21. Stresses the need to include elements of entrepreneurial learni
ng at all levels of education and training, since instilling entrepreneurial spirit among the young at an early stage and developing transversal skills linked to entrepreneurship, such as creativity, critical thinking, empathy, teamwork and a s
ense of initiative, contribute to young people’s personal and professional development and facilita
te their transition into the job m ...[+++]arket; urges, in this respect, active dialogue and cooperation between universities and businesses aimed at developing educational programmes which equip young people with the requisite skills and competences, and which facilitate and encourage participation by entrepreneurs in the educational process; considers, however, that entrepreneurship education should include a social dimension and address subjects such as fair trade, social enterprises, and alternative business models such as cooperatives, in order to strive towards a more social, inclusive and sustainable economy; 21. insiste sur la nécessité d'inclure des éléments d'apprentissag
e entrepreneurial à tous les niveaux d'enseignement, car inculquer l'esprit d'entreprise aux jeunes à un âge précoce et développer les compétences transversales liées à l'entrepreneuriat, telles que la créativité, l'esprit critique, l'empathie, le travail en équipe et l'e
sprit d'initiative, contribuent au développement tant personnel que professionnel des jeunes et leur permettent une transition plus facile vers le marché du travail; encourage dès lors vivement les uni
...[+++]versités et les entreprises à dialoguer activement et à coopérer en vue de développer des programmes d'études qui doteront les jeunes des compétences et des qualifications nécessaires et qui faciliteront et encourageront la participeront des entrepreneurs au processus éducatif; estime, néanmoins, que la formation à l'entrepreneuriat devrait comporter une dimension sociale et inclure des sujets tels que le commerce équitable, les entreprises sociales et les modèles d'entreprises alternatifs, comme les coopératives, en vue d'aboutir à une économie plus sociale, inclusive et durable;