Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult learning
Adult school
CE
Career and Continuous Learning Centre
Civilian Continuous Learning Centre Manager
Continuing education
Continuing education centre
Continuous Learning Centre
Continuous learning
Develop own practices continuously
Independent study center
Learning Resource Centre
Learning organisation
Learning organization
Learning resources center
Lifelong education
Lifelong learning
Manage personal lifelong learning
Manage personal professional development
Mercator Education
Mercator Research Centre
PD
Professional development
Recurrent education
Residential adult centre
Residential adult college
Student resource centre
Study center

Vertaling van "continuous learning centre " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Continuous Learning Centre

Centre d'apprentissage continu


Civilian Continuous Learning Centre Manager

Gestionnaire du centre d'éducation permanente (Personnel civil)


Career and Continuous Learning Centre

Centre des carrières et d'apprentissage continu


professional development | continuous learning | PD

perfectionnement professionnel | formation professionnelle continue | formation continue


continuing education [ learning organisation | learning organization | lifelong education | lifelong learning ]

éducation permanente [ formation continue | formation permanente | organisation apprenante | organisation en apprentissage permanent ]


manage personal lifelong learning | undertake responsibility on continuous professional development | develop own practices continuously | manage personal professional development

gérer le développement professionnel personnel


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

centre de formation continue | centre de formation des adultes | centre de formation permanente | centre d'éducation des adultes | centre résidentiel pour les adultes | école d'adultes


Mercator Education | Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning | Mercator Research Centre

Mercator, centre européen de recherche sur le multilinguisme et l'apprentissage des langues


learning resources center | study center | student resource centre | independent study center | Learning Resource Centre

centre de ressources éducatives | C. R. E.


adult education | adult learning | continuing education | recurrent education | CE [Abbr.]

éducation des adultes | éducation et formation des adultes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The first is to continue and augment investments in patient-centred medical education and training programs that support lifelong learning.

Premièrement, il faut poursuivre et bonifier les investissements dans des programmes d'éducation et de formation médicale centrés sur le patient qui soutiennent l'apprentissage continu.


It is in this spirit that I continue striving to make a difference in my work here in the Senate of Canada, as well as in the advocacy work as a volunteer ED at the GTA Faith Alliance Learning Centre in Toronto.

C'est dans cet esprit que je continue de m'efforcer à changer les choses dans le cadre de mes fonctions au Sénat du Canada et de mon travail de défense des droits en tant que directeur exécutif bénévole du centre d'apprentissage de la GTA Faith Alliance à Toronto.


35. Points out that the sharing of domestic and family responsibilities between women and men is a sine qua non for the advancement and achievement of equality between women and men; calls on universities and higher education institutions to recognise that women learners may have specific additional responsibilities outside of learning, such as caring for young children or elderly relatives; stresses the need for universities to supply parents – especially women – with a sufficient quantity of high-quality, affordable and accessible childcare, including community centres, so as to ...[+++]

35. souligne que le partage des responsabilités domestiques et familiales entre les hommes et les femmes est une condition sine qua non si l'on veut promouvoir et réaliser l'égalité entre les femmes et les hommes; demande aux universités et aux établissements d'enseignement supérieur de reconnaître que les apprenantes peuvent avoir des responsabilités particulières supplémentaires en dehors de leurs études, comme s'occuper de jeunes enfants ou de parents âgés, par exemple; souligne la nécessité pour les universités d'offrir aux pare ...[+++]


8. Calls for a commitment on the part of universities to new teaching and new professional and lifelong training strategies – making optimum use of new technologies and recognising the importance of complementary forms of learning such as non-formal education – that are focused on the pillars of a learning-centred, student-centred and research-centred university system able to provide critical thinking, creative skills, continuous professional development as well as theoretical and practical knowledge which students will need in their ...[+++]

8. demande que les universités marquent leur volonté d'adopter de nouvelles stratégies d'enseignement, de formation professionnelle et de formation tout au long de la vie, grâce à l'utilisation optimale des nouvelles technologies et à la pleine prise en compte de l'importance de formes d'apprentissage complémentaires, comme les systèmes d'éducation non formelle, et que ces stratégies s'articulent autour des piliers d'un système universitaire centré sur l'acquisition de connaissances, sur l'étudiant et sur la recherche, propre à favoriser l'esprit critique, la créativité et le perfectionnement professionnel ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Calls for a commitment on the part of universities to new teaching and new professional and lifelong training strategies – making optimum use of new technologies and recognising the importance of complementary forms of learning such as non-formal education – that are focused on the pillars of a learning-centred, student-centred and research-centred university system able to provide critical thinking, creative skills, continuous professional development as well as theoretical and practical knowledge which students will need in their ...[+++]

8. demande que les universités marquent leur volonté d'adopter de nouvelles stratégies d'enseignement, de formation professionnelle et de formation tout au long de la vie, grâce à l’utilisation optimale des nouvelles technologies et à la pleine prise en compte de l’importance de formes d’apprentissage complémentaires, comme les systèmes d’éducation non formelle, et que ces stratégies s'articulent autour des piliers d'un système universitaire centré sur l'acquisition de connaissances, sur l'étudiant et sur la recherche, propre à favoriser l’esprit critique, la créativité et le perfectionnement professionnel ...[+++]


It is also important for Member States, together with higher education and vocational training centres, to offer young people a more flexible means of organising their studies, for example through more distance learning opportunities, continuous learning programmes or part-time studies.

