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At-source measurement
Cinemometer
Control at source measure
Control flume
Employ appropriate hazard control measures
Flow measuring flume
Flume
Meter flume
Monitoring at point of emission
Physical control
Physical security control
Physical security measure
Protective measure
Remote control metering
Remote measuring
Remote metering
SMU
Safeguarding control
Safeguards
Select appropriate hazard control measures
Select hazard control
Select risk elimination techniques
Source Measurement Section
Source-measure unit
Speed control equipment
Speed detection device
Speed detector
Speed measuring device
Telemeasuring
Telemetering
Telemetry
To control the sources of capital

Vertaling van "control at source measure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
control at source measure

mesure de contrôle à la source


source/monitor unit | source-measure unit | stimulus/measurement unit | SMU [Abbr.]

unité source-mesure


physical control | physical security control | physical security measure | protective measure | safeguarding control | safeguards

contrôle physique | mesure de sécurité physique | contrôle sur la sécurité physique | contrôle de protection


Source Measurement Section

Section du contrôle des sources de pollution


monitoring at point of emission [ at-source measurement ]

mesure effectuée à l'émission [ mesure à l'émission ]


control flume | flow measuring flume | flume | meter flume

canal jaugeur


to control the sources of capital

contrôle des sources de capital


telemetry | telemetering | remote metering | remote control metering | remote measuring | telemeasuring

télémesure


speed detection device | speed detector | speed control equipment | speed measuring device | cinemometer

cinémomètre


employ appropriate hazard control measures | select appropriate hazard control measures | select hazard control | select risk elimination techniques

choisir des moyens de lutte contre les risques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
76. Recalls that, through water bills, EU citizens are bearing the cost of purification of water and water treatment, and stresses that enacting policies that effectively combine and reconcile water resource protection objectives with cost savings, such as ‘control at source’ approaches, are more efficient and financially preferable; recalls that according to the EEA’s 2015 report on the state of the environment, more than 40 % of ...[+++]

76. rappelle que, au travers de leurs factures d'eau, les citoyens européens supportent le coût de la purification de l'eau et du traitement de l'eau et souligne que l'adoption de politiques qui combinent et concilient avec efficacité les objectifs de protection des ressources hydriques et les approches relatives à l'économie des coûts, comme le "contrôle à la source", est plus rentable et financièrement préférable; rappelle que, selon le rapport de 2015 de l'AEE sur l'état de l'environnement, plus de 40 % des cours d'eau et des eaux côtières sont affectés par une pollution diffuse causée par l'agriculture, et qu'entre 20 et 25 % sont p ...[+++]


76. Recalls that, through water bills, EU citizens are bearing the cost of purification of water and water treatment, and stresses that enacting policies that effectively combine and reconcile water resource protection objectives with cost savings, such as ‘control at source’ approaches, are more efficient and financially preferable; recalls that according to the EEA’s 2015 report on the state of the environment, more than 40 % of ...[+++]

76. rappelle que, au travers de leurs factures d'eau, les citoyens européens supportent le coût de la purification de l'eau et du traitement de l'eau et souligne que l'adoption de politiques qui combinent et concilient avec efficacité les objectifs de protection des ressources hydriques et les approches relatives à l'économie des coûts, comme le "contrôle à la source", est plus rentable et financièrement préférable; rappelle que, selon le rapport de 2015 de l'AEE sur l'état de l'environnement, plus de 40 % des cours d'eau et des eaux côtières sont affectés par une pollution diffuse causée par l'agriculture, et qu'entre 20 et 25 % sont p ...[+++]


75. Recalls that, through water bills, EU citizens are bearing the cost of purification of water and water treatment, and stresses that enacting policies that effectively combine and reconcile water resource protection objectives with cost savings, such as ‘control at source’ approaches, are more efficient and financially preferable; recalls that according to the EEA’s 2015 report on the state of the environment, more than 40 % of ...[+++]

75. rappelle que, au travers de leurs factures d'eau, les citoyens européens supportent le coût de la purification de l'eau et du traitement de l'eau et souligne que l'adoption de politiques qui combinent et concilient avec efficacité les objectifs de protection des ressources hydriques et les approches relatives à l'économie des coûts, comme le "contrôle à la source", est plus rentable et financièrement préférable; rappelle que, selon le rapport de 2015 de l'AEE sur l'état de l'environnement, plus de 40 % des cours d'eau et des eaux côtières sont affectés par une pollution diffuse causée par l'agriculture, et qu'entre 20 et 25 % sont p ...[+++]


The problem is much more closely linked to a lack of effective measures to control illicit sources of tobacco.

