facilement l'efficacité énergétique des produits, la Commission européenne propose un étiquetage énergétique unique étalonné de «A à G».


It must be easy and simple for consumers to understand what their rights are and how they can ensure they will be upheld.

Il faut que le consommateur puisse facilement et simplement savoir quels sont ses droits et comment il va pouvoir les faire respecter.


Consequently the consumer must understand not only the content of a term, but also the related obligations and rights.

Ainsi, le consommateur doit non seulement saisir le contenu d’une clause, mais également les obligations et droits qui y sont attachés.


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Ex-post information should be provided in a dedicated summary. It should provide a complete overview of the fees incurred to enable a consumer to understand what fee expenditures relate to, and to assess the need to either modify consumption patterns or move to another provider.

Des informations ex post devraient aussi être fournies dans un récapitulatif spécifique, fournissant un bilan complet des frais encourus par le consommateur, afin qu'il puisse comprendre à quoi correspondent ces frais et décider s'il doit modifier ses habitudes de consommation ou changer de prestataire.


18. Recognises that consumer confusion, a lack of understanding, and misinterpretation of food durability dates on food labels is one of the reasons for food discards; recalls that the legislation on food information to consumers requires use-by and best-before dates and instructions on special conditions of storage and use of packaging; calls on the Member States and the food industry to conduct information campaigns which will enable consumers to understand the labelling and correctly interpret the minimum durability dates, thus p ...[+++]

18. reconnaît que la confusion des consommateurs, le manque de compréhension et la mauvaise interprétation des dates de durabilité sur les étiquettes sont l'une des raisons qui expliquent que des aliments sont jetés; rappelle que la législation relative à l'information sur les denrées alimentaires exige que figurent la date limite de consommation et la date de consommation recommandée ainsi que des indications concernant les conditions particulières de conservation et d'utilisation; demande aux États membres et au secteur des denrées alimentaires de mener des campagnes d'information qui permettront aux consommateurs d'être en mesure de ...[+++]


The sweep operation checked in particular how business is applying the Consumer Credit Directive (recently transposed in Member States), which aims to make it easier for consumers to understand and compare credit offers.

Ce «coup de balai» a permis de contrôler, en particulier, la manière dont le secteur applique la directive sur le crédit à la consommation (récemment transposée dans les États membres), qui vise à permettre aux consommateurs de comprendre et de comparer plus facilement les offres de crédit.


It is true that, owing to innovation and evolution, many of today's products offer the consumer more choice and flexibility, but many are difficult for consumers to understand: 56% of consumers in the UK did not understand the terms used in credit agreements, 77% find the language in advertising confusing and while 68% are aware that lenders do not calculate APR in the same way, they do not know how the system works and find it dif ...[+++]

Il est vrai que grâce à l’innovation et à l’évolution, beaucoup de produits actuels offrent au consommateur plus de choix et de flexibilité, mais beaucoup sont aussi difficiles à comprendre pour les consommateurs: au Royaume-Uni, 56% des consommateurs n’ont pas compris les termes utilisés dans les accords de crédit, 77% trouvent que le langage utilisé dans la publicité n’est pas clair et, si 68% sont conscients du fait que les prêteurs ne calculent pas le TAEG de la même manière, ils ne savent pas comment le système fonctionne et ont ...[+++]


I believe the specialised knowledge and the powers of judgement of the members of the Agriculture Committee on farming matters, and hence on animal nutrition too, are beyond question and that the Agriculture Committee is therefore the body which is best qualified to arrive at a practical and practicable solution that the farmers in question will apply and which consumers will understand.

Je pense que les compétences techniques, ainsi que la capacité de jugement des membres de la commission de l'agriculture ne font aucun doute en matière agricole et d'alimentation pour animaux, en vue de dégager une solution orientée vers la pratique et applicable qui doit être appliquée et comprise par les agriculteurs et les consommateurs.


7.1992. Annex ISSUES TO BE ADDRESSED BY THE COMMISSION 1. The Commission should give consideration to the fact that labelling ought in particular to be: - comprehensible, i.e. legible and easy for the consumer to understand; - distinctive, i.e. make the necessary distinction between product labelling, on the one hand, and other information and advertising given on the product, on the other; - relevant, i.e. not be misleading and contain sufficient information enabling consumers ...[+++]

La Commission doit tenir compte du fait que l'étiquetage devrait notamment : - être intelligible, c'est-à-dire lisible et facile à comprendre pour les consommateurs ; - être distinctif, c'est-à-dire permettre la distinction nécessaire entre l'étiquetage du produit d'une part, et les autres informations et la publicité relatives au produit, d'autre part ; - être pertinent, c'est-à-dire ne pas être trompeur et comporter les informations suffisantes permettant aux consommateurs de décider de leurs achats en se fondant sur les informations qu'ils jugent importantes concernant un produit particulier ; - être transparent, c'est-à-dire perme ...[+++]




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'consumers can understand' ->

Date index: 2021-09-04
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