Les États membres devraient également travailler avec les établissements d’enseignement supérieur et les centres de formation professionnelle à la mise en place de moyens permettant aux jeunes d’organiser leurs études de manière plus flexible, notamment par une augmentation des possibilités d’apprentissage à domicile, la création de programmes d’apprentissage continu ou la possibilité de faire des études à temps partiel.


The Commission has started to work on the enhancement of its crisis-management tools, such as a situation-awareness platforms for decision makers known as HEDIS (Health Emergency and Diseases Information System) and its existing Early Warning and Response System; The Commission has set up its interdepartmental crisis coordination unit which would become operational in the event of a crisis such as a pandemic; Commissioner Kyprianou is liaising between Member States and the pharmaceutical industry on questions relating to the production, distribution and supply of antivirals and vaccines; Following the informal Health Council meeting ...[+++]

La Commission a commencé à travailler sur le renforcement de ses instruments de gestion de crise, comme la création d’une plateforme d’analyse situationnelle à l’intention des décideurs, appelée HEDIS (Health Emergency and Diseases Information System), et de son système actuel d’alerte précoce et de réaction. La Commission a créé son unité interdépartementale de coordination de crise qui devriendra opérationnelle dans le cas d’une crise comme une pandémie. Le Commissaire Kyprianou assure la liaison entre les États membres et l’industrie pharmaceutique sur des questions relatives à la production, la distribution et la fourniture d’agents ...[+++]


Calls on the Commission to continue to help ensure, by supporting European networks such as "European Schoolnet" - a joint initiative of the Commission and the Member States in 1997 for the development of ICT in schools -, that training and research centres become local multipurpose knowledge acquisition centres open to all, using methods that reflect the diverse nature of the groups at which they are aimed and the goal of life-long learning;

demande que la Commission, soutenant les réseaux européens tels que "European Schoolnet” - initiative commune de la Commission et des États membres en 1997 pour le développement des NTIC dans les établissements scolaires -, continue à faire en sorte que les écoles, les centres de formation et de recherche deviennent des centres locaux d'acquisition des connaissances polyvalentes, accessibles à tous, en recourant aux méthodes les plus adaptées en fonction de la grande diversité des groupes destinataires et de l'objectif de l'apprentissage tout au long de la vie;


Training and qualifications Following on from programmes such as Force, Comett, Petra and Eurotecnet, etc., this programme, concerned with both basic and continuing training, would focus on three aspects: - creation of networks of training resource centres at national, regional and sectoral level; these structures would provide support for innovation transfer, particularly to SMEs, in the field of learning methods and technologies ...[+++]

Formation et qualifications A partir des réalisations de programmes tels que FORCE, COMETT, PETRA, EUROTECNET, etc, ce programme, touchant tant la formation initiale que continue, serait articulé autour de trois volets : - mise en place de réseaux de centres de ressources de formation au niveau national, régional et sectoriel. Ces structures serviraient de support notamment pour le transfert d'innovations, en particulier vers les PME, en matière de technologies et de méthodes d'apprentissage, ou pour l'encouragement de la mobilité et ...[+++]


Pierre Riopel, President, Collège Boréal: With those goals at heart, and with our 36 access centres, including 7 campuses in 27 communities in Ontario and a huge territory that includes up to 85 per cent of the entire province, Collège Boréal provides the Franco-Ontarian community and new French-speaking arrivals with a number of integrated programs and services, including courses of study in post-secondary education, continuing education, learning and business training, employment services, adult education, and l ...[+++]

Pierre Riopel, président, Collège Boréal : Fort de ces objets, et avec ses 36 centres d'accès, dont 7 campus dans 27 communautés en Ontario, et un vaste territoire couvrant jusqu'à 85 p. 100 de celui de la province, le Collège Boréal offre à la communauté franco-ontarienne et aux nouveaux arrivants francophones divers services et programmes intégrés, y compris des programmes d'études postsecondaires, d'éducation permanente, d'apprentissage, de formation en entreprise; des services d'employabilité, de formation pour les adultes; et des services d'établissement et de formation langagière pour les immigrants.


w