Le problème est beaucoup plus relié à la lacune des mesures pour contrôler efficacement les sources illicites de tabac.


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Measures designed, on the other hand, to guarantee security or to control illegal immigration, measures that are generally repressive, have shown themselves able to bring about consensus between governments more easily than measures that are positive or which seek to integrate communities.

Par ailleurs, les mesures destinées à garantir la sécurité ou à contrôler l’immigration illégale, mesures à caractère généralement répressif, se sont avérées plus propices au consensus entre les gouvernements que les mesures positives et axées sur l’intégration des communautés.


[9] Sources: Canadian Treaty Series; Kettil Bruun, Lynn Pan and Ingemar Rexed, (1975) The Gentlemen’s Club: International Control of Drugs and Alcohol, Chicago: University of Chicago Press; United States, (1972) International Narcotics Control: A Source Book of Conventions, Protocols, and Multilateral Agreements, 1909-1971, Washington, D.C.: Bureau of Narcotics & Dangerous Drugs.

[9] Sources : Recueil des traités du Canada; Kettil Bruun, Lynn Pan et Ingemar Rexed, (1975) The Gentlemen’s Club: International Control of Drugs and Alcohol, Chicago : University of Chicago Press; États‑Unis, (1972) International Narcotics Control: A Source Book of Conventions, Protocols, and Multilateral Agreements, 1909-1971, Washington (D.C.), Bureau of Narcotics & Dangerous Drugs.


In committee we have introduced an amendment to the regulation on control measures, so that the Commission may present us with an annual report on the control and monitoring measures carried out within the scope of the RFOs in which the European Union participates.

Nous avons introduit en commission un amendement au règlement sur les mesures de contrôle afin que la Commission nous présente un rapport annuel sur les activités de contrôle et de surveillance menées dans le cadre de ces ORP, dont l'Union européenne fait partie.


actions and measures to develop the potential of renewable energy sources; –pilot actions of interest to the Community aimed at creating structures and instruments for the development of those energy sources; –measures intended to develop information, education and training structures; –targeted actions facilitating the market penetration of renewable energy sources, and –monitoring and evaluation actions.

les actions et les mesures qui sont destinées à développer le potentiel des énergies renouvelables, les actions pilotes d'intérêt communautaire visant à créer les structures et les instruments pour le développement de ces sources d'énergie, les mesures visant à développer les structures´de l'information, de l'éducation et de la formation, les actions ciblées pour faciliter la pénétration sur le marché des sources d'énergie renouvelables, et les actions de suivi et d'évaluation.


(Sources: Canadian Treaty Series; Kettil Bruun, Lynn Pan and Ingemar Rexed, The Gentlemen’s Club: International Control of Drugs and Alcohol, Chicago: University of Chicago Press, 1975; United States, International Narcotics Control: A Source Book of Conventions, Protocols, and Multilateral Agreements, 1909-1971, Washington, D.C.: Bureau of Narcotics & Dangerous Drugs, 1972).

(Sources : Recueil des traités du Canada; Kettil Bruun, Lynn Pan et Ingemar Rexed, The Gentlemen’s Club: International Control of Drugs and Alcohol, Chicago, University of Chicago Press, 1975; États-Unis, International Narcotics Control: A Source Book of Conventions, Protocols, and Multilateral Agreements, 1909-1971, Washington (D.C.), Bureau of Narcotics & Dangerous Drugs, 1972.)


Four categories of actions on renewable energy sources will be financed under the programme, namely, - studies and technical evaluations for defining technical standards or specifications; - measures to support the Member States' initiatives for extending or creating infrastructures concerned with renewable energy sources; - measures to foster the creation of an information network aimed at promoting better co-ordination between national, community and international activities; - studies, evaluations and other appropriate measures ...[+++]

Seront financées dans le cadre du programme quatre catégories d'actions dans le domaine des énergies renouvelables, à savoir : - des études et des évaluations techniques destinées à la définition de normes ou de spécifications techniques ; - des mesures de soutien aux initiatives des Etats membres visant à élargir ou à créer des infrastructures en matière d'énergies renouvelables ; - des mesures ayant pour objet d'encourager la création d'un réseau d'informations visant à promouvoir une meilleure coordination entre les activités nat ...[+++]


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